Toon posts:

Samba zonder users

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Samba draait op zich netjes, guest user zonder passwd, maar ik heb hem als drive op de XP clients gemapped. Als je dan je pc opstart geeft ie een melding dat je hem niet kunt mappen, dit omdat er geen user/pass is ingegeven. Nadat je dat hebt ingegevens is alles ok.

Omdat het hier toch niet om belangrijke data gaat (lees: mp3/dvds ;)) wil ik dat samba zonder users gaat werken, dus eigenlijk alleen guest, maar het lijkt alsof xp dit niet pakt.

Kan dit uberhaupt wel? search leverde me wel veel over users op, maar niet dit.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

_nethack

We're all MAD here

Ik weet niet of samba zonder users kan werken, maar WinXP kan dat in ieder geval niet.
In XP heb je ten allen tijde een aanmeldnaam en wachtwoord, en daarmee probeert ie ook de connectie naar de samba machine op te zetten.
Je kunt het beste zorgen dat samba de op XP gebruikte username en password ook kent en accepteert.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 05 mei 2003 @ 20:56:
Ik weet niet of samba zonder users kan werken, maar WinXP kan dat in ieder geval niet.
In XP heb je ten allen tijde een aanmeldnaam en wachtwoord, en daarmee probeert ie ook de connectie naar de samba machine op te zetten.
Je kunt het beste zorgen dat samba de op XP gebruikte username en password ook kent en accepteert.
op zich mogelijk, maar dr komen nogal eens mensen langs met een labtop, die wilde ik ook xs geven.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
security moet je op "share" zetten.

Zo deel ik de www-root voor het interne netwerk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[www]
   comment = WWW root
   path = /var/www
   read only  = no
   guest account = root
   guest ok = yes
   guest only = yes

Verwijderd

Topicstarter
yep, oplossing gevonden thx !

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
En dit is dus standaard "Lees de documentatie" spul. Met windows XP kan dit nog altijd net zo goed als met Windows 2000 en Windows 98, al kost het soms misschien even wat meer moeite.

Deze gaat daarom dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.