Toon posts:

AMD 2000+ met regelmaat spontane reboot.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, k heb weer een leuk probleempje. Mijn nieuwe systeem heeft de volgende specs op het moment.

MOBO: KT4 Ultra-BFISR
PROC: AMD XP 2000+
MEM: 512 Twinmos Pc3200
HDD: 80 gig Maxtor diamond Plus 9
VID Kaart: MSI G4Ti4200-VTD8X
CD-rom: a-open 52X
DVD BRANDER: Ricoh dvd + brander.

K draai windows XP home edition.

Nadat ik het systeem had geinstalleerd was het al niet vooruit te krijgen. Kreeg af en toe spontane reboots tijdens het gamen. Nu ook in windows en was het nu echt zat.

K ben nu naar probleemoplossing gegaan. Het enige wat duid dat er een probleem is is dat er in het logboek van systeem in windows heeel veel disk error meldingen staan. Hij geeft dan aan dat hij disk 0 de D niet kan benaderen.

- Nu heb ik alles vervangen in het systeem en ben k zelfs een replica aan het bouwen van het systeem maar deze doet percies hetzelfde.

- Heb ook geheugen terug geklokt naar 333mhz dat hielp in het begin wel maar naar nieuwe installatie was het weer raak met rebooten.

- Ook nog naar 266 terug geklokt. Probleem ook niet verholpen.

- Nieuwe hdd geprobeerd

- Nieuw geheugen geprobeerd

- Nieuwe proc geprobeerd

- Nieuw moederbord geprobeerd

- Alles overige hadware eruit gelaten

Nieuwe installeties enz enz. Problemen blijven en ook het rebooten van het systeem

Iemand nog ideen voor het verhelpen van het probleem want k weet het op het moment ff echt niet meer naar 2 dagen meer als 8 uur dingen getest en geprobeert te hebben.

K hoop dat jullie mij verder gaan helpen :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Daar staat vanalles in, ook hierover.

Ik denk zelf trouwens dat het iets met je voeding is, maar goed.. Probeer eerst alles uit de troubleshooter, if that doesn't help open een nieuw topic en zet daarin welke oplossingen je geprobeerd hebt en welk effect ze hebben.

Btw, windows heeft standaard een instelling waardoor bij een BSOD direct gereboot word. Als het hierdoor komt kan het ook je geheugen zijn of iets anders. In de WOS faq staat iig wel hoe je deze optie uitzet zodat je gewoon een foutmelding krijgt zonder reboot.

Met het posten van die foutmelding worden we dan misschien ook wijzer :)

En oplossingen voor die bsods zijn ook uit zowel hangen en opstartproblemen als uit de WOS faq te halen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 21:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.