Toon posts:

Password op mappen??

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma waarmee ik mappen kan beveiligen met een password.

Of kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Windows NT, XP, 2000, 2003?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Kun je je vraag wat uitbreiden ?
Wat voor OS ?
Beveiligen voor wie ?

Windows XP kan het, linux ook, je kuntn pgp gebruiken .... heb je al gezocht ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP.

Ik heb een bedrijf en wil zeg maar de bedrijfsmappen beveiligen.

Verwijderd

XP Pro??

Partitie met de gegevens converteren naar NTFS.
Daarna de mappen met de gegevens beveiligen met alleen JOUW user-name.
Extra users maken voor overige mensen op de PC (kids, collega's, blonTjes en meer).

En klaar is Ardon... (staat trouwens ook allemaal in je handleiding!)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Beaves

Usque ad Finem

Aan Windows NT OS'en heb je niet genoeg, je moet ook NTFS gebruiken aangezien FAT geen ondersteuning biedt voor beveiligingen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Beveiligen is een ruim begrip.
- Wil je de boel beveiligen tegen gebruikers die achter je PC kunnen gaan zitten als deze aanstaat??
- Wil je data beveiligen voor het geval de PC gejat wordt??
- Wordt de PC door meerdere gebruikers gebruikt??

Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen kan er ook een gerichte oplossing worden aangeboden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeg maar een map beveiligen voor alle gebruikers van de pc. Het liefst met een password dus niet dat het afhankelijk is van de gebruikers waaronder je inlogt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:33:
Ik wil zeg maar een map beveiligen voor alle gebruikers van de pc. Het liefst met een password dus niet dat het afhankelijk is van de gebruikers waaronder je inlogt.
zoals hierboven:

XP Pro??

Partitie met de gegevens converteren naar NTFS.
Daarna de mappen met de gegevens beveiligen met alleen JOUW user-name.
Extra users maken voor overige mensen op de PC (kids, collega's, blonTjes en meer).

En klaar is Ardon... (staat trouwens ook allemaal in je handleiding!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist niet meerdere users aanmaken op m'n pc. 1user op de pc. Anders moet je iedere keer gaan zitten inloggen en dat is irritant.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 23:30
Quickmenu :+

[ Voor 9% gewijzigd door supreme tweaker op 05-05-2003 21:38 ]

Burp

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 21:33:
Dan ga je al snel richting virtuele (encrypted) drives.
Normaal kan je mappen beveiligen (onder NTFS) met het username en password principe (alleen de aangelogde gebruiker heeft lees/schijf rechten op een deel van de harde schijf). Aangezien de mappen WEL te gebruiken moeten kunnen zijn onder een andere username, zal je een applicatie moeten gebruiken die los staat van de aangelogde user.
Mogelijkheden zijn dan:
- CryptoForge (geen ervaring mee),
- PGPDisk (is onderdeel van PGP),
- DriveCrypt (Commerciele ScramDisc),
- ScramDisc (Freeware),
- BestCrypt,
etc.

Met die tools zijn je gegevens zelfs goed beveiligd tegen de NSA 8) .
Zelf gebruik ik een combinatie van SafeGuard Easy (partitie encrypty) en DriveCrypt voor virtuele encrypted drives.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 21:35:
Ik wil juist niet meerdere users aanmaken op m'n pc. 1user op de pc. Anders moet je iedere keer gaan zitten inloggen en dat is irritant.
Jaaa.... beveiliging is een bitch |:( |:( |:(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou de TS aanbevelen een PGP pakketje aan te schaffen; want met die replies hier wordt het toch niets ;) Met PGP kun je een bestand als partitie mounten met een wachtwoord beveiliging.

Succes! (en doe voortaan zelf wat vooronderzoek :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Spider.007 schreef op 05 May 2003 @ 21:53:
Ik zou de TS aanbevelen een PGP pakketje aan te schaffen; want met die replies hier wordt het toch niets ;) Met PGP kun je een bestand als partitie mounten met een wachtwoord beveiliging.

Succes! (en doe voortaan zelf wat vooronderzoek :) )
Aanschaffen hoeft niet... Scramdisc is freeware en werkt op 2000/xp en doet (qua virtual discs) hetzelfde

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

BlaTieBla in "Password op mappen??" en de andere replies, daar moet je het voorlopig mee doen ;)

Dit staat namelijk al ZO vaak in de search dat je er zo ook wel moet uitkomen. (Al is het met dergelijke opmerkingen toch weer een goede aanvullig van de seacrh :* )

Bijv. [search=map beveiligen wachtwoord] geeft heel veel tips. Een nieuw topic (voor in een bedrijfsomgeving bijvoorbeeld) is geen probleem, maar geef dan ajb WEL goed aan wat je al hebt geprobeerd, en aan de hand van je ervaringen & opgedane kennis wat preciezer wat je wilt & wat je hebt draaien (domein bijvoorbeeld, of een netwerk, en welke OSsen en bestandssystemen?)

Een nieuw topic zie ik graag komen, maar dan wel uitgebreider ajb, zie ook eerst SA Policy en FAQ Forumgedrag: topicstart. SUcces en indien nodig: tot later :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.