Toon posts:

Re-releases van games op GBA, jouw mening?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie vast wel weten zijn een groot aantal games van de GBA al eens eerder uitgebracht op een andere (oudere) console.
Niet iedereen is hier natuurlijk blij mee, maar ik vind het persoonlijk een hele leuke bezigheid om al die oude games weer eens te spelen.

Natuurlijk ligt het aan de port van de game, maar ik kan er wel inkomen dat sommige mensen nu onderhand wel een originele nieuwe (mario) games willen zien op de GBA. Ik kijk zelf heel erg uit naar Donkey Kong Country op de GBA, aangezien dit spel mijn hele jeugd bij me gebleven is :P

Hieronder een aantal doosjes van games die al eerder zijn uitgebracht op andere consoles:

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/6a/4a/Bam_Entertainment_Broken_Sword_Shadow_of_Templar_65691_Gameboy_Advance_Video_Games1-resized200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.radiomatch.se/spel/bilder/marioadv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://service.pcconnection.com/images/inhouse/307969.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computoz.net/data/thumbs/gba/ga53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.juggler.de/bilder/4005209030519%20.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.ent-today.com/8-16/MU_earthwormjim.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.willygoat.com/imagescatalog/GameBoy/33947b.jpg

Wat vinden jullie er nou van?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
ze moeten maar eens wat nieuws gaan verzinnen. die spellen heb ik allang 100x uitgespeelt en daar ga ik dus niet nog eens 50€ voor betalen.
aangezien ze het spel alleen maar hoeven te poorten maakt nintendo hier woeker winsten op. als ze nou een all stars hadden gemaakt met ook mario world erop kon het misschien nog wel, maar diz gewoon geldklopperij.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze maken hiermee geen fans, dat is duidelijk. De trouwe Nintendo aanhangers hoeven niet voor de zoveelste keer die games te spelen en zullen dit niet kopen.
Maar voor personen als mij, die amper een van deze spellen heeft gemaakt is het juist positief. Het zijn gewoon topgames die dan voor de GBA komen. Terwijl je anders in verhouding meer flutgames zult hebben..

Nintendo heeft zich meer op de tweede groep gericht.. tja, dat is hun keuze. Misschien niet geheel netjes, maar voor een groote groep boeit dat niet.

🌞🍃

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

het zijn goede spellen, dat is een feit. En ik denk dat de big N iedereen die spellen wil laten spelen.

Je kan toch ook andere spellen spelen of nie?

This is the Way.

Verwijderd

Hoe je het ook bekijk de spellen worden toch goed verkocht. En niet iedere gamer zal er heel blij van worden. Maar er is ondertussen weer een nieuwe generatie ontstaan en die vinden het best leuk om te spelen. Verder vind ik wel dat er meer verschillende GBA spellen in de schappen mogen liggen. Want de mooiste games liggen er bijna nooit in. :| Jammer want als je eens naar gamesites gaan dan zie je hoeveel er uit is gebracht en welke goed gescoord hebben. Maar je kan ze nergens vinden.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:45
Moet zeggen dat van mijn 8 GBA games er 3 remakes zijn (Mario Advance 1 en 2 en AlttP) en 1 deel min of meer (Mario Kart SS) maar dat ik ze toch weer met veel plezier heb gespeeld terwijl ik de orginelen al zo vaak heb in de SNES heb gehad. Van mij mogen ze er nog wel een paar doen zo lang ze ook nieuwe games uitbrengen (als Advance Wars, Golden Sun en 4 Swords), want het blijft toch de beste console ooit die SNES en niet om z'n fantastische hardware maar om z'n vele toptitels en ubergameplay _/-\o_

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen Final Fight One en Mario Kart als remake (laatste = twijfelgeval). Ik ga Donkey Kong zeker halen en van mij mogen ze StarWing, Uni-rally en de oude Super Star Wars games ook opnieuw uitbrengen... Super R-Type zou ook erg welkom zijn!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb vandaag Zelda gekocht voor de GBA bij de MM in Rdam voor maar 30 Euro. Gelijk even een tip ;)

Maar ik ben het totaal niet eens met deze poort zooi van de SNES. Het zijn allemaal prachtige spellen, maar ik heb ze al grijs gespeeld. Van mij hoeven ze dus ook geen aankopen in deze opnieuw-leven-ingeblazen-en-het-volle-pond-betalen-spellen te verwachten. Okee, deze Zelda is een uitzondering (moet toch de serie compleet houden). Tevens heb ik ook Mario Advance 1. (was ook een koopje dacht ik).

Ik persoonlijk heb liever nieuwe Zelda, Contra's, Mario's, Final Fights en die zooi. dat ze het opnieuw uitbrengen is op zich niet zo erg, maar 50 Euro daarvoor vragen is wel erg ..... tja, uitzuigerig vind ik.

Gelukkig zijn de CastleVania en Metroid niet gepoort.

Maar poorts van spellen die hier nooit zijn uitgekomen of alleen in Japan verkrijgbaar waren vind ik ook geen ramp. Denk aan Metal Gear 2: Solid Snake, die zou ik wel graag in het Engels willen spelen. Hell, ik zou hem willen spelen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GZ op 06-05-2003 20:04 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Wij hebben die games misschien al gekocht, maar denk eens aan de jonge generatie, die hebben nu de mogelijkheid om Zelda, Rock 'n Roll Racing, Mario Kart e.d. alsnog te spelen. Lijkt me een goed plan. Als je ze niet wil hebben kun je ze laten liggen. Naar mijn idee alleen maar goed dat ze dit doen...

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:49

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

De meeste van die spellen heb ik hier nog liggen voor op mn snes dus die koop ik zeker niet voor mn gba. Maar mensen die een nooit een snes hebben gehad is dit wel mooi natuurlijk. En als je ze wel wilt spelen kan je ze natuurlijk ook gewoon op je xg-flash zetten.(hehe)

Verwijderd

Ik vind dat ze hoedan ook iets vernieuwends moeten brengen. Dus stel dat je verschillende games naar de GBA omzetten dan moeten er een stel nieuwe levels bij, in die richting.
Verder vind ik wel dat je voordeel hebt als je die spellen leuk vind, je kan namelijk je SNES niet overal mee naar toe slepen, GBA is daarom makkelijker als optie.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met Mario Advance 2 heb ik wel een hoop lol gehad.. maar dat ze nu ook weer de oude Zelda: A Link to the Past uitbrengen vind ik wel erg lame.. ik bedoel die kennen we nou onderhand allemaal wel en Zelda heeft IMO niet zo'n hoge replay-waarde dat een re-release geoorloofd is. Ik wil gewoon een nieuwe Zelda! Nintendo maakt gewoon absoluut geen originele releases.
Overigens is niet alleen Nintendo schuldig, want de versie van The Lost Vikings die nu uit is is ook een rechtstreekse conversie van de SNES, zonder ook maar enige nieuwe toevoegingen zoals bijvoorbeeld mooiere graphics, dus is ver onder het kunnen van de GBA.
Ik dacht in het begin ook dat de GBA best suckte, terwijl als je nu spellen zoals Colin McRae en Driver ziet dan blijkt dat de GBA toch wel meer kan dan alleen wat oude SNES spelletjes spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 08-05-2003 23:52 ]

Verwijderd

Stuntman voor de GBA is ook zeker een juweeltje wat betreft het kunnen van een GBA. Ik vind daarom ook dat die games geremasterd moeten kunnen worden, likje verf erbij.. sounds wat afstoffen.. etc

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tsjah... ik heb persoonlijk heel veel lol gehad aan Donkey Kong Country, Super Mario World, en Zelda: Link To The Past. (en nu vergeet ik heel veel spellen maar ik heb geen zin om op te sommen :) Dus ik zit er niet zo mee dat ze die spellen (exact hetzelfde) uitbrengen op de de GBA. Ook al heb ik zelf geen GBA, toch zou ik deze spellen met super veel plezier opnieuw spelen, ongeacht waar ik ben. En dat is dan meteen het voordeel van de GBA. Dus ik vind het een goede zaak. Ook omdat er nog zat mensen die deze juweeltjes van spellen nog niet gespeeld hebben...

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Kijk je koopt ze altijd nog zelf natuurlijk :)

Ik heb nu in 1 maand iets van 10 spellen gekocht en dat heeft me niet meer dan 150 euro gekost ,maar ik zou nooit 40/50 euro neerleggen voor een gbagame .

Super mario world (advance 2 ) is echt zo,n goede platformgame (muziek,moeilijk,besturing ) dat eigenlijk niemand die zou mogen missen terwijl mario advance me zwaar tegenviel ,maar die heb ik nu toch ingeruilt .

Mijn vriendin had super mario world al uitgespeelt op de nes ,maar is nu weer niet te stoppen :) en zelda is ook gewoon erg goed .

Het ligt er ook een beetje aan of je een snes hebt gehad en aan de prijs die je er voor betaalt .

Verwijderd

Ik heb bijvoorbeeld nooit een snes gehad. Heb ook geen GBA. Maar ja. Das inderdaad een reden omhet dan nu wel te kopen, warmonger.

Verwijderd

het probleem is dat deze remakes wel DE titles zijn voor je GBA
enkele uitzonderingen zoals Metroid Fusion maar voor de rest zijn de goede games op je GBA de remakes

dat is denk ik het probleem, deze gouden oudjes mogen ze best blijven maken imo aangezien het voor de wat jongere gamers toch super games zijn maarja, idd, voor de ietwat ouderen (zoals ik zelf met mn 20 -bijna 21 jaartjes) is dit niks nieuws

een nieuwe mario/zelda is waar ik niet op kan wachten :)
laat nintendo die maar s gaan maken en dan mogen ze tussendoor best nog wel wat oude games remaken (zoals double dragon :D)

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01 22:46
Laat Nintendo maar helemaal kappen met de GBA.Laat ze al hun tijd en moeite steken in de NGC en daarvoor nog meer geweldige games maken.Ze zouden desnoods alle titels die ze nu remaken voor GBA kunnen poorten naar de NGC en dan passen er een heleboel op 1 zo'n mini-schijfje.Heb je alle retro-titels meteen binnen handbereik.Ik ben helemaal niet TEGEN retro,sterker nog,ik ben behoorlijk VOOR zelfs.Ik vind het super om nu nog de oudere games weer te checken,zeker wel.Maar dan wel vanaf de SNES,want van teveel aan 8-bit NES word ik zwaar depri...zucht..

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik denk dat de GBA voor nintendo juist een grote bron van inkomsten is. Door die inkomsten zal de NGC ook wel weer beter worden dus helemaal stoppen lijkt me een slecht idee en lullig voor de mensen die een GBA hebben.
Over de oude spellen. Sommige vind ik erg leuk om te spelen maar misschien kan nintendo 2 spellen op 1 kaartje zetten. Ik weet niet precies hoe groot die spellen zijn dus dat weet ik niet. Toch is het best leuk om weer eens een lekker oud spelletje te spelen...

If it aint dutch,it aint much

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zal heel eerlijk zijn. Ik vindt de re-release van oude SNES spellen een zeer positieve ontwikkeling.

Jullie moeten niet vergeten dat we inmiddels 2 console- en portablegeneraties verder zijn sinds die games uitkwamen. Als retrogamer-zonder-budget vind ik het daarom ook geweldig dat ik de kans krijg om deze topspellen alsnog te kopen, op een medium (catridge) dat van z'n leven lang niet zal slijten mits je er normaal mee omgaat. A Link To The Past is een voorbeeld van een topgame waar je uren aan gekluisterd zit als je het al 5 jaar niet meer gespeeld hebt. Hetzelfde geldt voor de Mario-reeks en Donkey Kong.

Over Broken Sword: De port had grafisch wel wat beter gekund. Maar BS is een DOS spel. Dus het maakt niet uit hoe geweldig het is, maar je kan het niet meer spelen op hedendaagse OSen. De GBA is, net zoals alle andere consoles, een apparaat waar na 50 jaar (mits er normaal met het apparaat wordt omgegaan) de games nog steeds op werken omdat er geen technologische ontwikkeling is (in tegenstelling tot de PC). Dit is verder ook het ultieme voordeel van een console, en tevens voor mij de reden om er zoveel mogelijk spellen voor te vinden. Ik ben wat hedendaagse consoles betreft alleen in het bezit van een PS2, maar een GameCube zal absoluut komen met deze rij topgames! Een X-Box zit er voorlopig niet in, deze koop ik wellicht wanneer de nieuwe generatie er is en het apparaat tweedehands voor spotprijzen te koop is.

Dus dat, mijne heren, is de reden waarom ik dit een goeie ontwikkeling vind. :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:18
wat overigens weleen leuke ontwikkeling is is een vervolg op een oud computer spel. een voorbeeld: commander keen. De gaming style is geen neiuw spel meer voor te maken op de huidige gen computers, en hebben ze een nieuwe geschreven voor de gameboy.!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1