[XP] Infrarood device install probleem

Pagina: 1
Acties:

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Topicstarter
Wie-o-wie kent het volgende probleem(pje) en zou mij uit de brand kunnen helpen:

Op m'n Asus P4S8X zit een heel fraai IR connectortje, waar al enige tijd een IR-module van Asus aan hangt. Deze heeft 2 maanden (voordat er opnieuw geinstalld is) perfect z'n werk gedaan...

Maar toen!

Na de reinstall van XP bleek er op de een of andere vage manier ineens een geel uitroeptekentje voor het apparaatje te staan in de device manager!

Als ik het device uninstall en opnieuw opstart ziet ie 'm wel weer, maar dan klaagt ie over "Data is invalid", en dat ie daardoor niet een werkende driver kan installeren.

XP geeft netjes aan dat er een probleem is, en dat ie geen driver kan installen, en laat vervolgens via de device manager weten dat er een probleem is met de driver:

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

Na een grove week zoek en spitwerk ben ik er achter dat het (vermoedelijk) een algemeen probleem is, dat niet specifiek aan de kant van de IR-module gezocht dient te worden, maar dat het te maken heeft met de rechten in de registry.

Mogelijke oplossing Knowledgebase MS

Dit geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Wie heeft hier ervaring mee? en helpt me uit de brand?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:03
Ehh. Als je dat device verwijdert moet je voordat je dat doet, ff een aantal .inf files hernoemen in de WINDOWS\INF directory. Deze heten oem0 t/m zoveel .inf Als je die eerst hernoemt, en dan de device weggooit en dan opnieuw laat installeren, wat gebeurd er dan ??? Ik heb soortgelijks gehad met USB device die maar niet werd herkent, en dacht ik zo opgelost !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Topicstarter
Ik heb net even een poging gewaagd, maar helaas mocht ook dit niet baten...
Als ik alle oem*.inf er tijdelijk tussenuit haal blijft ie op dezelfde manier klagen...

Ook als ik alles wat met IR begin op dezelfde manier 'verhuis' trouwens...

Begin steeds meer aan de integriteit van kritieke driverbestanden te twijfelen... Of er niet iets door de Nokia PC Suite de mist in gegaan kan zijn.....