Even vooraf, [MMBBS] staat voor Massively Multiplayer Browser Based Strategy Game
Een korte inleiding:
Dark Galaxy bestaat al sinds mei 2001 en is een van de succesvolste Planetarion Clones. Zo werd wel eens gewonnen op www.mpogd.com en waren er gewoon zeer veel spelers en een leuke actieve community. Zelf speel ik sinds augustus 2001. In 2002 kwamen de eerste goed werkende rondes, en uiteindelijk kwam het spel op een hoogtepunt qua fun en aantal spelers. Door onbekende redenen (vooral luiheid misschien?) duurde het werk aan een nieuwe versie ongeveer 2 jaar langer dan verwacht, en door constant dezelfde gamecode gingen veel spelers weg.
Nu gaat eind november/begin december eindelijk de nieuwe ronde met nieuwe code van start, dus daarom een topic om hopelijk wat spelers te trekken
Doel van het spel:
Het doel is zeer simpel. Door middel van research, oorlog en resources verzamelen probeer je zoveel mogelijk planeten te veroveren, vijandelijke vloten te vernietigen en met je alliance te winnen! Met de nieuwe code lijken de grote alliances wat minder dominant te worden, en zou je als onervaren speler makkelijk kunnen overleven.
Hopelijk tot gauw in een battle bij een planeet ergens
http://www.darkgalaxy.com
Screenshots:

Voor de techneuten onder ons is het misschien leuk om te weten dat de nieuwe code zeer flexibel schijnt te zijn, en je dus zelf ook aan allerlei types turn-based games kan knutselen. Ondanks dat ik een tweaker ben heb ik hier weinig verstand van, dus voor meer infor, zie DG forums.
[ Voor 97% gewijzigd door thettes op 14-11-2005 01:08 . Reden: Gehele post geedit, misschien kan iemand de titel nog wijzigen door er [MMBBS] voor te zetten oid? :) ]