Toon posts:

Router probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iemand die hier wat vanaf weet :)

ik heb dit probleempje:
Ik wil graag een server (niet dedicated) createn... (voor het spel counter-strike maar gaat het even niet om). Dit lukt allemaal ik zit lekker te spelen tegen bots.. maar nu wil ik graag dat er iemand bij kan komen van men vriendjes.
Als ik status intik etc.. dan staat er het ip van men router... dat heeft dus geen zin, maar ik heb wel het ip van 'mijzelf' (80.60.177....), maar dit wordt gebruikt door 3 computers... hoe kan ik nou mijn router zo instellen dat de mensen door worden gestuurd naar mijn pc.. ik heb de router: xDSL/Cable Router Pro van Sitecom. Ik heb al iets gehoord over forwarding ofzo.. maar dat staat er niet bij.. ik heb wel men firewallbeveiliging eraf gehaald..

en ik heb ook bij het kopje: User Defined Virtual Server 'Tom' toegevoegd met UDP poort ingaand 27015 en mijn eigen ip adres... maar volgens mij doet ie daar geen reet mee... ik heb bdw geen static ip aanstaan.. kweet niet of dat nodig is. .zoja: hoe?!

DANK U WEL !!!!! _/-\o_

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dit is een best wel basic vraag waar je heel veel over kan vinden al op dit forum en waarschijnlijk in de FAQ ook. Zoek maar 'ns op "NAT" en "Forwarding". :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

hint: DMZ

welkom op GoT trouwens ;)
Hallo iemand die hier wat vanaf weet
is niet nodig en een schreeuwende dank ook niet :P succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:09 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:09:
is niet nodig en een schreeuwende dank ook niet :P succes :)
offtopic:
ehm sinds wanneer mag een aanhef niet :?
ik vind overigens wel dat je overdrijft met dat schreeuwen, het is gewoon een blijk van dank, dat mag wmb best in caps ;)
edit:
ff een edit voor neographikal aangezien ik niet nog een offtopic post wil maken :P

niet gebruikelijk om een aanhef te hebben :?
het is nogal bot om direct te beginnen imo ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 05-05-2003 21:46 ]

Verwijderd

Erkens schreef op 05 mei 2003 @ 21:11:
[...]

offtopic:
ehm sinds wanneer mag een aanhef niet :?
ik vind overigens wel dat je overdrijft met dat schreeuwen, het is gewoon een blijk van dank, dat mag wmb best in caps ;)
ok ok ik houd me al weer in :) tis alleen niet echt gebruikelijk en leest wat irri maar das slechts MHO :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:24:
Hallo iemand die hier wat vanaf weet :)
en ik heb ook bij het kopje: User Defined Virtual Server 'Tom' toegevoegd met UDP poort ingaand 27015 en mijn eigen ip adres... maar volgens mij doet ie daar geen reet mee... ik heb bdw geen static ip aanstaan.. kweet niet of dat nodig is. .zoja: hoe?!

DANK U WEL !!!!! _/-\o_
Je moet natuurlijk wel een statisch ip hebben anders werkt die portforward niet de volgende keer dat je van ip veranderd. ;)

Je zou deze poorten nodig hebben:
Primary Connection (1) Protocol Type Port Number Direction Info
UDP 27015 Send Receive Main HalfLife Port

Secondary Connections (1) Protocol Type Port Range Direction Info
UDP 27015-27050 Receive Other HalfLife Game Ports
TCP 7002 Outbound Won Authentication Port

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1