Toon posts:

[KPN] neemt hotspotbedrijf over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
KPN neemt hotspotbedrijf over

Gepubliceerd op maandag 05 mei 2003

DEN HAAG (ANP) - KPN heeft de grootste Nederlandse aanbieder van publiek draadloos breedbandinternet via WLAN overgenomen. Het concern heeft 1,5 miljoen euro betaald voor een controlerend belang in HubHop BV, aldus het telecombedrijf maandag.

HubHop exploiteert 35 zogeheten hotspots: plaatsen met draadloos toegang tot breedbandinternet, waaronder het Nederlands Congres Centrum in Den Haag en de Beurs van Berlage in Amsterdam.

zie ook > http://www.kpn-corporate....index.php?id=2.01&taal=nl

Acquisitie in Nederland en samenwerkingsovereenkomst in Duitsland versterken KPN’s portfolio op het gebied van breedbandconnectiviteit

KPN N.V. heeft vandaag een controlerend belang verworven in de Nederlandse onderneming HubHop B.V., een Wireless Local Area Network 'hotspot' provider. Bovendien maakte KPN's Duitse dochter E-Plus bekend een uitgebreide wireless LAN (WLAN)-samenwerkingsovereenkomst te hebben gesloten met NetCheckIn GmbH uit Duitsland. Dankzij deze initiatieven kan KPN zijn positie in de opkomende WLAN-markt versterken en daarmee de basis leggen voor de verdere ontwikkeling en levering van draadloze toegang tot breedband-Internet.

KPN heeft EUR 1,5 miljoen geïnvesteerd in de verwerving van het controlerend belang in HubHop B.V., de grootste provider van publieke WLAN hotspots in Nederland. Het bedrijf bezit en exploiteert momenteel 35 hotspots in Nederland (waaronder het Nederlands Congres Centrum in Den Haag en de Beurs van Berlage in Amsterdam). Als een van de eerste bedrijven die actief waren op de Nederlandse WLAN-markt heeft HubHop B.V. een belangrijke rol gespeeld bij het promoten van de voordelen die publieke WLAN’s bieden voor draadloze breedbandconnectiviteit, naast de uitgebreidere mobiele GPRS- en UMTS-netwerken.

In Duitsland hebben E-Plus en NetCheckIn GmbH (NCI) een letter of intent getekend met als doel de gezamenlijke verwerving en exploitatie van publieke WLAN hotspots. Dankzij de overeenkomst kan E-Plus zijn klanten op geschikte locaties in Duitsland aantrekkelijk en veilig toegang bieden tot draadloos breedband-Internet, en daarnaast billing-diensten leveren. In het kader van de overeenkomst zal NCI de benodigde infrastructuur bouwen en onderhouden. E-Plus zal zich bezighouden met customer relations inclusief billing.

KPN beschouwt WLAN als een belangrijk onderdeel van zijn breedbandstrategie, naast de huidige DSL-, GPRS- en toekomstige UMTS-netwerken. Via WLAN hebben klanten eenvoudig toegang tot breedbanddiensten zonder gebonden te zijn aan kabels of draden – of ze nu thuis zijn, op kantoor, of onderweg, in een vertrekhal van een luchthaven of in een café. Met deze initiatieven draagt KPN ertoe bij dat klanten kunnen blijven profiteren van breedbanddatacommunicatie, waar ze zich ook bevinden of waar ze ook naar toe willen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit keer heeft KPN schijnbaar eerst de kat uit de boom gekeken.

Wat vinden jullie van deze stap, zal dit gunstig uit gaan pakken????

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 08:14:
[...]
KPN heeft EUR 1,5 miljoen geïnvesteerd in de verwerving van het controlerend belang in HubHop B.V., de grootste provider van publieke WLAN hotspots in Nederland.
[...]
Controlerend maar niet corrigerend of moet het een samenwerkingsverband worden? Mag HubHop nog wel zelf eigen beslissingen nemen?
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 08:14:
[...]
KPN beschouwt WLAN als een belangrijk onderdeel van zijn breedbandstrategie, naast de huidige DSL-, GPRS- en toekomstige UMTS-netwerken.
[...]
KPN en strategie? Volgens mij passen die twee niet samen :X KPN heeft veel technische kennis in huis, maar managementperikelen blijft nogal vaak achter.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Tsja, KPN schaamt zich duidelijk nergens voor.

Maar ja KPN kan natuurlijk wel voor een goede backbone infrastructuur zorgen tussen de diverse hotspots. Ze kunnen het aantal hotspots in principe ook erg makkelijk enorm snel uitbreiden.

(Ergens heb ik het gevoel dat dit ook bedoeld is tegen alle wireless initiatieven in de rest van nederland)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Dat gevoel heb ik ook. Het is pootje voor de andere steken. Zodat zij struikelen en KPN weer rustig verder kan gaan...Als KPN nu eens serieus met draadloos internet ging kijken om zo een bijna 100% dekking te maken in Nederland. Dan ben ik heeel tevreden!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

en Boris is weer wat rijker..... :P

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 06 May 2003 @ 08:29:
[...]

Controlerend maar niet corrigerend of moet het een samenwerkingsverband worden? Mag HubHop nog wel zelf eigen beslissingen nemen?
Ik denk meer zoals het nu met xs4all gaat, dus zelfstandig

[...]
KPN en strategie? Volgens mij passen die twee niet samen :X KPN heeft veel technische kennis in huis, maar managementperikelen blijft nogal vaak achter.
De strategie is volgens mij niet slecht als je een belang in een bedrijf neemt die al een tijdje actief is op dit gebied, dit scheelt voor KPN in de investering voor ontwikkeling en testen ed.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 16:45
Volgens mij zit hier juist wel een strategie achter. Op dit moment is de KPN bezig om de laatste rendabele telefooncentrales gereed te maken voor ADSL, al dan niet door praticuliere acties. Er zullen echter altijd locaties in Nederland blijven die geen adsl zullen krijgen, WiFi is hier een mogelijke oplossing voor. KPN heeft de backbone liggen, een bekende naam en de contacten met de overheid. Daarnaast zullen mensen eerdere kiezen voor de KPN dan een onbekende partij.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Het is weer helamaal belachelijk. Huphop was gratis voor iedereen die een wifi punt opzette. m.a.w. 'deelde' jij je internet verbinding met evt. wifi gebruikers bij jou in de buurt dan kon jij gratis overal waar wifi beschikbaar is inloggen.

Nu geeft de KNP een fooi van 1,5 miljoen euro aan de organisatie en daar gaat het leuke idee. Nu mag iedereen gewoon betalen en wifi punten grooien niet meer zo hard asl dat ze deden.
Gewoon weer een staaltje van KPN dominantie.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:06:
Het is weer helamaal belachelijk. Huphop was gratis voor iedereen die een wifi punt opzette. m.a.w. 'deelde' jij je internet verbinding met evt. wifi gebruikers bij jou in de buurt dan kon jij gratis overal waar wifi beschikbaar is inloggen.

Nu geeft de KNP een fooi van 1,5 miljoen euro aan de organisatie en daar gaat het leuke idee. Nu mag iedereen gewoon betalen en wifi punten grooien niet meer zo hard asl dat ze deden.
Gewoon weer een staaltje van KPN dominantie.
hubhop had twee categorieen:
- open AP zoals jij beschrijft http://www.miwifi.nl
- commerciele AP waarbij gebruiker betaalt http://www.hubhop.com
zo is dat nu nog steeds.
Bovendien zou ik ook half miljoen euro wel accepteren (opgericht door 3 man volgens mij) als ik net een bedrijf begonnen was :)

Verwijderd

Topicstarter
Een reactie op wat negatieven berichten:

Tsja, ik kan je natuurlijk zeggen dat ik daar anders over denk maar dat begrijp je ook wel. Ik denk dat de tijd het zal leren en we van KPN en de XS4all deal kunnen leren. Ik ben niet van plan me ergens in een kluisje te laten wegstoppen in ieder geval. HubHop en Miwifi zijn geweldige initiatieven en we gaan nu uitvinden wat het echte potentieel is. Laten we deze discussie dus vooral over 12 maanden nog eens voeren! In heb er zin in in ieder geval!

Groeten van Boris ( CEO HUBHOP )

Verwijderd

Ik kan jou ook zeker begrijpen Boris. Het is heel verleidelijk zo'n aanbod. Maar dat ze nu direct weer een meerderheids belang willen hebben. Vind ik persoonlijk wat minder. Ze hadden ook voor die paar centen want meer aan de zijlijn plaats kunnen nemen. Nu krijg ik het gevoel dat ze alles kopen om de markt maar te bezetten. Want laten we eerlijk zijn het is niet zo heel veel geld. Voor jou/jullie concept.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:54:
Ik kan jou ook zeker begrijpen Boris. Het is heel verleidelijk zo'n aanbod. Maar dat ze nu direct weer een meerderheids belang willen hebben. Vind ik persoonlijk wat minder. Ze hadden ook voor die paar centen want meer aan de zijlijn plaats kunnen nemen. Nu krijg ik het gevoel dat ze alles kopen om de markt maar te bezetten. Want laten we eerlijk zijn het is niet zo heel veel geld. Voor jou/jullie concept.
Het was een citaat btw, dacht wel dat je dat begrepen had.

offtopic:
Ches is dus geen Boris, en doet ook niet aan groeten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 08:01 ]

Pagina: 1