Iso of .nrg maken van een Enhanced CD

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:16
Voor mijn band heb ik een cd-tje laten maken met een aantal nummers erop. Ook zit er een multimedia gedeelte op die CD. De CD is een Enhanced CD gemaakt met Roxio Easy CD Creator 5. De CD is dus een multisession CD, met de data als laatste en apparte track.

Nu wilde ik wat kopietjes maken van deze CD om als demo te verkopen. Ik heb alleen de Master gekregen. Als ik met Nero een .nrg maak van deze cd dan lukt dat wel, maar als ik uhm daarna wil branden krijg ik een pop-up: foreign image settings. Als ik dan gewoon op OK klik, dan zie ik maar 1 sessie op de CD staan.

Ik heb alle foreign settings geprobeerd(een paar cd-r'tjes verder) maar geen enkele werkt. De gebrande CD's worden niet als data of als audio cd herkent.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
ik neem aan dat je gewoon met nero een cd copy hebt gedaan, het zou dan goed moeten gaan. Ik neem ook aan dat je een beetje recente versien van Nero hebt.
Of stel je de cd zelf samen, omdat je het over settings veranderen hebt.
Zoveel settings heb je niet met een cdcopy.

Wat je kunt proberen is Nero ImageDrive installeren en daarna het image te mounten ermee (viruele cdrom) dan kan je je image testen zonder te branden.
Scheelt mislukte cd's :)

• AttiX
Ik heb de master niet meer, die is naar een ander bandlid gegaan. Ik heb alleen een image. En die zou ik graag willen branden maar dan krijg ik foreign image settings pop-up.
En ik had het niet over CD-copy. Als er geen andere opties meer zijn dan moet ik ff een weekje wachten wil ik zo'n cd copy maken. Dan krijg ik de master terug.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens een ander programma.. CloneCD ofzo (alhoewel die soms wel je audio tracks schijnt te vernaaien). In principe moet je zo'n CD gewoon kunnen kopieeren.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of probeer CDRWIN.
Anders, je kan de audio-tracks saven als .WAV, gooit de data-sectie ff naar hdd.
Nieuwe compilatie maken. Eerst audio branden, sessie afsluiten, de cd open laten.
2de sessie maken met alleen het data gedeelte.

Zo kan je het handmatig ook doen, suc6

Ey!! Macarena \o/

• AttiX
Is een idee, maar ik kan dus geen enhanced CD's maken met Nero. Alleen mixed mode Cd's en dan krijg ik de data als eerste track.
Pagina: 1