Toon posts:

Win2003 domein en winXP clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik heb hier een trial versie draaiend op een "server", Active directory enzo gedaan via "Add role"...
Maar als ik m'n domein wil joinen op een XP bak, dus in da vakske van domein, m'n domein naam invullen, dan vraagt het een pass en username, ikke mooi invullen (user en pass staan in active directory) en krijg dan den volgende error:

Er is een fout opgetreden tijdens het lid worden van "m'n domein":
kan het netwerkpad niet vinden

Iemand een id wat het zou kunnen zijn?

msn: cobos@pandora.be

thx for the help

Verwijderd

Wat zijn de TCP/IP settings van je client?
Heb je daar als DNS server het IP van je AD bak opgegeven? En op je AD back een forward zone op gegeven naar de DNS van je ISP?

Verwijderd

Topicstarter
M'n clients krijgen alles door van m'n inetsharing op m'n Win2k3 server.
De dns is automatisch ingesteld met aanmaak van DC, dus dacht ik dat alles
in orde zou moeten zijn? Of ben ik té goedgelovig ? ;)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 16:06

oZy

Je hoeft de user helemaal niet van te voren te adden. Log gewoon lokaal in op de client die je wilt toevoegen, rechtermuisklik op "deze computer" > eigenschappen > computernaam > wijzigen > lid van domein > domein naam invoeren.. dan krijg je die popup met user/pass.. voer daar een account van een domain admin in en dan krijg je als het goed is de melding "welcome to domain".

Dit moet ook werken zonder de AD als DNS ingesteld te hebben.. bij mij wel iig! Als die user/pass maar rechten hebt op de server om een domain user en computer kan toevoegen.

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Lijkt me wel degelijk een DNS probleem. Ik denk dat de topic starter een DNS van z'n ISP heeft staan op z'n client i.p.v. de DNS die op de win2k3 server draait.

Probeer maar 's om de server te pingen met de volledige servernaam, zoiets als "ping server.domain.local " ofzo. AD is erg afhankelijk van DNS en de meeste problemen in de trant van "kan domein niet vinden" liggen aan een verkeerde DNS instelling op de client danwel een verkeerd geconfigureerde DNS server.