2 netwerkkaarten in laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Eerst de situatie:
Er zit een netwerkkaart in de laptop (IBM) geintregeerd 10/100.
Er zit een tokenring adapter als PCMCIA in.
Het besturingssysteem is win98.

Probleem is het volgende: De laptop (niet van mij) word op een bedrijf gebruikt met tokenring. Een bepaald programma, afgekort SAP, wil niet werken als de interne netwerkkaart niet is uitgeschakeld. Steeds als deze thuis aan het netwerk wordt gehangen moet die worden ingeschakeld. De interne kaart krijgt automatisch een IP van een DHCP server.

De pcmcia kaart heeft een vast ip adres, andere range dan de interne die hem van de DHCP krijgt. Ook zijn de DNS servers vast ingesteld voor op de zaak. Met DHCP krijgt de laptop automatisch andere zodat er op kan worden geinternet thuis.

Nu is dat uitschakelen van die ene kaart erg omslachtig.
Waarom wil het programma SAP (wil wel opzoeken wat het precies is) geen verbinding maken als er een 2e kaart aan staat?

Het gaat dus allemaal om het TCP/ip protocol. Ikheb op de tokenring kaart het protocol als standaard protocol nog aangevinkt zoals dat kan in win98.

Nu vind ik de 9x versies van windows troep, maar er mag geen ander besturingssysteem worden geinstalleerd, liever ook geen herinstall.

Is dit een bug in win98, of kan ik dit anders oplossen?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

je kunt hardware profielen aanmaken onder systeem via configuaratiescherm. Sla eerst het huidige op en maak dan een nieuwe aan. Herstart met die nieuwe en schakel daar uit wat je wilt. Dus dat is helemaal niet omslachtig....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zitten beide ip adressen in het zelfde subnet ? of de zelfde range ?

gef es wat ip info. start > run > winipcfg

en kies daar een voor een beide netwerkkaarten en gooi die info eens hiero
overbodig . beter lezen

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 05-05-2003 21:45 ]

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klein info puntje : Drivers van een TRN kaart worden niet geladen als er geen ring gevonden wordt (bij een Ethernet kun je onder Windows de UTP erin rammen en je hebt verbinding .. met die TRN kaart zul je moeten booten).
Heeft dat er iets mee te maken ?

Probeer idd ook eens hardware profiles.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Koffie schreef op 05 mei 2003 @ 21:40:
Klein info puntje : Drivers van een TRN kaart worden niet geladen als er geen ring gevonden wordt (bij een Ethernet kun je onder Windows de UTP erin rammen en je hebt verbinding .. met die TRN kaart zul je moeten booten).
Heeft dat er iets mee te maken ?

Probeer idd ook eens hardware profiles.
Het is al moeilijk om de kaarten in hetzelfde subnet te laten voorkomen, aangezien ik DHCP gebruik thuis. Daar werkt dat kaartje goed.

Het probleem is op de zaak daar, dan heeft de interne kaart gewoon 0.0.0.0 als adres, shit, wacht eens?

Windows '98 geeft dan toch private adressen gratis ofzo??? Misschien komen die voor in hetzelfde subnet als het het bedrijf? Die optie kun je geloof ik uitschakelen. Hoe doe je dat? Iets in het register geloof ik.

Hardware profiles wil ik niet gebruiken, omslachtig, hij wordt maar af en toe thuis aangeplugt.

Ik ga anders ff een vast adres instellen. Graag nog wat info over die register edit :)

Misschien dat daar het probleem zit, windows is gewoon te zelfstandig :S ik ga ff klooien :) kijken wat er gebeurd met een vast adres dus.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)