Toon posts:

passwoord op netwerkaccount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit hier in een studentengebouw waar het merendeel van de bewoners een computer heeft. Met sommige mensen wil ik wel en met andere niet, films en muziek delen. Nu mijn vraag is, ik zou graag een account aanmaken met een simpel passwoord, waarmee deze mensen wel aan mijn shared-files kunnen. Alleen weet ik niet hoe dat te doen. Ik gebruik Windows xp sp1. Ik heb al geprobeerd met een guest account maar ik zou niet weten hoe ik daar een passwoord aan kan toekennen.
En als ik dan opstart zie ik mijn eigen account staan plus die van Guest en persoonlijk vind ik die guestaccount daar teveel staan.
Zou er iemand mij eenvoudig kunnen uitleggen hoe ik die rechten zou moeten instellen.

Budha

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je moet helemaal van dat kinder-instel-netwerk-delen-sjit afgaan van XP...

Heb je Home of Professional ?

Verwijderd

Nieuwe user aanmaken.
User password geven
User toevoegen aan Share-eigenschappen.
En alleen vinkje zetten bij List en Read.

Klaar; moet je alleen User+Pass wel aan overige mensen geven...

• SileX
  • Niet online
What to do ?

Als je XP Pro hebt: control panel, Admin tools, Local Security Policy.
Kies dan Local Policies dan security options...scrol een beetje naar beneden totdat je 'Network Access: sharing and security model for local accounts' ziet - dubbel click daarop; selecteer Classic...

Op deze manier, kan je de guide opvlogen van MaxDevil... Let wel op dat je de accounts aanmaakt via Comp. Management console... VEEL makkelijker !

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, voor de uitleg.
van die simpel-file sharing was ik ook al afgestapt,
wil toch wat meer controle dan dat maar had al een keer zoveel aangepast en zitten prutsen dat ik zelf niet meet kon inloggen :)
nuja, tweede keer goede keer.

greetz
*edit* is het het best dat ik mijn guest account afzet of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 16:40 ]

• SileX
  • Niet online
persoonlijk hou ik niet van het Guest account.... zet maar lekker uit !
Pagina: 1