Toon posts:

Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even mijn installatie:
Amd 1700+, 512mb, Eminent router, WinXp pro en chello internet.

Nu het probleem:
Mijn internet valt elke keer uit terwijl de instellingen in de Lan verbinding wel gewoon goed blijft staan. Als ik naar de dos prompt ga en dan ipconfig /release,
ipconfig /renew doe dan doet internet het 9 van de 10 keer weer goed. Ik heb er ook emule op staan en die doet het sinds de router er tussen zit ook al niet meer al te snel, terwijl ik wel de poorten die geforward moeten worden goed geforward heb. En ook als internet weg valt dan is het soms nog wel zo dat emule gewoon nog 10 min langer door gaat.
Iemand suggesties????

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

als, router. Een router met windows XP of een hardwarematige router :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En ook als internet weg valt dan is het soms nog wel zo dat emule gewoon nog 10 min langer door gaat.
dan valt hij dus niet weg :)....

Blijft de router wel verbinding behouden?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lol @ topictitel...
'Internet valt uit'

... ik heb er hier nog niets van gemerkt hoor :P volgens mij doet internet het nogsteeds

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Bij mij doet internet het ook nog. Ik zou een nieuwe versie van internet op cd bestellen.

ROFL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:01:
En ook als internet weg valt dan is het soms nog wel zo dat emule gewoon nog 10 min langer door gaat.
Ik denk dat emule op dat moment ook uitvalt. Maar je ziet dan de transfers heeel langzaam dalen richting de 0.0KB/s. Gebeurd ook bij kazaa enzo.

Maar ehm. Kijk eens wat je chello modem bridge doet. Blijven de lampjes netjes knipperen, of gaan ze na een tijdje een drive-in lichtshow organiseren.

Meer NFO plz =]

edit:
Ik dacht net, wat duurt het lang voordat de TS reageerd, maar zijn internet ligt vast weer plat. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hardware Router en hij blijft het doen de ledjes van de modem van chello en de ledjes van de router blijven branen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Maestro.mosjuh schreef op 05 May 2003 @ 22:09:
lol @ topictitel...
'Internet valt uit'

... ik heb er hier nog niets van gemerkt hoor :P volgens mij doet internet het nogsteeds
machielk schreef op 05 mei 2003 @ 22:12:
Bij mij doet internet het ook nog. Ik zou een nieuwe versie van internet op cd bestellen.

ROFL
Als jullie niet nuttigs te vertellen hebben waar de topicstarter iets aan heeft, reageer dan gewoon niet.
Dit is hier geen HK.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:25
Predator schreef op 06 May 2003 @ 10:14:
[...]

[...]

Als jullie niet nuttigs te vertellen hebben waar de topicstarter iets aan heeft, reageer dan gewoon niet.
Dit is hier geen HK.
Sorry predator, maar de bovenstaande reacties waren ook de eerste waar ik aan dacht. Kijk, als er nu niemand echt helpt en er alleen 20 van deze reactie s staan ok, maar een grapje moet kunnen.

ontopic: Als internet echt uitvalt, dan zetten we toch gewoon even een backup terug ROFL.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• machielk

machielk

ontopic: heb je wel eens geprobeerd je i-net instellingen statisch in te stellen en kijken of je dan nog problemen hebt?

offtopic: LOL@eatme

Verwijderd

Topicstarter
i-net instellingen???
welke bedoel je dan??
want ik heb ook al gekeken in de i-explorer en dan opties, maar volgens mij staan die ook goed!!???!!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bij je lanverbinding staan je instellingen van chello, die kunnen tegenwoordig ook op automatisch staan, wat staat er als je ipconfig /all doet?

Maar tja als dat al niet goed zou staan dan zou je hele internet niet goed zijn. Of het is een wat minder netwerkkaartje, of je modem is niet meer zo goed, of chello is weer brak of een verkeerd progje loopt te draaien op je pc..

Tweakers Discord

• machielk

machielk

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:34:
i-net instellingen???
welke bedoel je dan??
want ik heb ook al gekeken in de i-explorer en dan opties, maar volgens mij staan die ook goed!!???!!
Ik bedoel de instellen van je netwerkkaart. De TCP-Ip instellingen.
Heb je hem staan op automatisch verkrijgen? Ik meen dat wel te begrijpen uit je eerste post.

Als je je gegevens welke je nu bijvoorbeeld via de dhcp krijgt invult eens zelf invult in plaats van via de dhcp. Kijk dan eens of je verbinding er uit blijft gaan.

Verwijderd

Topicstarter
het netwerkkaartje is een:Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter
progjes die invloed kunnen hebben op het internet gebruik ik volgens mij niet!!!???!!
en als ik ipconfig /all doe dan krijg ik:
fysiek adres(het geclonede mac adres dat goed is volgens chello),
DHCP is ingeschakeld net zoals de auto config,
en dat al de verdere gegevens zijn volgens mij goed.
Dit zijn wel de instellingen als internet werkt, maar ook al werkt het internet niet dan staan
toch al die gegevens hetzelfde!!!???!!!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
hehe 2 gelijke mac adressen ? dat gaat ruzie geven in de tent

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:18

red bull

Keeps me awake !

Je kan ook even het powermanagement van je netwerkkaart uitzetten dat wil ook wel eens helpen.
Device Manager->Network adapters->Properties->Powermanagement->Allow the computer to turn of this device to save power uitvinken

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:58
je mac adres van je router moet worden herkend door chello... niet die van je netwerkkaart, omdat die geen direct contact maakt met internet. misschien dat je die kan doorgeven aan chello
Pagina: 1