Kort verhaaltje vooraf:
486-er draait met RedHat 5.2 al vanaf 1998, zonder noemenswaardige problemen.
Hij dient als soort router voor 2 andere pc's achter een chello aansluiting via een terayon modem.
Na een noodzakelijke reboot kreeg ik te zien:
In de /var/log/messages
Deze meldingen heb ik nog nooit eerder zo gezien.
Het subnetmasker zou moeten zijn: 255.255.255.192
Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?
Als ik een netwerkkaart van een andere pc hetzelfde mac-adres geef, krijgt deze (Windows XP) wel gewoon netjes het juiste subnetmasker.
Over het broadcast address twijfel ik nu ff, weet niet zeker of dit ook een onderdeel van het probleem is.
PS: Mocht deze verkeerd staan qua groep, mag ie wel verplaatst worden, deze leek me de juiste.
486-er draait met RedHat 5.2 al vanaf 1998, zonder noemenswaardige problemen.
Hij dient als soort router voor 2 andere pc's achter een chello aansluiting via een terayon modem.
Na een noodzakelijke reboot kreeg ik te zien:
code:
1
| Using DHCP for ETH0: Failed |
In de /var/log/messages
code:
1
2
3
4
| dhcpcd[673]: assigned IP address: x.x.x.x dhcpcd[673]: assigned subnetmask: 0.4.0.64 dhcpcd[673]: assigned broadcast addr: 255.255.255.255 dhcpcd[673] ioctl SIOCSIFNETMASK (ifConfig): Invalid argument |
Deze meldingen heb ik nog nooit eerder zo gezien.
Het subnetmasker zou moeten zijn: 255.255.255.192
Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?
Als ik een netwerkkaart van een andere pc hetzelfde mac-adres geef, krijgt deze (Windows XP) wel gewoon netjes het juiste subnetmasker.
Over het broadcast address twijfel ik nu ff, weet niet zeker of dit ook een onderdeel van het probleem is.
PS: Mocht deze verkeerd staan qua groep, mag ie wel verplaatst worden, deze leek me de juiste.