Toon posts:

problemen met a7v-e en SBlive Value

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

sinds een lange tijd zit met het volgende probleem: Mijn systeem loopt vast tijdens het spelen van spellen die gebruik maken van directx fullscreen. Eerst gebeurde dit af en toe maar sinds kort gebeurt het storend vaak (soms al na 5 minuten spelen van GTA3). Het eerste wat er gebeurt is dat er uit mijn geluidskaart hoge tonen komen die corresponderen met wat er gebeurt alleen dus velen octaven hoger afgespeeld worden gevolgd door een gehele lockup van het systeem en monotone hoge toon uit mijn speaker.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:

MB: Asus A7V-E rev. 1.01
PS: Athlon TB 900Mhz
GH: 1x 128mb Pc100 + 1x 128mb PC133@100
HD: Quantum Fireball (LX?) 6.4GB
GA: Asus AGP V7100T (Geforce2mx 32MB)
SC: Creative SBLive Value 1024
Speakerset: Cambridge SoundWorks 4.1
TVKaart: Liveview FlyVideoII
Netwk: Realtek RTL8029
CD: Aopen 36x
CDRW: Hp 8100+

Aangezien ik een ouder systeem heb, heb ik in diverse forums gezocht naar oplossingen en enkele gevonden. Zoals SB16 emulation uitzetten, EAX uitzetten, Bios en Drivers van MB updaten, Drivers van alle andere randapparatuur updaten, Windows updaten. Ook wordt gesproken over een conflict tussen de Soutbridge (VIA 686B) en SBLive op een Asus A7V (dus zonder E) oplossingen die daarvoor worden aangedragen zijn Bios updaten en een ander PCIslot proberen. Dat laatste heb ik ook geprobeerd....maar nog steeds geen geluk :'( Ik heb ook al lopen rommelen in de IRQ's, zowel in Win98 als in de Bios, om IRQ-sharing te voorkomen.

Al met al ben ik de wanhoop nabij en ik woon op de achtste verdieping en pc's kunnen slecht vliegen >:) . Dus als iemand de moeite zou willen nemen voor een oplossing te plaatsen alvast bedankt ook namens de PC.

Met vriendelijke groet

Remco

ps OS veranderen wil ik eigenlijk nog ff uitstellen tot ik een nieuwe HD heb (over +/- 2 maanden) dus daar begin ik liever nog niet aan.

Verwijderd

heb je niet een ander soundboardje om te testen ? dan weetje iig als het daar aan licht ?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

tegenwoordig meer last, tegenwoordig is het warmer... Hoe warm wordt je processor ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

in welk pci slot heb je je kaarten zitten? Asus staat erom bekend dat de eerste twee pci sloten van boven over het algemeen conflicten op leveren met veel kaarten. Mijn voorkeur gaat uit naar:
van onder naar boven SB Live, netwerkkaart en dan de tv kaart.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Ik ken het probleem...
Ik heb nl. een Asus A7V mammaplankje liggen en een sb live platinum.

Het volgede werkte bij mij op het mb:
wijs in je BIOS IRQ5 toe aan een legacy (non plug&play) device.

Je SB-tje zou nu naar behoren moeten werken! (Bij mij in ieder geval wel)

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar reacties:
-Ik heb helaas op dit moment geen andere soundcard maar kan er wel aan komen dus ga ik proberen
-De warmte van mijn processor blijft contstant op 47/48 graden celsius volgens asusprobe v2.12.09 (15 minuten GTA3 spelen)
-Volgorde van de kaarten is nu:
1 AGP - Geforce
1 PCI - leeg
2 PCI - SBLive value
3 PCI - FlyVideII (tvkaart)
4 PCI - leeg
5 PCI - Netwerk
6 PCI - leeg
Dus daar ga ik maar is ff in schuiven

in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en als je meer tips hebt hoor ik het graag

Remco

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 05 May 2003 @ 20:04:
Ik ken het probleem...
Ik heb nl. een Asus A7V mammaplankje liggen en een sb live platinum.

Het volgede werkte bij mij op het mb:
wijs in je BIOS IRQ5 toe aan een legacy (non plug&play) device.

Je SB-tje zou nu naar behoren moeten werken! (Bij mij in ieder geval wel)
Als ik dit doe moet ik dan ook Pci slot 2 (SBlive kaart) aan irq5 toeschrijven in de bios

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Aaahum, je hebt onboard sound :+

Probeer dat dan. Trouwens, als je een losse geluidskaart plaatst moet onboard sound wel uit... Nu kun je het mooi gebruiken om te testen of er iets met je geluidskaart is.

Maar... Heb je ooit van de zogenaamde "Via latency patch" gehoort :?. Tis een nogal algemeen bekend probleem, SBLive! + Via chipsets :z

Zoek maar naar "latency patch" en "george breese", vind je gegarandeerd wat ;). Installeer ook de laatste Via 4-in-1/Hyperion. Dit zijn toch echt de bekendste oplossingen :).

Als deze ook niet helpen, ICQ je me maar, dan doe ik dit topic weer open en kun je de resultaten van bovenstaande oplossingen neerzetten.

[google="via latency patch"]

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2003 21:34 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.