[C#] Checkboxlist*

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik heb een webform met daarin een checkboxlist.
Ik heb een klasse Aap, deze heeft een ArrayList genaamd voorkeuren welke aangeeft wat hij lust.
In de voorkeuren zitten objecten van de klasse Voedsel. De klasse Voedsel bevat een string naam en een bool lekker.

Nu wil ik dat in de webform voor een bepaald object van de klasse Aap een checkboxlist verschijnt met wat hij lust.
Elke aap heeft dus een aantal voedsel objecten in zijn ArrayList het doel is dat een dergelijke checkboxlist verschijnt:

banaan x
peer x
kroket
kiwi x

Wat niet lukt is de checkboxes in de checkboxlist al dan niet checken a.d.h.v. de waarde van de bool genaamd lekker.

Dit is uiteraard een fictief voorbeeld.

Metal up your ass

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En wat heb je tot nu toe al voor code? En waarom een fictief voorbeeld? :? Zo wordt je probleem wel heel erg abstract....

[ Voor 53% gewijzigd door gorgi_19 op 05-05-2003 18:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Je kan toch de waarde van die boolean assignen aan de checked property van die checkbox? :?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

checkbox1.checked = {naam van de napespace}.Aap.ArrayList[1].Voedsel.lekker;

Vraag me af of je dit wil want je hebt het over een checkboxlist, in C# bestaan alleen checkbox en checklistbox.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 08:14:
checkbox1.checked = {naam van de napespace}.Aap.ArrayList[1].Voedsel.lekker;

Vraag me af of je dit wil want je hebt het over een checkboxlist, in C# bestaan alleen checkbox en checklistbox.
En ook Checkboxlist hoor.. Althans, ik ben benieuwd wat ik anders heb gebruikt...

Checkboxlist zit in System.Web.UI.WebControls.WebControl
whoami schreef op 05 May 2003 @ 19:19:
Je kan toch de waarde van die boolean assignen aan de checked property van die checkbox? :?
't is een checkboxlist.. :P 'k heb geen idee of er een property is waar je kan aangeven welke kolom de 'checked-state' van je collection in staat.
Eventueel is er de 'standaard' optie om via de ItemCreated de juiste checked state te geven.
(darn, wat druk ik me weer brak uit op de vroege ochtend)

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 10:00 ]

• JaymzHetfield
Voor een gewone checkbox snap ik het uiteraard wel. Maar het gaat inderdaad om een checkboxlist, deze levert dus dynamisch een aantal checkboxes op aan de hand van een bepaalde datasource zoals een ArrayList.
Ik zal het dus moeten zoeken in ItemCreated vrees ik.

Waarom een checkboxlist en niet allemaal losse checkboxes?
A) Leek me netter.
B) Ik wil tellen hoeveel checkboxes er checked zijn, en dat kan je bij een checkboxlist makkelijker doen door gewoon alle items in de checkboxlist langs te lopen.

Maar voorlopig weet ik dus nog niet hoe ik de checkboxes in de checkboxlist op checked moet zetten.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Ik denk trouwens dat het ItemDataBound is en niet ItemCreated..

Oh ja, ook wel noemenswaardig: Als ik een ArrayList met alleen booleans als datasource gebruik, dan kan ik die checkboxlist wel populaten vanuit een ArrayList. Bestaat de ArrayList echter uit objecten van mijn klasse Voedsel, dan weet ik dus niet hoe ik aan moet geven dat ie het boolean attribuut 'lekker' hiervan moet gebruiken om de checkboxes in de list al dan niet op checked te zetten.

[ Voor 76% gewijzigd door JaymzHetfield op 06-05-2003 10:16 ]

Metal up your ass

• gorgi_19

gorgi_19

JaymzHetfield schreef op 06 May 2003 @ 10:02:
Ik denk trouwens dat het ItemDataBound is en niet ItemCreated..
Kan ook. 't is een tijdje terug; een van die methods moet je iig hebben.

Pagina: 1