pio liteon 32123S 24x brander

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb mijn liteon van 24x naar 32x gefirmwared, dat werkte altijd prima, maar nu met mijn nieuwe mobo minder geluk, want hij blijft op pio mode staan.
Voor de duidelijkheid de symptomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/pio01.gif
dit gebeurt er met mn resources bij het branden van een cdr
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/pio02.gif
dit is de nieuwste versie (2.02) van sis' eigen ide driver thingy
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/pio03.gif
dit is props van 2e ide kanaal in devman.

Ik heb reeds geprobeerd:
  • Wel en geen cdspeler op de slave, die werkt overigens (netjes) op udma 2 als die aangesloten is.
  • Nieuwste ide drivers van sis (2.02), herinstallatie van ide drivers vanuit devman. (2e ide chan weggegooid en gereboot)
  • Nieuwere firmware van liteon fikkert, nu versie XS0Z, downgraden naar 5S5A kannie, tenzij iemand hier een aangepaste firmware upgrade voor heeft (kan niet upgraden want heb nu volgens liteon tool geen 24x brander meer :))
  • UDMA on CDROM is enabled in bios (van mijn epox 4sda5+ met sis 648 chipzet, disablen maakt geen verschil btw)
  • cdfreaks nageplozen, enige daar nog niet geprobeerde genoemde optie is windows herinstalleren...
  • Heb nieuwste bios voor mobo
  • 3 verschillende ide kabels (1*ata100 1*ata66 1*ata33), die allemaal wel ok lijken te zijn
Topics over dit onderwerp, met oplossingen die voor mij dus nog geen oplossing waren:
[rml][ Lite-on 24x10x40x] Wil alleen op PIO :?[/rml]
[rml][ CD] Liteon 12x10x32 op PIO modus probleem[/rml]
LiteOn 161040 (16102b) in PioMode 4 ipv UDMA2 ????

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Ik heb dezelfde symptomen als jij, maar een flash met mktflash naar een 40125s, verhielp mijn probs. Dus ik heb 'm geflasht naar een 40125s, met de firmware van cdrfreaks.com en de mktflash utility. En nu burnt ie een 700mb in 3 minuten precies met 32x (cdr kon niet harder).

• RubZie
Thanks voor je tips, een kleine evaluatie:
mtkwinflash (ik heb mtkflash in dos niet geprobeerd) werkte alleen in ide mode, in atapi mode zag hij mn liteon helemaal niet, vreemd genoeg.
Ik heb (succesvol) geflasht naar R245S5A, R32XS0Z en R40ZS0P, maar altijd bleef hij op pio mode 4 staan (en de eventueel andere aangesloten cdrom op dma mode 2).
Deze firmware versies zijn niet op cdfreaks.com te vinden trouwens, maar wel op o.a. http://liteon.notrix.net/ De gein is nl. dat de firmware van liteon zelf alleen als .exe te leechen is en dan kun je mtkflash niet gebruiken want die lust aleen .bins.
Grappig was dat toen mn liteon een 40x brander was geworden (gekocht als 24x), hij bij het gebruik steeds een keer of 10 open en dicht bleef gaan zonder dat ik iets deed :) Hij fikte wel zonder problemen trouwens :D
Ik ga nog een paar andere firmwares proberen, maar vraag me af of dat effect gaat hebben, andere suggesties zijn welkom.

Verwijderd

RubZie schreef op 11 May 2003 @ 11:45:
Thanks voor je tips, een kleine evaluatie:
mtkwinflash (ik heb mtkflash in dos niet geprobeerd) werkte alleen in ide mode, in atapi mode zag hij mn liteon helemaal niet, vreemd genoeg.
Ik heb (succesvol) geflasht naar R245S5A, R32XS0Z en R40ZS0P, maar altijd bleef hij op pio mode 4 staan (en de eventueel andere aangesloten cdrom op dma mode 2).
Deze firmware versies zijn niet op cdfreaks.com te vinden trouwens, maar wel op o.a. http://liteon.notrix.net/ De gein is nl. dat de firmware van liteon zelf alleen als .exe te leechen is en dan kun je mtkflash niet gebruiken want die lust aleen .bins.
Grappig was dat toen mn liteon een 40x brander was geworden (gekocht als 24x), hij bij het gebruik steeds een keer of 10 open en dicht bleef gaan zonder dat ik iets deed :) Hij fikte wel zonder problemen trouwens :D
Ik ga nog een paar andere firmwares proberen, maar vraag me af of dat effect gaat hebben, andere suggesties zijn welkom.
In iedere geval prettig dat ie nu fikt zonder hoge load :) -> want dat is behoorlijk irri. Hoe dan ook, ik heb de firmware van cdrfreaks geleeched (tenzij deze gelinkt werd naar liteon.notrix.net), en dat was een .bin file. Was versie XSU1 trouwens. Daarna was het opgelost, maar zonder dat lade probleem ;). Doet ie dat trouwens continue of kort na het upgraden zeg maar ? Volgens mij staat ie bij mij trouwens ook op pio mode. Maar ik heb wat dat betreft een tijd terug van alles geprobeerd, zonder resultaat, en op zich, als de brander zonder probs fikt, dan maar pio :)

anyway, succes! En misschien dat we over een maandje ofzo een 50x brander hebben (geflasht) :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sis heeft ook al 2.03 ide drivers volgens mij. http://fernando.darocha.f...gement/sis/SiSide2.03.exe

[ Voor 42% gewijzigd door smvs op 12-05-2003 00:40 ]

• RubZie
Heh, te vroeg gejuichd, justice, ik bedoelde met 'zonder problemen' dat ie gewoon op 40x brandde of daar in de buuurt zonder errors te geven, na zo'n upgrade van 24 naar 40x.
Hij staat nog steeds op PIO mode, en daardoor is de load ook nog steeds sicko hoog (volgens mij is dat ALTIJD het probleem met pio mode, tenzij je bijv extreem traag zou schrijven?)
Ik zal die nieuwe sis drijvers nog effe checken ook, tnx, maar ik heb de hoop al ongeveer opgegeven.

Verwijderd

RubZie schreef op 12 May 2003 @ 14:12:
Heh, te vroeg gejuichd, justice, ik bedoelde met 'zonder problemen' dat ie gewoon op 40x brandde of daar in de buuurt zonder errors te geven, na zo'n upgrade van 24 naar 40x.
Hij staat nog steeds op PIO mode, en daardoor is de load ook nog steeds sicko hoog (volgens mij is dat ALTIJD het probleem met pio mode, tenzij je bijv extreem traag zou schrijven?)
Ik zal die nieuwe sis drijvers nog effe checken ook, tnx, maar ik heb de hoop al ongeveer opgegeven.
Oh, dus niet zonder problemen :( damn, maar wat ik toendertijd gedaan heb is de cdrw verwisseld en als primary gezet met de dvd speler als slave (dus heb ze ff verwisseld). Toen is het een tijdje goed gegaan, en daarna begon ie weer die load te krijgen, en heb ik 'm geflashed (vorige week) naar 40x, en sindsdien nog geen probs meer gehad. Maar volgens mij heb je al veel gedaan (ook dat verwisselen), en ik zou het anders echt niet weten. Kun je 'm in een ander systeem zetten ofzo??? Om te testen.

Succes iig 8)7 :)
Pagina: 1