Toon posts:

harddisk probleem na instal van winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is als volgde

Ik heb een computer met 3 Partities c: d: E:

c: zit winxp op
d: games
E: back up en belangrijke stuff

had hier voor win2k was geen probleem kon netjes overal in kommen

maar nadat ik win xp heb geinstallerd kan ik niet meer in E:
kommen , Winxp herkend hem wel maar moet hem formateren volgens windows
om hem weer aan het werk te krijgen maar staat veel belangrijke spullen op hoe kan ik toch in mij harddisk komen zonder format .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zie je in de schijfbeheer? Anders kun je nog altijd pogen de data te redden mbv tooltjes, zie ook de OM FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nix bezonder in schijfbeheer healthy staat er bij , maar als ik in E: wil kommen zegt access is denied

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toevallig XP met FAT32 geinstalleerd en de E: als NTFS staan? :)
Ik heb geen idee of dat het probleem oplevert, maar dit schoot even door mijn hoofd.

Verwijderd

heb hetzelfde gehad en het is mij niet gelukt na wat pogingen heb ik het geformateerd stond niet veel belangrijks op (d8 ik) later bleek dus vanwel omdat ik het 1 en ander vergeten was weg te fikken 8)7 |:(

mijn pogingen waren alsvolgt:

eerst geprobeerd te benaderen acces denied
daarna status bekeken met Win XP was dus idd ook healty en ook NTFS
daarna als admin ingelogt ook acces denied

format d:

en toen miste ik (8eraf) toch ut 1 en ander :(

volgens mij komt het omdat Windows 2000 net iets andere NTFS maakt als Windows XP... ben er dus vrij zeker van (99,99%) dat je als je eerst Win 2k terug zet je er weer bij kan of mischien partition magic ofzoiets dan backuppen en of je partitie in Fat32 veranderen ofzo en dan opnieuw Windows XP erop en dan de fat32 omzetten IN Windows XP naar NTFS beetje omslachtig maar jah tis ook van ome bill dus verw8 niet teveel :*) 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:59 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 23:54:
heb hetzelfde gehad en het is mij niet gelukt na wat pogingen heb ik het geformateerd stond niet veel belangrijks op (d8 ik) later bleek dus vanwel omdat ik het 1 en ander vergeten was weg te fikken 8)7 |:(

mijn pogingen waren alsvolgt:

eerst geprobeerd te benaderen acces denied
daarna status bekeken met Win XP was dus idd ook healty en ook NTFS
daarna als admin ingelogt ook acces denied

format d:

en toen miste ik (8eraf) toch ut 1 en ander :(

volgens mij komt het omdat Windows 2000 net iets andere NTFS maakt als Windows XP...
Je bent er dus niet uitgekomen lijkt te willen zeggen :? Das geen tip natuurlijk :) ...
TS: probeer dan eens er weer Win2K op te zetten en te kijken of je hem dat wel weer kunt lezen...

Verwijderd

Topicstarter
zij er nog ander manier dan weer win 2k op te zetten

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 13:54
jahoor, installeer partition magic en convert hem naar fat32

;)

ehhh.. noppes

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Testdisk heeft voor mij al eens eerder partitiegegevens gered... Geschaad heeft het nooit, dus het is het proberen waard ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55
HEt omzetten van gegevens / partities van NTFS naar FAT32 kan schadelijke gevolgen hebben... Ik een ver verleden heb ik dat ook eens gedaan, met als gevolg dat Partition Magic midden in 't proces ermee ophield. Kon ik met data recovery tools alles weer gaan terugvinden op een schijf van 40 gb... lekker bezig dan!
Mijn advies is om W2k er op te zetten en te kijken wat er gebeurd, of misschien met een ander soort 'verkenner', 't proberen te benaderen. Misschien vanuit DOS?
Pagina: 1