PC100 M577 MB IRQ probleem

Pagina: 1
Acties:

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Omdat ik windows XP wilde installeren heb heb ik de bios van mijn mb geupdate naar versie 990306s.bin.
Sinds dien heb ik allemaal problemen/conflicten tussen mijn PCI/agp kaarten. Ik heb een AGP video kaart, PCI modem en PCI Sound.
Alleen als ik AGP video kaart en een PCI in de tweede PCI slot doet werkt het, maar ik wil graag alle kaarten gebruiken.

Als ik alle kaarten in het systeem stop geeft hij mijn AGP VGA en mijn PCI Sound het zelfde IRQ en dat vindt windows niet zo fijn.

Wie kan mij helpen? Of wie heeft een nieuwere of oudere versie voor mijn Bios (mb PC100 Super Socket 7 m577)

:( Er zitten al heel wat uurtjes in en ik wordt er behoorlijk gek van :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke problemen/conflicten krijg je dan door IRQ delingen? Heb je al een kaartendans gedaan? Dat de AGP en sound dezelfde IRQ deelt gebeurt alleen wanneer je de geluidskaart in PCI #1 prikt..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Flash dan terug...

Ok, dan kun je misschien geen WinXP draaien, maar ik zie er persoonlijk trouwens ook niet écht het nut van in om Windows XP op een Super7 machientje te draaien... Beetje zwaar :X

En m577 ruikt naar pc-chips, zoek op de pc-chips website dus eens naar biossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 23:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• justys7
De sound kaart heb ik in PCI slot 3 zitten, en hier krijgt hij de zelfde IRQ als mijn Video.

Ook wil ik mijn Bios versie wel terug zetten maar ik heb mijn oude niet bewaard en kan ook geen oudere vinden op het internet. Mischien kan iemand mij hieraan helpen?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een 'r' versie van de BIOS kunnen vinden; misschien dat die beter werkt ?

http://wims.host.sk/rainbow/PC%20Chips%20M577.zip

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• justys7
Volgens mij gebruik ik deze versie al, maar ik zal vanavond even kijken. Zijn er ook nog andere versies dan?
Chemist schreef op 06 May 2003 @ 08:07:
Ik heb een 'r' versie van de BIOS kunnen vinden; misschien dat die beter werkt ?

http://wims.host.sk/rainbow/PC%20Chips%20M577.zip

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

http://www.pcchips.com.tw/BIOS.html

Daar staat deze file : ftp://ftp.pcchips.com.tw/bios/m577/990306s.bin
Gezien de letter op het eind gok ik dat dit een s versie is ;)

Nog een paar andere versies staan hier : ftp://ftp.pcchips.com.tw/bios/m577
In release.txt staat een changelog :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 06-05-2003 17:17 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 05 May 2003 @ 23:22:
Welke problemen/conflicten krijg je dan door IRQ delingen?
Hier hebben we nog geen antwoord op .. Als je systeem gewoon goed/stabiel werkt dan is het echt niks om je druk over te maken :) IRQ delingen mogen in principe dan ook geen problemen opleveren, behalve als je gare hardware/drivers hebt ;)

• justys7
Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels de AGP video kaart vervangen door een PCI en hiermee gaat alles goed. Het probleem is niet opgelost maar ik ben tevrede zo want ik werd er stapel van....
Pagina: 1