DarkGalaxy

Pagina: 1
Acties:
  • 1.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Afbeeldingslocatie: http://darkgalaxy.com/darkgalaxy/images/infologo.gif

Even vooraf, [MMBBS] staat voor Massively Multiplayer Browser Based Strategy Game :P

Een korte inleiding:
Dark Galaxy bestaat al sinds mei 2001 en is een van de succesvolste Planetarion Clones. Zo werd wel eens gewonnen op www.mpogd.com en waren er gewoon zeer veel spelers en een leuke actieve community. Zelf speel ik sinds augustus 2001. In 2002 kwamen de eerste goed werkende rondes, en uiteindelijk kwam het spel op een hoogtepunt qua fun en aantal spelers. Door onbekende redenen (vooral luiheid misschien?) duurde het werk aan een nieuwe versie ongeveer 2 jaar langer dan verwacht, en door constant dezelfde gamecode gingen veel spelers weg.

Nu gaat eind november/begin december eindelijk de nieuwe ronde met nieuwe code van start, dus daarom een topic om hopelijk wat spelers te trekken :)

Doel van het spel:
Het doel is zeer simpel. Door middel van research, oorlog en resources verzamelen probeer je zoveel mogelijk planeten te veroveren, vijandelijke vloten te vernietigen en met je alliance te winnen! Met de nieuwe code lijken de grote alliances wat minder dominant te worden, en zou je als onervaren speler makkelijk kunnen overleven.

Hopelijk tot gauw in een battle bij een planeet ergens ;)

http://www.darkgalaxy.com

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://darkgalaxy.com/darkgalaxy/images/medium1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://darkgalaxy.com/darkgalaxy/images/medium3.jpg

Voor de techneuten onder ons is het misschien leuk om te weten dat de nieuwe code zeer flexibel schijnt te zijn, en je dus zelf ook aan allerlei types turn-based games kan knutselen. Ondanks dat ik een tweaker ben heb ik hier weinig verstand van, dus voor meer infor, zie DG forums.

[ Voor 97% gewijzigd door thettes op 14-11-2005 01:08 . Reden: Gehele post geedit, misschien kan iemand de titel nog wijzigen door er [MMBBS] voor te zetten oid? :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:29
Ik speel dit spel al 2/3 rondes. Ik vind het echt een heel goed spel, niet te moeilijk zoals Planetarion want die vondt ik veeeeels te veel opties en knoppen hebben.
Ik zit op de 1e server (saturn) in Galaxy 11.
Als je me een message wilt sturen, rulername is Beelzebub

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Wat een toeval, in BRC zeker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08-2005

Oxin|A

hoi

lijktme niks :|
ben zelf bezig met zo'n soort spel te maken zitten nu ongeveer op 20%
2 maanden draait 1e beta denkik

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:29
thettes schreef op 06 May 2003 @ 20:47:
Wat een toeval, in BRC zeker??
yep in BRC.

Zit je zelf ook in een alliance? zo ja, welke Galaxy? En zit je wel eens op irc? welke kanalen? Ik alleen op #brc want die andere channels vind ik saai. #brc is ook saai hoor maar ja

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ben geregistreerd, het ziet er wel grappig uit :)

Zal straks de manual even lezen... Het lijkt op het eerste gezicht inderdaad aardig wat op Planetarion. Speel je met dezelfde mensen als degenen die betalen of is dat weer anders?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Beelzebub888 schreef op 07 May 2003 @ 11:51:
[...]

yep in BRC.

Zit je zelf ook in een alliance? zo ja, welke Galaxy? En zit je wel eens op irc? welke kanalen? Ik alleen op #brc want die andere channels vind ik saai. #brc is ook saai hoor maar ja
je zit ook wel es in #dutch toch??

Ik had deze thread maar gemaakt, zat te wachten tot de tick over was :P

edit:

Je speel met de betalende mensen samen ja, en die hebben geen voordelen o.i.d. Het enige verschil is dat je als betalende member mee mag doen in speedrounds (ticks van 30 seconden) en je hebt niet het kleine tekstvakje met reclametekst...

De reclame is overigens miniem, op tweaers.net of got staat nog meer...

[ Voor 29% gewijzigd door thettes op 07-05-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Beelzebub888 schreef op 07 May 2003 @ 11:51:
[...]

yep in BRC.

Ik zit trouwens in Reservoir Dogs...

[ Voor 5% gewijzigd door thettes op 26-04-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Ik lijk wel de enige te zijn van de 10.800 spelers die ook op got te vinden is O_o

In ieder geval start de volgende rond 8 februari, dus er is nog tijd om te joinen.

Als iemand het ook werkelijk waardeert stem dan op www.mpogd.com

En ik heb liever dat je het probeert dan dat je alleen stemt :D
Hope to meet you guys in battle :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nieuwe ronde start nu .. schijf je in iedereen :)
de gathering of tweakers alliance klinkt wel ok O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
mm klinkt erg leuk :D heb wel eens met planetarion meegedaan maar lijkt me wel weer eens leuk om te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Tja ik kick deze thread maar weer omhoog omdat er een nieuwe ronde begint (mars server)

Voor de enkele geintereseerde tweakers: have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Beelzebub schreef op 07 mei 2003 @ 11:51:
yep in BRC.

hmzz nog steeds in brc??

ik iig wel ;)

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu onder de naam Marty en zit op Mars te spelen. Best een leuk spel, jammer dat elke turn/tick 1 uur duurt :O (mot nu 11 uur wachten op mn shipyard)

Ik zit in de alliance Blood Lust Bunnies [BLB], sta nu momenteel op rank 1,335 en de alliance op 20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Ik speel nu in goodfellas op saturn (nu heten we pigs in space)

Rank als alliance: #1
Rank persoonlijk #200

Op mars speel ik in KLM (de nederlandse alliance)

Ranks zeggen nog vrij weinig in het begin van de ronde, maar het gaat wel redelijk ;)

nickname op mars: godlike
nickname op saturn: Larry Silvestri
nickname op DG-forum: Godlik3
nickname op dg-irc (irc.chatspike.net): godlike

(weet het, erg origineel he O-) )

[ Voor 29% gewijzigd door thettes op 14-11-2005 01:10 . Reden: Ben uiteindelijk als persoonlijke rank nog op #20 uitgekomen hoor ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:24
Ligt het aan mij of lijkt dit nogal wat op Imperium Galactica?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Even een trapje vanwege totaal vernieuwde OP en omdat een nieuwe ronde gaat beginnen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Ja ik doe ook weer mee.
Ik hoop dat ik genoeg tijd heb om erg actief te spelen. :)

Inschrijvingen zijn sinds 6 november gestart. Deze loopt 3 weken of tot de max van 20000 spelers bereikt zijn. Hier kun je lezen hoe je moet inschrijven btw:

http://www.darkgalaxy.com/info/signup/

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
mini-update: Een 2e server is nu open voor sign-ups, de pluto server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
laatste update; game is definitief overleden :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
En de nieuwe game die op de turn engine gaat draaien, is dat nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Hij doet het weer :-) Nouja de website.

https://darkgalaxy.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
:D

Wauw dat is een naam die ik lang niet gehoord heb, die browsergame heb ik best veel gespeeld O-) (lees te veel lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Zou toch leuk zijn als de game echt een revival krijgt. Hier nog steeds aan het afkicken zonder een acceptabel alternatief gevonden te hebben. Was toch een leuke tijd vroeger, zou zo weer meedoen, vast nog wel ergens een buildlist staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

https://www.mech-wars.net/

Zo'n zelfde Planetarion clone die al jaren stil ligt ;-)
Ook hier is de community ondertussen volledig versplintert en een revival zeer onwaarschijnlijk.

En net als met Dark Galaxy is ook hier het SSL certificaat verlopen :-D

[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 24-07-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Discord staat er alweer vol mee ;) ( Building lists) zie dat er een extra reply tussen stond :D

[ Voor 47% gewijzigd door GosuYuri op 24-07-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Zou toch niet zo heel lastig moeten zijn om er een mobiele app omheen te bouwen en de huidige generatie ook te charmeren, weet alleen niet of er een degelijk verdienmodel aan te koppelen is, premium voor speedrounds doet het misschien minder goed als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Op discord wordt er inderdaad gesproken over een revival. Wordt hard gewerkt aan het up to date krijgen van de code zo te zien. Wellicht zien we binnenkort toch nog een ronde dg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
holy shit.. nostalgia O_O Dit moet ik weer spelen <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Inmiddels is het forum weer up and running, hier worden ook updates geplaatst met betrekking tot de voortgang richting een nieuwe speelronde.

• spocy
En inmiddels zijn de signups voor een pre-alpha ronde begonnen. Verwachten een korte pre-alpha ronde komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Inmiddels is de Alpha ook geweest, en al in een aardig goed speelbaar formaat vind ik. Sluit zeker eens aan op het forum of de discord als je interesse hebt. Uiteraard zijn ook nieuwe spelers van harte welkom.

Bij interesse stuur gerust een berichtje voor de links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocy
Hoewel ik de enige liefhebber lijk, mochten er anderen zijn, Alpha 2 start over 20 minuten met turns van 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Inmiddels is Alpha 3 tot een eind gekomen. Er wordt gewerkt aan het wegwerken van een aantal bugs en dan is het de bedoeling dat de eerste beta ronde gestart gaat worden. Dit wordt een ronde met turns van 1 uur.

Voor nu is het nog even afwachten maar zodra de inschrijvingen voor de beta ronde geopend worden zal ik het hier laten weten. In de tussentijd kan er natuurlijk alvast op het forum en de discord rondgehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Beta inschrijvingen zijn geopend:

@everyone - Ladies and Gentlemen, signups for the Dark Galaxy Beta have now been enabled. For general Beta Details visit https://forums.darkgalaxy...ing-the-dark-galaxy-beta/, or https://darkgalaxy.com for details!

Als er mensen weer mee willen doen os dit een goed moment denk ik zo 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Nog een paar dagen en dan gaat de eerste Beta van start, de nieuwe dev (FrostyCoolSlug) lijkt een stuk slimmere keuzes te maken dan Zedd en Scan, en heeft ook minder last van het "Sunday"-syndroom.

Ik heb er wel weer eens zin in. Discord heeft wel weer een aardige buzz. Het valt natuurlijk te bezien of het écht van de grond komt zoals het ooit was, maar het is ook niet alsof we allemaal wat beters te doen hebben voorlopig :+

Ik ben zelf trouwens weer van de partij met mijn oeroude nickname "Xtrafresh" en heb voor de gelegenheid maar eens een clubje opgericht. In de traditie van de vorige prominente NL alliance met een trots neerlandsch bedrijf in de naam (Knap Lastige Mannetjes oftewel [KLM]) is het de "Vengeance of the Clogs" geworden. [VoC] now recruiting! 8)7

@spocy, wat is je DG-nick?

[ Voor 30% gewijzigd door Xtrafris op 20-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Inmiddels via Discord contact gehad. morgenavond is het zo ver dan gaat beta 1 van start. Hopelijk wordt het een leuke ronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
We zijn er weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
nog een uur! (en een beetje)