Ik heb een waarschijnlijk zeer simpel probleem waar ik echter niet uit kom. Ik ben een Access database aan het ombouwen naar SQL Server als back-end, en daarvoor moet de huidige DAO programmacode worden vervangen door ADO. Op zich geen probleem, behalve dat het openen van een simpele SELECT query me opeens niet meer lukt. Het gebruikte SQL-statement werkt wel gewoon in de SQL Query Analyzer, maar niet meer in Access.
De code:
Als ik deze code uitvoer, krijg ik de volgende foutmelding:
Als ik de SQL statement vervang door domweg de naam van de tabel, en daarna een filter erop zet, werkt het wel. Omdat dit nogal wat meer tijd kost, wil ik het niet op deze manier oplossen. Zeker niet omdat het met een query veel netter is en makkelijker zou moeten zijn.
De oplossing moet wel erg simpel zijn, maar ik kan hem bij google, msdn en op got zelf niet vinden
Wie helpt?
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Dim Cnxn As ADODB.Connection Dim strSQL, strCnxn As String Dim MyRS As ADODB.Recordset Set Cnxn = New ADODB.Connection strCnxn = "Data Source='RemyTest';" Cnxn.Open strCnxn Set MyRS = New ADODB.Recordset strSQL = "SELECT * FROM tblKlantResultaat WHERE ResultaatID = " & Me!cboResultaatID MyRS.Open strSQL, strCnxn, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTable |
Als ik deze code uitvoer, krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
| Run-time error '-2147217900 (80040e14)': [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Incorrect syntax near the keyword 'SELECT'. |
Als ik de SQL statement vervang door domweg de naam van de tabel, en daarna een filter erop zet, werkt het wel. Omdat dit nogal wat meer tijd kost, wil ik het niet op deze manier oplossen. Zeker niet omdat het met een query veel netter is en makkelijker zou moeten zijn.
De oplossing moet wel erg simpel zijn, maar ik kan hem bij google, msdn en op got zelf niet vinden
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...