Toon posts:

[VB6] Probleem met icons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt met Visual Basic 6.0.
Hier heb ik gebruik gemaakt van een imagelist om iconen in een toolbar te kunnen laden.

Ik heb de XP iconen van de shell32.dll gebruikt en deze worden prachtig weergegeven in de toolbar onder windows NT ...
Maar als ik het programma onder XP draai dan zijn de iconen ineens heel bar van kwaliteit.

Is dit probleem eigen aan VB 6 ? :-s

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Resize je de iconen toevallig? Als je een icon van 16x16 op 32x32 displayed zien de iconen er vaak blokkerig uit. Indien je een icoon op een kleinere grootte weergeeft heb je relatief weinig kwaliteitsverlies.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik resize de iconen niet.
Onder win nt werkt het gewoon en onder win xp ineens niet meer ...
heeft iemand toevallig nog een link voor win xp iconen?
Miss liegt het daar aan?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Je zegt dat je de iconen uit shell32.dll hebt gehaald. Heb je de iconen allemaal als aparte bitmapjes opgeslagen ofzow. Kan je misschien een plaatje posten met de tooblars van beide systemen?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

XP heeft native support voor 32-bit icons (24-bit plus 8 bit alpha) itt alle eerdere versies van Windows. Wat ik vermoed is dat bij het extracten van die icons de colordepth wel op 32 is blijven staan wat iedere oudere Windowsversie als 16-bit zal behandelen, en als je die vervolgens op XP toont wordt je 16-bit data als 24-bit alphachanneled dinges getoond (en dat zal troep zijn ja.

Doe eens een screenshot, dat zegt in dit soort gevallen meer dan duizend woorden.

Professionele website nodig?

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik heb zelf alleen ooit problemen gehad met een imagelist die z'n iconen uit een DIB haalde (rare kleuren en strepen erdoorheen), terwijl hetzelfde met een DDB perfect werkte.

www.madwizard.org

Verwijderd

Probleem heb ik ook .. Dan moet je Reshack downloaden en dan moet je daar het icoon vervangen door een "betere" en hogere kwaliteit. Zo doe ik het in iedergeval als ik een mooier icoontje wil ;)
Pagina: 1