[TV kaart] Hauppauge PVR 350 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb twee vraagjes waarover ik helemaal niets kan vinden, zowel op hauppauge.com, google en GoT en een mailtje naar hauppauge tech support geeft een auto reply met de FAQ's die ik al 3x gelezen heb :| als ik daar een reactie op krijg, post ik dat ook hier, hebben anderen er ook wat aan :)

Specs:
Hauppauge WinTV PVR 350 PCI
WinXP Pro SP1
VIA 4 in 1 drivers (latest)
DX 9
PVR drivers from hauppauge.com (v. 1.6)
PAL TV system (Coaxial input)
WinTV2000 3.45
scheduler 1.07

Probleem 1:
Als ik van kanaal wissel duurt dat 4 secs ongeveer en dat is echt heel irritant! Als ik tegelijkertijd op me TV hetzelfde kanaal opzet, loopt de hauppauge ook 3 sec chter ongeveer. Als het goed is, codeert hij eerst het signaal hardwarematig naar mpeg en daarna gaat hij het software matig weer decoden om weer te geven :| daar zal hij wel mee bezig zijn, maar ik wil gewoon dat dat pokkeding meteen zapt :) Iemand?

"probleem 2"
Wie weet hoe ik dat Scheduler programma als service kan laten draaien? Als je hem nu per ongeluk uitzet of uitlogt, neemt ie je geplande programma's niet op! Ik dacht dat ik daar ooit een vraag te snel over heb weggeklikt, maar ik kan het echt nergens vinden hoe ik dat aan kan zetten :|

Als ik meer weet, post ik natuurlijk meer info, ik weet dat meer mensen last hebben van dat zap probleem.

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Het "Probleempje" met het Scheduler programmaatje ben ik achter :) hij scheduled gewoon een Windows taakje :) dus alles werkt gewoon.

Nu nog het zap vertragings probleempje ;)

Mijn iRacing profiel

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27
je gokte eigenlijk al correct.

Er wordt eerst geencodeerd naar een kleine buffer en die wordt dan weer gedecodeerd.
Het is niet mogelijk om de mpeg stream met een kleinere buffer te krijgen.
Wat wel mogelijk is een truc met graphedit.
Als je daar mee overweg kan kun je de capture preview out aan de color converter binden en die vervolgens verder renderen. Je krijgt dan een uncompressed stream die vrijwel geen buffer heeft.
Dit kan momenteel alleen via graphedit, een makkelijker manier is er niet.

(er zijn overigens geruchten dat hier binnenkort verandering in komt, hauppauge brengt hopelijk binnenkort en nieuwe software versie uit waar ook deze manier ondersteunt wordt).

Meer info kun je normaliter vinden op het forum van www.shspvr.com , maar dit ligt er tijdelijk uit.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Tnxs! En als ik aan de slag ga met Graphedit, gebruik je dan nog wel de Hauppage app om TV te kijken (wintv2000) en werkt de afstndsbediening dan nog?

Mijn iRacing profiel

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27
als je met graphedit werkt kun je natuurlijk niet alsnog met wintv2000 werken, je kunt de drivers maar voor 1 ding tegelijk gebruiken.
Graphedit is dus eigenlijk niet echt een geweldige manier, is eigenlijk alleen zinvol als je naar 1 kanaal wilt kijken en niet van plan bent te zappen.
Mensen die bv een ps2 hebben aangesloten gebruiken het omdat je daarmee geen vertraging kunt gebruiken.
Voor gewoon tv kijken kun je beter wintv2000 of sagerecorder gebruiken .

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ok bedankt he! Da's wel balen, hopen dat ze snel die nieuwe versie van de software releasen! Koop je een TV kaart met hardwarematige MPEG encoder, moet ie het erna weer decoderen om het weer te geven! Zou bijna bij 'ook dat nog' behandeld kunnen worden :P

Maar het opnemen werkt als een tierelier!!

[ Voor 5% gewijzigd door collin op 06-05-2003 16:26 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1