Toon posts:

MySQL en VB 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Mysql database op internet
nu heb ik daar been database in gemaakt maar hoe kan ik met VB 6 daarin komen? normaal gebruik ik voor databases de gewone Data object, maar volgensmij wil dat met Mysql niet, wat moet ik wel gebruiken?
Ik heb met Visual Data manager al wel een tabel aanhemaakt in de database

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan toch gewoon een Connectie maken met een MySQL database, net zoals je een connectie maakt met Access? wel een iets andere connectionstring gebruiken, maar dat is wel te vinden via Google. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37
Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
strConnectionString="DRIVER={MySQL}; SERVER=server;DATABASE=database;UID=username; PWD=password;"

dim cnnConnection as adodb.connection
 set cnnConnection = new  adodb.connection
 cnnConnection.open strConnectionString

Ik neem aan dat je weet dat je de server,database,username en password ff moet vervangen door die van jou? :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik een form gemaakt via de visual Data manager, volgensmij hoef je er dan niks aan te veranderen, maar als ik nu iets invul zegt ie: Database or Object is Read-only
Hoe kan dat? volgensmij ligt het niet aan de MySQL server want via visual data manager kon ik wel dingen aanmaken

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wat ik zou proberen als ik jou was, de OBDC drivers downloaden... dan kan je daarmee een nieuw 'blokje' aan je form toevoegen, die de database -via obdc- opent... dan kan je gewoon weer met je oude vertrouwde datasource etc. aan de gang :)

Deze plek is te koop.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

idd gewoon odbc gebruiken, in t begin ff wa klooien met de juiste instellingen, maar als je t eenmaal doorhebt werkt het heel handig, er zijn talloze voorbeelden te vinden op internet om t aan de praat te krijgen, dus da moet wel lukken :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45
MyODBC vanaf www.mysql.com (versie 3.51 dacht ik)
Pagina: 1