[hp-80a] Geforce4 ti4400 dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik heb pas geleden een Zalman hp-80a gekocht voor mijn leadtek 250TD geforce4 ti 4400 gekocht. Deze heb ik op mijn gemak met genoeg koelpasta (niet te veel en zeker niet te weinig) geplaatst. De installatie verliep van de zalman perfect.

Dus ik steek de kaart in mijn pc en deze geeft vervolgens een vaag beeld in de bios. (veel vreemde tekens) als ik doorstart naar windows lopen er verticaal 5 dikke balken van boven naar beneden over mijn scherm.

In windows zelf krijg ik een zeer vreemd scherm Ik kan nog net de desktop onderscheiden en als ik me muis beweeg gaat het scherm eerste heel even kleiner en groter en val vervolgens heel even uit. En als ik stop met de muis bewegen komt het scherm weer terug.

Ik heb al gekeken of de heatsink er goed opzitten en dit is zeker het geval.

Is mijn Videokaart nu defect?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat dit beter in Videoplanken & Beeldkanonnen kan.

Zit hij er zeker goed op? Ook je videokaart er goed in? Heb je geen condensator ofzo scheef gedrukt?

laat eens even een 3dbenchmark of spel draaien en vol na 10-20 minuten of de heatsink warm word. (boven en onder kant, de heatpipe moet ook warm worden.

Als hij niet warm word > haal hem er even vanaf en installeer hem even opnieuw.

suc6 ermee :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

sapphire

Die-hard pruts0r

hij zit niet stiekem op een klein weerstsandje zodat ie iets van kortsluiting maakt ofzo ? Had ik ook een keer met me GF@ Ti

Gabriël AM5

• Casejunkie
Dond3r schreef op 06 mei 2003 @ 09:37:
Ik denk dat dit beter in Videoplanken & Beeldkanonnen kan.

Zit hij er zeker goed op? Ook je videokaart er goed in? Heb je geen condensator ofzo scheef gedrukt?

laat eens even een 3dbenchmark of spel draaien en vol na 10-20 minuten of de heatsink warm word. (boven en onder kant, de heatpipe moet ook warm worden.

Als hij niet warm word > haal hem er even vanaf en installeer hem even opnieuw.

suc6 ermee :)
Ik denk dat dat weinig zin heeft als ik al geen goed beeld krijg in de bios

Ik heb trouwens ook geken of hij niks raakt en hij rakt zeker niks aan. (buiten de core dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Casejunkie op 06-05-2003 09:49 ]

Verwijderd

Misschien eens dat ding er weer af halen en het orginele coolertje weer proberen? Als het dan nog zo is is die kaart gewoon defect.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Weet je zeker dat je geen koelpasta gemorst zodat er daardoor iets kort gesloten wordt?

• Casejunkie
Gonarch schreef op 06 mei 2003 @ 09:54:
Weet je zeker dat je geen koelpasta gemorst zodat er daardoor iets kort gesloten wordt?
ja dat weet ik heel erg zeker dat ik niks heb gemorst

Verwijderd

Ja kaart is dood.. Het lijkt op kapot memory. Misschien gemorst op de pinnen?

Meer V&B dit idd..

Edit:
Ik lees nu mn eigen reactie en vind hem een beetje lame :D Niet zo bedoeld hoor. Ik heb zelf 2 GF4's kapot gehad door tweaken. Zelfde symtomen als jij.. Allemaal kleurtjes en balken :'( Das echt het einde helaas..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 10:29 ]

• geez
  • Laatst online: 28-04 20:04
Een vriend van mij heeft dit ook, en het word steeds erger.... maar die kaart is niet gemod, en het is een ati..

Het lijkt op je geheugen..

Die gast met die ati kaart gaat ook garantie claimen :D

• Pubbert
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Wt mogelijk is: er zal wat koelprut aan je vingers gezeten hebben??? En je pakt je kaart aan. Dat spul geleid gewoon (artic silver extra goed, weet niet welke koelprut je gebruikt hebt??) en dan gewoon 2 contactpuntjes met elkaar verbonden, en dat kan je zo'n bijwerkingen krijgen.

Maar ja simpel :

* Oude cooler erop
* Kaart terug naar winkel en nieuwe claimen

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Casejunkie
Dond3r schreef op 06 May 2003 @ 10:41:
Wt mogelijk is: er zal wat koelprut aan je vingers gezeten hebben??? En je pakt je kaart aan. Dat spul geleid gewoon (artic silver extra goed, weet niet welke koelprut je gebruikt hebt??) en dan gewoon 2 contactpuntjes met elkaar verbonden, en dat kan je zo'n bijwerkingen krijgen.

Maar ja simpel :

* Oude cooler erop
Ik kan nergens resten van koelpasta vinden
Ik heb trouwens de koelpasta van zalman gebruikt

Verwijderd

Gonarch schreef op 06 mei 2003 @ 09:54:
koelpasta geleidt geen stroom. ik heb hier 2 verschillende liggen en heb het getest met eem multimeter. dus er kan ook niets kortgesloten worden door koelpasta. Tenzij je iets anders hebt gebruikt dan koelpasta.

probeer eens een andere kaart van een andere pc, of wissel de vga-kaarten even om.
Dan weet je direct waar het aan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 10:51 ]

• Casejunkie
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 10:50:
[...]

koelpasta geleidt geen stroom. ik heb hier 2 verschillende liggen en heb het getest met eem multimeter. dus er kan ook niets kortgesloten worden door koelpasta. Tenzij je iets anders hebt gebruikt dan koelpasta.

probeer eens een andere kaart van een andere pc, of wissel de vga-kaarten even om.
Dan weet je direct waar het aan ligt.
Hij geeft het zelfde probleem in mijn andere pc
mijn geforce 2 mx 200 werkt perfect in mijn computer dus het ligt aan de kaart

Verwijderd

ja idd. je kaart is denk ik zojuist in staat van ontbinding.

Zet je oude koeler erop, zorg dat niemand ziet dat je je koeler vervangen hebt, en breng hem terug naar de winkel.
hij zal opgestuurd worden of je krijgt gelijk een vervangend produkt mee.

suc6

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem, zalman hp 80 gekocht. Erop gezet zonder problemen. Daarna verticale groene balken door me beeld heen.. kon windows nog wel zien maar wel heel vaag. Oude cooler erop en garantie geclaimt..

Verwijderd

Koelpasta geleidt in principe niet als je er een multimeter opzet, maar geloof mij maar dat je kaart stuk gaat als het tussen de pinnen zit. Ervaring mee namelijk ;) Er was ook eens iemand die zn hele proc insmeerde :X Ook stuk uiteraard :D

Het geleidt dus wel :) Er zijn er heel veel die een dode kaart hebben door morsen. Oppassen daarmee dus ;)

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:59
tijgermobiel schreef op 06 May 2003 @ 09:33:
....als ik doorstart naar windows lopen er verticaal 5 dikke balken van boven naar beneden over mijn scherm.
lol van links naar rechts niet nee :Y)

..of van beneden naar boven?

Wat betreft je probleem: In je garantie van je kaart en probeer het met je nieuwe kaartje nogeens..... :9

[ Voor 18% gewijzigd door -LA- op 06-05-2003 16:45 ]

Campoza - Manage your campsite. Not your mailbox.

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
-LA- schreef op 06 May 2003 @ 16:42:
[...]

Wat betreft je probleem: In je garantie van je kaart en probeer het met je nieuwe kaartje nogeens..... :9
Is het met je kaart terug gaan etisch verantwoord?

en nee ik probeer het niet weer opnieuw

*oeps*
Ik zie nou dat ik onder mijn broers naam een repley geef 8)7 |:(

[ Voor 10% gewijzigd door bitwizz op 06-05-2003 20:23 ]

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Komt het probleem alleen voor bij gf4 kaarten, want ik wou voor mijn 9700 ook zo'n cooler kopen.Maar nu ik deze verhalen lees begin ik te twijfelen, en kun je daarmee beter oc'en dan met standaard cooler, of is hij alleen maar stiller.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dond3r schreef op 06 mei 2003 @ 10:41:

Maar ja simpel :

* Oude cooler erop
-LA- schreef op 06 mei 2003 @ 16:42:
[...]

Dit gaat inmiddels weer over het claimen van garantie terwijl het duidelijk is dat de gebruiker zelf de veroorzaker van de kapotte kaart is. Hierbij wil ik erop wijzen dat hiertegen in het verleden ook maatregelen genomen zijn :) en ik sluit niet uit dat dit nu ook gebeurd.

[ Voor 60% gewijzigd door Pollewob op 06-05-2003 21:07 ]

• Da-WiZZy0n
  • Laatst online: 02-08 01:39
Dit had ik ook toen ik m'n Radeon 8500 volt wou modden, toen kreeg ik allemaal kleurtjes over m'n scherm, maar dat volt modden gaat met die potloodstreepjes dus ik heb gewoon geld terug gehad, want ze konden er natuurlijk niks aan ontdekken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed, bij deze is het topic dicht. Als jullie niet gewoon ontopic kunnen blijven en zo graag willen opscheppen over hoe winkels op te lichten... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 06-05-2003 21:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.