Toon posts:

Nieuwe pc -> geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van dit topic:

Nieuwe PC geeft geen beeld

wat net gesloten is... ff de checklist afgegaan, maar kan zo gauw niet nagaan wat ik nog meer kan doen.

Wat ik aan de vorige thread heb toe te voegen (blijft ie langer open? :()

Beeld geeft geen 'no signal' bericht, maar is gewoon zwart (net als standby, want het ligtje is ook oranje)
Monitor is ook nieuw, daar ligt het niet aan want als ik de kabel niet aan de video kaart koppel krijg ik wel gewoon no signal

Heb de video kaart er geprobeerd in en uit te halen... zelfde probleem
Heb een andere video kaart geprobeerd... zelfde probleem
Heb geheugen er in en uit gehaald.... andere bank geprobeerd... zelfde probleem
Heb alle niet nuttige dingen losgehaald.... zelfde probleem

Is dit dan een bekend probleem? Of kan er zelfs iets kapot zijn?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En al een andere monitor geprobeert? Dat ie nieuw is is nog geen garantie dat ie het doet ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
heb je de trubbelschieter al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
hele troubleshooter doorlopen, maar niks te vinden

ja, andere monitor geprobeerd, zelfde probleem

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al een PCI videokaart geprobeert? Lijkt er op dat je AGP slot defect is...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, ik heb het moederbord omgeruild en nu werkt het. Ik had ook geen flauw idee waar dit aan kon liggen.. DOA?

[edit]

Probeer alle onderdelen eens in een andere pc. Zo kun je bijvoorbeeld kijken of je VGA brak is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar de agp error led die brand niet :/

shit, ook geen pci videokaarten op voorraad om te testen :(

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:58
Ik heb dit ook gehad toen mijn mobo kapot was. (Kwam er later achter dat ik ook de processor had verneukt majah :P) Moet je ff luisteren of de harde schijf ratelt en kijken of headsink van pro warm word etc. Als ik jou was zou ik gwn even testen met andere pro/mobo waarschijnlijk dat het daaraan ligt.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ff proberen op een andere computer?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
SupremeMasterF schreef op 05 May 2003 @ 17:47:
Ik heb dit ook gehad toen mijn mobo kapot was. (Kwam er later achter dat ik ook de processor had verneukt majah :P) Moet je ff luisteren of de harde schijf ratelt en kijken of headsink van pro warm word etc. Als ik jou was zou ik gwn even testen met andere pro/mobo waarschijnlijk dat het daaraan ligt.
kreeg je toen beeps van de mobo dat er iets fout was?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb je de bios al gecleard/gereset ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
nog niet! even proberen...

anders zit er niks anders op dan terug te rennen naar de winkel vrees ik :(

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
probeer eerst eens de monitor op een andere pc en een andere monitor op je eigen pc

Verwijderd

martijn12345 schreef op 05 May 2003 @ 17:58:
Heb je de bios al gecleard/gereset ?
Idd ff je bios clear'en, dit werkte vanmiddag prima bij mij :D

• Kluutmaran
  • Laatst online: 26-03 17:58
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 17:58:
[...]

kreeg je toen beeps van de mobo dat er iets fout was?
Volgens mij niet maar dit is inmiddels al half jaartje geleden ofzo... Kreeg ik ook geen beeld maar als je luisterde hoorde je ook dat heel de pc niet opstarte. Als dit bij jou ook het geval is heel snel terug brengen

Verwijderd

Topicstarter
even om terug te komen.. want het werkt nog steeds niet :(

Monitor werkt wel (op andere pc)
heb bios gecleared... helpt ook niet.. zelfde probleem
schijf werkt goed want ik heb hem net in deze pc geformatteerd.. zonder fouten

Het lijkt wel, als ik een andere schijf op de pc aansluit dat ie al iets meer doet. Het geluid lijkt op dat van een memory test. Maar er is nog geen beeld :(

Verwijderd

Heb je toevallig naast een echte videokaart ook nog een onboard. Misschien heb je de monitor op je insteek-videokaart gedaan terwijl je onboard-videokaart in de bios aan staat.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien dat de primary display in de BIOS nog op PCI staat. Er zijn soms AGP videokaarten die vrolijk niet werken. :(
Met een PCI kaart is dat dan wel op te lossen. Heel irritant.
En misschien is je videokaart gewoon kapot?

Senile! Senile Oekaki

• MadKow
  • Laatst online: 02-02-2025
Ik had dit van 't weekend ook met een Asus moederbord en Kingston pc2700 ram geheugen. Met ander geheugen was het probleem er niet meer..
Al geprobeerd met ander geheugen?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Probeer het eens zonder hdd, en vooral zonder randapparatuur! (usb apparaten etc.) Modem eruit, alleen videokaart, en memory! Kijk ook eens of je cpu freq. jumper wel goed staat.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Trek je videokaart er ff weer uit, en plaats hem nog een keer terug.
Doe is load setup defaults.

Zou dit niet de oplossing zijn dan zou ik toch afvragen of je videokaart wel goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:21:
Trek je videokaart er ff weer uit, en plaats hem nog een keer terug.
Doe is load setup defaults.

Zou dit niet de oplossing zijn dan zou ik toch afvragen of je videokaart wel goed is.
heb de bios al gereset..
en de videokaart werkt wel in een andere pc

Verwijderd

Ik zie dat het een ASUS A7N8X is als mobo.
Ik heb de Deluxe versie daarvan, en die kan tegen je lullen als er iets mis is.
Ik weet niet of de normale versie dat ook heeft, ik zou zeggen probeer het.
Gewoon speakers op onboard sound gooien.

Ik heb geloof ik een keer zo'n beetje hetzelfde gehad.
Wilde nix meer booten, zelfs niet met alles gestripped. (was leuk hoor, zat op een LAN met een defecte pc, midden in de nacht |:( )
Ik die middag naar huis gegaan, alles helemaal los gehaald, mobo eruit, want dacht dat die kapot was. Ik denk 'sluit 'm eens aan aan een andere voeding'. Alles aangesloten, speakers op onboard geluidskaart aangesloten, verder nix op mobo behalve CPU en heatsink en mem.
Krijg ik heel leuk te horen "please insert VGA card". VGA kaart ingestoken, begon gewoon te booten (had natuurlijk geen hd's, dus bootte windows niet in). Dus ik dacht dat de voeding kaduuk was. (mobo deed het ook niet na een harde piep uit de speakers, en bij het aanzetten knalde de stroom op de hele LAN eraf, dus dachten eerder ook al dat voeding het begeven was) Ik gooi me oude voeding er weer op, boot hij nog gewoon?!
Bleek het dat alles gewoon nog leefde.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar misschien kan je hetzelfde proberen.
Ik had dus alles buiten de kast gedaan, en mobo aangezet door met een schroevendraaier de powerpinns te verbinden...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Alles, maar dan ook alles los, en eruithalen qua insteekprinten, behalve de videokaart dan natuurlijk, en alle kabels loshalen, zowel flop als harddisk, cd`s, reset, speaker,led`s, alleen maar cpu erop laten en je videokaart.
Als ie dan nog niet wil dan zou ik het ook niet meer weten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_bas_ schreef op 06 May 2003 @ 12:14:
Misschien dat de primary display in de BIOS nog op PCI staat. Er zijn soms AGP videokaarten die vrolijk niet werken. :(
Met een PCI kaart is dat dan wel op te lossen. Heel irritant.
En misschien is je videokaart gewoon kapot?
Die optie is alleen om een videokaart als primary aan te wijzen, bijvoorbeeld het klassieke probleem met S3's die niet als secondary willen worden aangewezen, hij zal dan niet starten en logischerwijs geen beeld geven. Als de PC geen PCI videokaart vindt op de PCI-bus, dan zal de computer de AGP bus controleren op een videokaart. Maar dit zal dus niet het probleem zijn

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

yeroen1979 schreef op 06 May 2003 @ 12:21:
Probeer het eens zonder hdd, en vooral zonder randapparatuur! (usb apparaten etc.) Modem eruit, alleen videokaart, en memory! Kijk ook eens of je cpu freq. jumper wel goed staat.
^^^^
Probeer dat eens, kaal starten.

Haal ook eens je geheugen eruit, en kijk dan of je er piepjes uit kunt krijgen/stemmetje dat tegen je gaat lullen/d-leds/whatever. Als je er dan een no-memory error uit kunt krijgen is het mobo meestal nog ok.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
heb de cooler van de socket gehaald maar er was niks beschadigd of doorgebrand. Ook ff ander geheugen er in gegooid en dat heeft ook niet geholpen. Lijkt er op dat het bordje redelijk dood is, hij gaat dan ook vandaag lekker met de post mee terug :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:50:
heb de cooler van de socket gehaald maar er was niks beschadigd of doorgebrand. Ook ff ander geheugen er in gegooid en dat heeft ook niet geholpen. Lijkt er op dat het bordje redelijk dood is, hij gaat dan ook vandaag lekker met de post mee terug :(
Eeuhm :
W3ird_N3rd schreef op 06 May 2003 @ 19:58:
[...]

^^^^
Probeer dat eens, kaal starten.

Haal ook eens je geheugen eruit, en kijk dan of je er piepjes uit kunt krijgen/stemmetje dat tegen je gaat lullen/d-leds/whatever. Als je er dan een no-memory error uit kunt krijgen is het mobo meestal nog ok.
Waarom probeer je dit niet?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1