Toon posts:

[ Oc Hulp ] Wie kan me ff verder helpen..

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hmm OKe, na een tijd zelf proberen wil ik hier toch m'n zooitje posten en om hulp vragen:

Ik heb hier:

- een Epox 8RDA+
- AMD XP 2400+ T-bred B core
- Kingston HyperX 512 MB PC3000 Cas 2.0 370 Mhz ( Niet in dual channel )

De eerste bios die mee werd geleverd met het mobo zit er nog op... deze heb ik nog niet geflasht naar de nieuwste.

Ik ben tot nu toe tot een 2250 echt mhzén gekomen.. standaard is 2000 Mhz. Mn cpu wordt gekoeld door een zalman 6000cu en wordt nu idle 38 graden.

M"n memtimings zijn 7 - 3 - 3 - 2 en de fsb staat gewoon op 166, de multplier @ 13.5
M'n vcore @ 1.8 en de vdimm @ default ( 2.63 ? ? ? )

Wat zou ik nou nog goed kunnen doen om deze hoger te krijgen, als ik de fsb nu een 4 mhz omhoog gooi dan krijg ik al geen beeld meer. De multiplier zou opzich nog wel hoger kunnen.. maar welke multipliers zou ik allemaal wel of niet kunnen gebruiken?

Zou ik mijn mem timings nog hoger krijgen en zou ik daar dan ook meer volt op moeten gooien?

Als ik op 200 Mhz fsb wil draaien.. welke multiplier en voltages moet ik daarbij gebruiken?

Wie helpt mij een stukje vooruit ? Alvast bedankt

OJA Ik had deze post al geplaatst in het Ow Zo GROTE en VET ( niet ) behulpzame EPOX 8RDA blablabla topic geplaatst maar daar krijg ik niet echt antwoord op m'n vragen... en daarnaast om nou 5 delen met ieder 20 of meer pagina's door te lezen... nah niet zo'n heel veel zin in... })

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 23:52:
OJA Ik had deze post al geplaatst in het Ow Zo GROTE en VET ( niet ) behulpzame EPOX 8RDA blablabla topic geplaatst maar daar krijg ik niet echt antwoord op m'n vragen... en daarnaast om nou 5 delen met ieder 20 of meer pagina's door te lezen... nah niet zo'n heel veel zin in... })
Misschien moet je ook eens in de FAQ kijken, want daar staat bijna stap voor stap in beschreven hoe je je systeem het beste kan overclocken (of vind je dat ook te veel om te lezen? )

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
NOu ik ben niet zo dom dat ik niet eerst de faq doorlees.. echt niet..

Maar ik zit nu gewoon goed vast en wil graag hulp van de mensen die wel iets nuttigs te melden hebben en er verstand van hebben :|

NOrmaal gesproken doe je dat in dat grote blablabla topic maar daar wordt er schijnbaar overheen gelezen, en dit forum is om elkaar te helpen niet om steeds iedereen te verwijzen.. :r

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 00:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 00:03:

Maar ik zit nu gewoon goed vast en wil graag hulp van de mensen die wel iets nuttigs te melden hebben en er verstand van hebben :|

NOrmaal gesproken doe je dat in dat grote blablabla topic maar daar wordt er schijnbaar overheen gelezen, en dit forum is om elkaar te helpen niet om steeds iedereen te verwijzen.. :r
kom kom dan staat bijna alles wat je wilt weten ;)
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 23:52:
Hmm OKe, na een tijd zelf proberen wil ik hier toch m'n zooitje posten en om hulp vragen:

Ik heb hier:

- een Epox 8RDA+

De eerste bios die mee werd geleverd met het mobo zit er nog op... deze heb ik nog niet geflasht naar de nieuwste.

Ik ben tot nu toe tot een 2250 echt mhzén gekomen.. standaard is 2000 Mhz. Mn cpu wordt gekoeld door een zalman 6000cu en wordt nu idle 38 graden.

M"n memtimings zijn 7 - 3 - 3 - 2 en de fsb staat gewoon op 166, de multplier @ 13.5

Wat zou ik nou nog goed kunnen doen om deze hoger te krijgen, als ik de fsb nu een 4 mhz omhoog gooi dan krijg ik al geen beeld meer. De multiplier zou opzich nog wel hoger kunnen.. maar welke multipliers zou ik allemaal wel of niet kunnen gebruiken?

Zou ik mijn mem timings nog hoger krijgen en zou ik daar dan ook meer volt op moeten gooien?

Als ik op 200 Mhz fsb wil draaien.. welke multiplier en voltages moet ik daarbij gebruiken?

Niet zo veel vragen stellen... ik wordt er niet goed van :P

Als je 200 FSB wilt draaien zal je zelf moeten tweaken hoor!
Ik zou zeggen:

Kijk wat cpu maximum = door FSB laag te houden (166) en multi omhoog, tegelijkertijd speel met voltages (Vcpu)

Vervolgens ga je FSB maar tweaken. Als je met moiete dan bedoel ik dat je wel 190 fsb ofzo haalt maar geen 200. dan kan je nog een Vdd mod doen. Zie hiervoor 8rda+ topic (Startpost bij elke thread ) (moet natuurlijk met voltages spelen)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 00:17 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13

sapphire

Die-hard pruts0r

[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 7)

uit de FAQ van dit topic:
- Hoge fsb's met 166Mhz cpu's is vaak lastig. Je kan dit omzeilen door er een 133Mhz FSB cpu van te maken door een L12 brug door te branden.
eventjes topic lezen, of daar lief vragen :)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 06-05-2003 00:11 ]

Gabriël AM5

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 00:03:
Ok, dan...
Maar ik zit nu gewoon goed vast en wil graag hulp van de mensen die wel iets nuttigs te melden hebben en er verstand van hebben
Ik vond jou naar de FAQ verwijzen wel erg nuttig, omdat je in je startpost totaal niet aangeeft wat je zelf geprobeerd had. Je gaf ook aan dat je geen zin had om in een ander topic veel door te lezen of te wachten tot daar een reactie komt (dat noemen we dus ongeduldig).

Even kort:
Zoek met een lage MP de max van je fsb op.
En zoek met een gemiddelde fsb in kleine stapjes de max van je proc op.
Loop je met je fsb stuk: votage hoger of timings losser
Loop je met je proc stuk: voltage hoger.
Ga met voltage's niet te hoog, let ten allertijden goed op je temps (niet alleen je proc!)

Let op, dit is in het kort.
Meer duidelijkheid is er in de FAQ onder de kopjes 'fsb tweaking' en 'multiplier tweaking'

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 23:52:
Ik geloof er helemaal niks van :P
Ik heb hier:

- een Epox 8RDA+

Als je alles wat hieronder staat gedaan hebt kun je eventueel de bios flashen naar een nieuwere versie. Welke versie? Zie Epox topic. Aantal replies op 999 zetten en dan met ctrl+F zoeken op BIOS.

Welke multipliers? Je had toch alles al geprobeerd zei je? En je had de FAQ ook gelezen..zei je..

Zet je MP lager en probeer verder te komen. Probeer de timings: 6-2-2-2 en 5-2-2-2. Zet je mem voltage op 2,9V.
Zie boven..
Je had de FAQ toch gelezen?

Je begeeft je op glad ijs kerel.. Jij bent gewoon lui en wil een snelle sys hebben en wij moeten het voor je doen. Daarbij ben je ongeduldig en respectloos naar ALLE users van de Tbred draad en de Epox draad. Je hebt geen idee hoeveel mensen daar al geholpen zijn.

Weet je wat jij moet doen? Lekker een ander forum zoeken. Op GoT hebben we helemaal niks aan users zoals jij :)

Edit:
U kunt mail verwachten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 01:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.