Dual Channel Memory

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Hallo ik heb ooit eens gezien dat het beter is om twee 256 mb bankies te plaatsen dan één 512 mb bankie. Maar aanezien iknogal een noobie ben vraag ik om jullie hulp. En ik kon het niet vinden in de faq

Bedankt

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik weet dat Bank 0 in combinatie met Bank 1 & 2 Dual Channel geeft bij een Nforce2 Chipset

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

volgens mij heb je een canterwood mobo als ik naar je signature kijk, dan is het inderdaad zod at je dual channel kan draaien, ik zou zeggen kijk even je boekje van je moeder bord na, volgens mij is het zo dat geheugenbanken op je bord per 2 geplaatst zijn en dan moet je de twee dimms in de banken met dezelfde kleur plaatsen. dan draai je dual channel en zijn je memory scores een stuk sneller. succes!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
misschien ff handig om je mobo+dhipset te vermelden, en de search te gebruiken

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op een nForce2 plankje of andere chipset die dual channel ddr ondersteund zal je inderdaad 2 reepjes moeten gebruiken om daadwerkelijk dual channel te draaien, als je maar 1 reepje hebt is dual channel dus niet mogelijk en is je systeem iets trager, zonde dus. Overigens is dit nou niet echt een ingewikkelde vraag waarop nergens een antwoord te vinden valt :?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Dual channel is sneller dan single channel.

Voor dual heb je er twee nodig, toch een beetje basic hoor..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

In de FAQ niet vinden? Gewoon bovenaan hier @ PMG. Technische PMG FAQ. Dan nForce2 Dual Channel en synchroniteit. Hier is de directe link. Het is echt niet zo moeilijk hoor :)

LinkedIn
Instagram

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

scheelt het veel, als ik van 1 x 512 mb pc2100 naar 2 x 256 twinmos overstap en die op 200 mhz laat lopen (ik moet eerst nog nforce 2 bord kopen hor)

scheelt dat wel.. of scheelt dat echt VEEL?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

wdekreij schreef op 05 May 2003 @ 19:21:
scheelt het veel, als ik van 1 x 512 mb pc2100 naar 2 x 256 twinmos overstap en die op 200 mhz laat lopen (ik moet eerst nog nforce 2 bord kopen hor)

scheelt dat wel.. of scheelt dat echt VEEL?
Natuurlijk scheelt dat...maar wat noem je veel. En die 2x256 Twinmos, daarvan vertel je ook niet ff wat voor DDR dat is :/. Kom op joh, beetje reviews lezen en topics over de nForce2 moederborden hier doorspitten, dan kom je er heus wel uit. Zoiets hoeft toch niet voorgekauwd te worden? FF iets meer moeite doen, dan is iedereen blij.

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat echt wel in de FAQ .. Zie ReemF en check de RAM FAQ B)

Edit: aangezien je hier relatief nieuw bent en jouw posts tot zover niet echt denderend zijn, raad ik je aan om de [FAQ]FAQ[/FAQ] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte eens _goed_ door te nemen :)

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 05-05-2003 19:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.