[PHPMYADMIN] User probleem

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Ik heb al een paar keer gezocht hier op het forum, maar kan niet vinden wat ik nodig heb, of er zijn topics maar ik snap niet wat er nou gedaan wordt.

Ik ZAT met het volgende probleem, ik heb mijn server dingetjes allemaal geinstalleerd en wilde gaan inloggen op phpmyadmin. Helaas krijg ik gelijk deze melding:
Welkom op phpMyAdmin 2.5.0-rc2

Fout

MySQL retourneerde:

Access denied for user: 'root@127.0.0.1' (Using password: YES)
Ik denk wat is dat nou, ik had tenslotte via winmysqladmin.exe een wachtwoord in moeten geven. Vervolgens heb ik dit in te config van phpmyadmin gezet, blijkbaar klopte dat niet.

Wachtwoord weggehaald, en jawel ik kwam zonder gezeik in de server.

Dan komt HET PROBLEEM:
Iedereen kan vrij in me database, dus ik wil natuurlijk wel een wachtwoord.

Mijn users ZAGEN er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/crazybyte/users.JPG

Op aanraden van iemand heb ik alle users weggehaald en behalve de onderste.
Deze heb ik aangepast en een wachtwoord gegeven.

Vervolgens ga ik weer naar mijn server, naar phpmyadmin, en weer krijg ik een foutmelding als voorheen:
Welkom op phpMyAdmin 2.5.0-rc2

Fout

MySQL retourneerde:

Access denied for user: 'root@127.0.0.1' (Using password: NO)
Ok begrijpenlijk, er staat geen wachtwoord in de config van phpmyadmin, ik het erin gezet, dan zegt ie hetzelfde, alleen staat er dan.

"Using password: YES"

Nou ik snap het niet meer, hoe kom ik nou weer in mijn database, en zorg ik dat ik een goede user krijg??

Voorheen ooit, toen het allemaal goed erop stond, toen moest ik inloggen op die phpmyadmin, met zo'n naam + wachtwoord schermpje, soort van httacces, maar nu krijg ik dat niet meer.

Kan iemand mij hiermee helpen??

[ Voor 4% gewijzigd door Crazybyte op 05-05-2003 23:42 ]

• Crazybyte
oeps layout verneukt, ff aanpassen...

.... even later...

Zo das beter

[ Voor 34% gewijzigd door Crazybyte op 05-05-2003 23:42 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet juist geen wachtwoordn gebruiken omdat dat uitstaat... veder zou root@localhost moeten werken

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

In de map waarin je PHP My Admin hebt geinstalleerd staat een bestandje genaamd: config.inc.php .. Daar moet je wat in aanpassen.. Heb het probleem zelf ook gehad. Zal ff kijken of ik die documentatie nog kan vinden die ik toen gebruikt heb.
//edit
Als je ff de search had gebruikt had je DEZE gevonden.. daar staat waarschijnlijk je oplossing. Dit heeft bij mij wel geholpen.

[ Voor 30% gewijzigd door RammY op 05-05-2003 23:45 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:35
Er zijn verschillende manieren van authen met phpmyadmin. Een daarvan is username en password in de config file zetten. De andere 2 zijn met HTTP auth, en dus aan te raden. Lees er even de readme van phpmyadmin op na. Het is makkelijk te vinden.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je zit hier met een configuratieprobleem van MySQL/PHPMyAdmin :)
Da's niet programmeren, maar configureren. Daarom gooi ik hem naar de configuratie experts in SA :)
Heb je trouwens wel geflushed of je server restarted na het invoeren van je passwd de eerste keer? Anders is de wijziging nog niet doorgevoerd :)

• Crazybyte
YT-Croc schreef op 05 mei 2003 @ 23:42:
Je moet juist geen wachtwoordn gebruiken omdat dat uitstaat... veder zou root@localhost moeten werken
Het maakt momenteel geen verschil of ik wel of niet een wachtwoord gebruikt, ik kom er gewoon niet meer in.
RamShackle schreef op 05 mei 2003 @ 23:43:
In de map waarin je PHP My Admin hebt geinstalleerd staat een bestandje genaamd: config.inc.php .. Daar moet je wat in aanpassen.. Heb het probleem zelf ook gehad. Zal ff kijken of ik die documentatie nog kan vinden die ik toen gebruikt heb.
//edit
Als je ff de search had gebruikt had je DEZE gevonden.. daar staat waarschijnlijk je oplossing. Dit heeft bij mij wel geholpen.
Ik heb in dat bestandje dat wachtwoord ingezet, maar dat bedoel ik dus, het maakt geen verschil.
Dat topic staat nog niet wat ik kan gebruikne, heb het geprobeerd.
Glimi schreef op 06 mei 2003 @ 09:23:
Je zit hier met een configuratieprobleem van MySQL/PHPMyAdmin :)
Da's niet programmeren, maar configureren. Daarom gooi ik hem naar de configuratie experts in SA :)
Heb je trouwens wel geflushed of je server restarted na het invoeren van je passwd de eerste keer? Anders is de wijziging nog niet doorgevoerd :)
Jep server is gereset, maar ook dat levert geen verbeteringen op.

Ik denk dat ik MYSQL ff deinstalleer en dan opnieuw installeer en dat ook even doe met PHPMYADMIN, aangezien deze aan elkaar zijn verbonden. Lijkt me dat ie daarna moet werken of niet?

• Crazybyte
Ik denk dat ik MYSQL ff deinstalleer en dan opnieuw installeer en dat ook even doe met PHPMYADMIN, aangezien deze aan elkaar zijn verbonden. Lijkt me dat ie daarna moet werken of niet?
Zoals ik zelf al aangaf hierboven, ik heb het maar even opnieuw geinstalleerd en ik kan nu in de database. Maar hij is niet beveiligd....

Ik heb inmiddels ook perl geinstalleerd, maar stuit op een klein probleem, ik heb hem geconfigureerd zoals stond aangegeven in de manual. Moest wat dingen in de config file van Apache verandere, dat heb ik gedaan.

Als ik nu uitvoer: http://localhost/test_perl.pl zou ie het moeten doen in een webpagina, maar ik krijg het volgende:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, your@email.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.0.45 (Win32) Server at localhost Port 80
Weet iemand hoe ik dit oplos?

In de log file staat het volgende:
[error] [client 127.0.0.1] N:/WWW/test_perl.pl is not executable; ensure interpreted scripts have "#!" first line
[client 127.0.0.1] (9)Bad file descriptor: don't know how to spawn child process: N:/WWW/test_perl.pl
Ik heb dat "#!" dus in de eerste regel gezet, maar het helpt niet...

[ Voor 71% gewijzigd door Crazybyte op 06-05-2003 10:19 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Ik heb niet zoveel verstand van Perl..
Maar volgens mij moet achter #! weer een path staan van volgens mij de perl module..

Maar dan heb ik nog ene ander vraagje over mySQL..
Wat houd dat "ELKE" nou in (bij de users)?

• Crazybyte
Triloxigen schreef op 06 May 2003 @ 10:37:
Ik heb niet zoveel verstand van Perl..
Maar volgens mij moet achter #! weer een path staan van volgens mij de perl module..

Maar dan heb ik nog ene ander vraagje over mySQL..
Wat houd dat "ELKE" nou in (bij de users)?
PERL PROBLEEM IS OPGELOST, m.b.v. een wel willende fok!er via IRC
Zat gewoon iets fout in dat script....

Is nederlands tallige, zal wel inhouden dat je gewoon letterlijk ALLE/ELKE user toegang krijgt.

Nou moet ik nog ff met die user acces gaan kloten :D

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom geen htacces file in de phpmyadmin map gooien. Is toch ook veilig :) ?

• Crazybyte
We Are Borg schreef op 06 May 2003 @ 11:38:
Waarom geen htacces file in de phpmyadmin map gooien. Is toch ook veilig :) ?
Daar zat ik dus al te denken, maar ik dacht dat dat alleen ging op (l)unix bakken? Dat werkt toch niet onder windows?
Athans ooit eens geprobeerd, maar toen draaide ik ISS ipv Apache...

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:08
Je kan natuurlijk ook gewoon in je config.inc.php als auth_type 'http' instellen, heeft ongeveer hetzelfde effect als htaccess

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Crazybyte schreef op 06 mei 2003 @ 21:08:
[...]

Daar zat ik dus al te denken, maar ik dacht dat dat alleen ging op (l)unix bakken? Dat werkt toch niet onder windows?
Athans ooit eens geprobeerd, maar toen draaide ik ISS ipv Apache...
Hier gewoon onder windows en apache netjes htacces :)

• Crazybyte
snoopy schreef op 06 May 2003 @ 21:34:
Je kan natuurlijk ook gewoon in je config.inc.php als auth_type 'http' instellen, heeft ongeveer hetzelfde effect als htaccess
Zal het eens proberen, vind dat namelijk wel makkelijk.

Maar aan de andere kant met htacces file in eerste map, kan niemand er zomaar in! (naja niemand... in eerste instantie dan)
Pagina: 1