stem film reclames

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Wie heeft er toevallig zo'n generator waarmee je stemmen na kan doen en zo ja met die brute stem van film reclames.

Of wie weet hoe je zo'n stem kan genereren

Verwijderd

heuh? Een stemgenerator? Probeer je eigen stem eens met flink wat reverb erover.
De meeste generators die ik ken zijn nog niet zo goed dat ze een natuurlijke stem kunnen genereren.
http://www.research.att.com/projects/tts/demo.html
Dit is een stemgenerator op internet. Is wel leuk om mee te spelen (of om samples te maken voor je teqno)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien dat je hier:

voice generator

Nog wat aan hebt, er ging wel een slotje op.. maar goed.. dan weet je hoe het zit misschien :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zo'n stem moet je om te beginnen gewoon zelf hebben. Je kan proberen heel dicht in de mic te praten, wat extra laag toevoegen, flinke galm en compressie. Eventueel nog een delay van 15-30 ms. en dan links/rechts pannen origineel/delay voor voller effect.
Je kan ook nog proberen je stem een paar cent omlaag te pitchen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Men gebruikt vaak een speciale mic (meestal omdat het 'voice over talent' dat wenselijk acht, en tja, alles voor het plezier van de artiest natuurlijk). Wat je in ieder geval moet hebben is:

• Een goede stem. Ik meen het, als je bronmateriaal al slecht is, dan helpt niets meer. You can't polish a turd. TheLemon zei het ook al! :)
• Een goede mic. In ieder geval geen omnidirectionele. Die hebben namelijk (vrijwel) geen proximity effect. :) (Hyper/Super)-Cardioids en Figure of eight (nog meer bas-boom dichterbij, helaas ook volle opvang aan de achterkant) vormen werken leuk. Veel radio studios (met van die 'warme'/'volle' stemmen) gebruiken de RE-20 van ElectroVoice (uitermate geschikt ook voor kickdrums :D), maar er zijn er veel meer in gebruik. Dynamisch, condensator, you name it.
• Een goede mic pre.
• Een compressor is wenselijk.
• Een leuke EQ kan ook helpen voordat je je PC ingaat.
• Deze bovenstaande dingen worden samengevoegd in zgn. voice channels. Toppertjes zijn de Manley VoxBox, Avalon 737SP, maar ook stevig aan de prijs (in de trant van niet leuk meer). Je kunt bijvoorbeeld ook kijken naar een JoeMeek VC1Q of een VC3Q. Beter betaalbaar (vooral de 3) en JoeMeek heeft zo z'n charmes voor stem. Je moet er wel van houden. Nog een leuke link

En dan: de processing die je eventueel nog toe wilt voegen, zoals TheLemon hierboven al aangaf.

Voor goede resultaten moet je (aardig?) wat geld uitgeven. Als je lekker wilt klooien met zo'n standaard computer micje, spreek van heel dichtbij (handig om een popfiltertje ervoor te hangen, cheape oplossing: nylon kous spannen in cirkeltje van ijzerdraad) in en doe de rest in je audioprog naar keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door Hillie op 06-05-2003 17:24 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
ik kom een heel eind betreft zware en ruwe stem, alleen heb ik tijdens het afsluiten van de zinnen dat me stem net iets terug slaat, voor de rest ben ik met soundforge ee heel eing gekomen alleen krijg je net niet het spectacularae eruit.

Bijv: This summer on gathering of Tweakers there wil be an event you will not forget, so be there.

Dit soort effecten bedoel dat je dus echt zo'n toon creert waarmee je de spanning oproept

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb overal weinig moeite mee ;) ik spreek het zelf zonder vervormer in..alleen als ik echt diep moet dan verlaag ik men stem weleens met 2 tonen,...

luister eens voor de gein naar Jan van veen(?) van Candlelight :)

wat je kan doen vor zo een zware stem is :
mijn rare instructies :

span je kin
duw half je strot dicht.
zet je keel open
en probeer dan te praten of je moet poepen

dan krijg je een redelijk effect.. (zwoele stem)
---
ala sensation intro stem :

open je keel zo ver mogelijk
neem een diepe adem
tanden bijna op elkaar (niet strak)
span je tong zodat je voelt dat je kin naar benee wordt gedrukt

rustig , laag en zacht praten nu..

------
zo, nu kost het je geen drol ;)

offtopic:
hmz.. is iedereen het nu aan het uitproberen??:P tis zo stil ineens :D

[ Voor 75% gewijzigd door gitaarwerk op 07-05-2003 12:27 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hoe je het zelf moet doen.. geen idee :) Maar ik weet wel, dat een Latin standup comedian met de naam Pablo Fransisco echt schitterend zo'n stem doet (en ook een aantal andere imitaties trouwens) Als je via Kazaa of zo effe op zijn naam zoekt kun je best wel wat fragmenten van hem vinden. Misschien scheelt het als je hem de stem ziet doen.. zo niet, is het toch gewoon leuk om te zien :) Het stukje over de movie commercials is iig echt goed vind ik.

• BaRF
  • Laatst online: 16:10

BaRF

bijna kerst

Gitaarwerk schreef op 07 May 2003 @ 11:40:
en probeer dan te praten of je moet poepen
:D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

http://www.apple.com/trailers/miramax/comedian.html
ik weet niet hoe ie heet maar die gast doet echt veel van die trailers