[Xp Prof] The sims User error

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
hoi allemaal,

Ik zit hier met een miniscuul probleem. Ik heb voor mijn zusjes de sims geinstalleerd en ook de expension packs t/m de beestenboel. Nu start ik the sims op bij mij (als admin) en hij loopt goed. Ik kan in andere velden en ik kan de game saven wanneer ik wil.

Nu wil mijn zusje spelen (User) en het spel start normaal op (dus geen crash), alleen zij kan niet naar andere velden, een game saven en zelfs families (die ze gemaakt heeft) in een nieuw onderkomen brengen.

Het ziet ernaar uit dat het te maken heeft met de beperkte rechten die ik aan mijn lieftallige (kuch) zusjes heb gegeven.

Nu is de vraag hoe ik mijn zusjes alleen voor de sims meer rechten kan geven, zodat zij het spel wel normaal kunnen spelen!

Alvast bedankt

(ps: bij de search kwam 1 oude topic naar boven zonder antwoord, ik vondt het onnodig deze even te kicken)

Pc: Geen :(

Verwijderd

> WOS :)

Gokje: je hebt het geinstalleerd als Admin?
Standaard antwoord: installeren terwijl je onder hun naam bent ingelogd en niet als Admin.

Verwijderd

En dan raak je dus al je savegames kwijt.. zorg dus wel dat je een backup maakt voordat je op die uninstall knop drukt :D

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:58
zoek ergens onder hkeylocalmachine/software/simsprut in regedt32, en zet daar full-controll everyone

netzoals in de c:\program files\simsprut.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Rudy_X
1) geinstalleerd onder admin.

2) Dan zou ik hem 4x moeten installeren dus dat 4x2GB = 8GB voor de sims alleen al. pffffff

3) zal even kijken in de register! (edit: ik krijg niks gevonden over fullcontrol!)

(in ieder geval al bedankt voor de reply's)

edit2: voordat ik begin aan de 4x installatie. is er geen programma in XP (of extern) waarbij ik kan zeggen dat voor alleen dat program (dus hier de sims dan) iedereen admin rechten heeft??? (bespaart me even 6GB)

[ Voor 40% gewijzigd door Rudy_X op 06-05-2003 14:55 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:58
Rudy_X schreef op 06 May 2003 @ 14:49:

2) Dan zou ik hem 4x moeten installeren dus dat 4x2GB = 8GB voor de sims alleen al. pffffff

3) zal even kijken in de register! (edit: ik krijg niks gevonden over fullcontrol!)

edit2: voordat ik begin aan de 4x installatie. is er geen programma in XP (of extern) waarbij ik kan zeggen dat voor alleen dat program (dus hier de sims dan) iedereen admin rechten heeft??? (bespaart me even 6GB)
NIET 4 x installeren!

open regedt32 (GEEN regedit)

ga op het mapje simsprut staan, en klik bovenin op "beveiliging>machtigingen" en dan iedereen full controll geven incl. child objects.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Rudy_X schreef op 06 mei 2003 @ 14:49:

welnee, als je hem 4x in dezelfde map installeert (doe ik altijd bij office op dualboot systemen, dezelfde map gebruiken, dan hoeft ie alleen maar dlls en register bij te werken) gebruikt ie gewoon 2GB hoor. Het gaat om de registersleutels hier.

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 06-05-2003 15:32 ]

• Rudy_X
Grolsch schreef op 06 May 2003 @ 15:20:
[...]

NIET 4 x installeren!

open regedt32 (GEEN regedit)

ga op het mapje simsprut staan, en klik bovenin op "beveiliging>machtigingen" en dan iedereen full controll geven incl. child objects.
Thanx. Het werkt nu perfect. (nu weet ik voortaan hoe het moet :D)

• Rudy_X
hmmmm. jammer genoeg was ik iets te voorbarig.

Mijn zusjes kunnen nu van map wisselen, maar als ze een familie hebben gemaakt wordt deze niet meegenomen in het huis c.q kavel wat ze kopen. Je kan bijvoorbeeld het huis maken en inrichten, maar je kan dan niet "leven" omdat ze niet bestaan!

Ook bij het opslaan zegt hij nog steeds de foutmelding, dat het niet opgeslagen kan worden.

Vreemd!!!!

Ik denk dat dit te maken heeft dat er iets gecreerd moet worden op de HD en dat XP het niet toestaat omdat hun account beperkte rechten hebben.

Is er dan nog misschien toch die manier om het gedeelte van de HD (hier dus de hele Sims directory) zo te maken, dat hun alleen op dat gedeelte volledig admin zijn??

alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Rudy_X op 08-05-2003 18:04 ]

Verwijderd

Ik weet zo even 1-2-3 niet of het ook in XP zit(vast wel) maar met windows 2000 kun je er ook voor kiezen om 'run as different user' te gebruiken. Dan zou je dus een user aan kunnen maken met admin rechten om sims te kunnen spelen.

Officieel werkt the sims niet op windows 2000/xp trouwens, daar kan het ook mee te maken hebben.

• Rudy_X
hoe werkt zoiets dan? een aparte user met alleen toegang tot de sims en meer niet??? Is er geen mogelijkheid om een user te maken (admin) waarin je een regeltje toevoegd (hoe weet ik niet) dat hij bij het opstarten meteen de sims opstart en bij het afsluiten van de sims meteen de account afsluit?

Verwijderd

Simpel: rechtsklikken op simsprut.exe, dan uitvoeren als en dan de admin-gebruiker kiezen. Daar is dus wel een wachtwoord voor nodig.

• Rudy_X
en dat wachtwoord moet dus het wachtwoord zijn waarmee je inlogt als admin zeker ofniet?? kan ik daar een ander wachtwoord op zetten?

• Rudy_X
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 19:45:
Simpel: rechtsklikken op simsprut.exe, dan uitvoeren als en dan de admin-gebruiker kiezen. Daar is dus wel een wachtwoord voor nodig.
Kan je dit ook als vast neerzetten??

Hiermee bedoel ik dat je standaart zet op admin + paswoord en dat je dat niet altijd hoeft te herhalen???

Verwijderd

Kan je allemaal vooraf invullen. Blijft zelfs onzichtbaar voor de gebruiker.

• Rudy_X
ja, maar als ik dat dus heb gedaan, en de volgende keer start zij het spel weer op en werkt hij niet. Hij staat dan weer op dezelfde instelling als vorige keer. Hij slaat dat niet op ;)

• Rudy_X
hehehe,

na een herinstall van XP hetzelfde probleem als post hierboven. Ik bedoel dus dat ik na deze stappen
1- rechtermuisknop Sims.exe
2- uitvoeren als
3- administrator + wachtwoord

het bij de users niet helpt. Zodra zij Sims opstarten, dan komt er een pop-up hoe je het moet opstarten, dus als eigen naam of administrator. Daarvoor moeten zij weer het wachtwoord invoeren van de administrator die zij niet weten.

Is er geen optie waarbij het automatisch verloopt???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

run as in vbs scripttaal misschien dat je hier wat aan hebt.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Rudy_X schreef op 05 mei 2003 @ 17:57:
hoi allemaal, Ik zit hier met een miniscuul probleem. Ik heb voor mijn zusjes de sims geinstalleerd
En dat krijg ik niet voor elkaar bij iemand!
Ze hebben sims de luxe - 2 cd
En nu dan expansion 'beestenboel'

Op de (originele bartsmit cd)cd staat 1 map, setup, en 2 .cab files, MEER niET!

Hoe voeg ik die toe aan de gewoon werkende sims de luxe?
(ja het boekje is verloren en op de cd staat geen .txt of ander help file....)
De bestanden (cab files) heb ik gewoon gecopieeert maar dat helpt niet.

Ik ken het spel niet, dus als het vanuit de de luxe moet na opstrt, geen idee....

Iemand die me op weg kan helpen!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

notsonewbie schreef op 22 mei 2004 @ 00:35:
[...]

En dat krijg ik niet voor elkaar bij iemand!
Ze hebben sims de luxe - 2 cd
En nu dan expansion 'beestenboel'

Op de (originele bartsmit cd)cd staat 1 map, setup, en 2 .cab files, MEER niET!

Hoe voeg ik die toe aan de gewoon werkende sims de luxe?
(ja het boekje is verloren en op de cd staat geen .txt of ander help file....)
De bestanden (cab files) heb ik gewoon gecopieeert maar dat helpt niet.

Ik ken het spel niet, dus als het vanuit de de luxe moet na opstrt, geen idee....

Iemand die me op weg kan helpen!?
Op de site van de spellenfabrikant gekeken voor support :?

Linkje http://thesims.ea.com/

offtopic:
sinds wanneer horen spel vragen in WOS :?

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 22-05-2004 12:06 . Reden: link toegevoegd ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit hoort dus niet in WOS maar in Spielerij - Problemen & Vragen maar met een beetje moeite moet je er daar wel uit komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.