Siebel

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Het schijnt dat Siebel (v7, maar dat laat ik nog in het midden) als schil zou dienen op ons huidige systeem SAP. De vraag is of dit een echte verbetering is ? Of de snelheid drastisch achteruit gaat ? En natuurlijk of het eigenlijk wel zin heeft ?

Het is natuurlijk weer een grote investering, maar nou moeten mensen er weer worden opgeleid. Buiten het dure traject via Siebel zelf vroeg ik me tevens af of iemand anders tips heeft om Siebel een beetje te leren kennen ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat van Siebel? En wat van SAP? Dat scheelt nogal ;)

Siebel puur als frontend gebruiken lijkt me niet zo handig als het enkel voor performance zou zijn, maar met de workflows & extra functionctionaliteit: kan best in sommige gevallen. Maar dat is niet zo te zeggen :P

Leren: ook hier geldt: wat leren? 'Siebel' leren is wat overdreven lijkt me, al is het iets minder dan 'SAP' leren natuurlijk. Maar bedoel je gebruikers (van bepaalde modules), ontwikkelaars of beheerders. Verder heb ik geen ervaring met Siebel cursussen en ik heb nog niet meer liggen van Siebel dan wat whitepapres, analistenrapporten en andere documentatie dus verder kan ik je niet echt helpen ;)

offtopic:
Zou je via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif even een suggestie kunnen doen om de topictitel af te maken? Niet dat Siebel hier nu veel voor komt maar toch ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)