een tijd terug heb ik 2x 15" zeuz chassis gekocht, dit omdat ik de 12" die ik eerst had had opgeblazen door een kapotte versterker
nu heb ik dus een nieuwe versterker (phonic 2x 300w ofzo @ 8ohm) en dus 2x een nieuw chassis, echter geven deze 15"veel minder geluid als die vorige 2x12" ik denk dat het komt omdat de kast gewoon niet goed is, al was dat maar een simpel zelfbouw ding. daarom wil ik nieuwe kasten gaan bouwen. maar nu zit ik met wat problemen, zo heeft hij een Qts van 0,73, dit is geloof ik vrij hoog en meer voor autospeakers toch?
het hoeft van mij heus geen perfecte speaker te zijn, maar zoals ze nu zijn is het gewoon uitermate slecht. dus ik hoop dat jullie me wat help kunnen geven met het vinden van een juist formaat/ type. ik heb al wat in de FAQ rondgebladerd, en alvast wat progjes gedownload, kijken of ik zelf al wat kan doen.
de verdere paramters zijn:
FS: 44.9hz
Pe: 400w
Qes: 0.9
Qms: 3,993
Qts: 0.73
Re: 6,16
Sd:(piston area in sq. m) 7,6%
Xmax: 4.06mm
Vas: 169,43L
even pics van de brakke kasten:

het hoeft van mij heus geen perfecte speaker te zijn, maar zoals ze nu zijn is het gewoon uitermate slecht. dus ik hoop dat jullie me wat help kunnen geven met het vinden van een juist formaat/ type. ik heb al wat in de FAQ rondgebladerd, en alvast wat progjes gedownload, kijken of ik zelf al wat kan doen.
de verdere paramters zijn:
FS: 44.9hz
Pe: 400w
Qes: 0.9
Qms: 3,993
Qts: 0.73
Re: 6,16
Sd:(piston area in sq. m) 7,6%
Xmax: 4.06mm
Vas: 169,43L
even pics van de brakke kasten: