[SLACKWARE] Waar staat perl??

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik ben nu Webmin aan het installeren, en nu vraagt ie dat ik de dir van perl moet opgeven. Normaal is dat /usr/bin/perl of iets van usr/local/bin/perl. Ik heb ze iig allebei geprobeerd zoals het in de readme staat. Ik kan op de 1 of andere manier toch geen perl vinden. Nu stond er hier een topic op GoT en daar stond dat ik perl -V moest doen. Dit heb ik gedaan. Nu staat er: bash perl command not found. Dit betekend dus dat ik hem moet installeren. Ik dacht dat deze al in linux zat en dat ik een commando moest geven om em te installeren. Heeft iemand die zo? Als dat niet lukt moet ik perl dus downloaden wat ik ook al gedaan heb. Maar waar moet ik die dan neerzetten? En hoe moet ik die installeren? er staat namelijk een hele onduidelijke omschrijving op perl.com. Kan iemand mij helpen?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Perl package in Slackware installeren.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
PowerSp00n schreef op 06 mei 2003 @ 00:32:
Perl package in Slackware installeren.
Aha. Heb ik dat dus niet in de installatie gekozen. Ik ga t proberen :)

//edit

Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? (ben n00p)
Ik heb slackware en alles al geinstalleerd namelijk. Moet ik nu weer booten vanaf cd?? Help me plz.

[ Voor 28% gewijzigd door WiNlUx op 06-05-2003 00:35 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verder zijn hier de tools which, locate en whereis erg handig voor. Verder had je wel kunnen bedenken dat perl niet geinstalleerd zou zijn als je het niet kan terugvinden.

Losse package kun je gewoon instaleren met installpkg.
In het geval van perl mount je dus de cd, zoek je op waar perl staat en doet installpkg perl*.tgz

[ Voor 32% gewijzigd door Kees op 06-05-2003 00:37 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Dit topic is gesloten.