Na vervanging eindtrappen, andere kant eruit?

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb net de rechtereindtrappen van mijn versterkers vervangen, zij waren namelijk opgeblazeb. Na ongeveer vijf minuten testen (beslist niet te hard), knalden de linkereindtrappen er opeens uit!
Hoe kan dit? Kan het zijn dat de linkertrappen al een zware klap hadden gehad en het nu helemaal hebben begeven? Ik snap er niets meer van...

Verwijderd

Wanneer zijn de andere trappen geknald en onder welke omstandigheden was dat?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
De rechtertrappen zijn eruit geknald toen ik de installatie heb uitgeleend, aan een drive-in. Ze zijn veels te hard gezet...

Verwijderd

TB schreef op 06 May 2003 @ 10:17:
De rechtertrappen zijn eruit geknald toen ik de installatie heb uitgeleend, aan een drive-in. Ze zijn veels te hard gezet...
misschien dat toen de andere trappen nét niet geknald zijn, aangezien ze toch vrijwel het zelfde vermogen moeten leveren....

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

heb je ze wel vervangen met het zelfde type dan? kan zijn dat ie iets meer naar links uit wou gooien dan naar rechts en dat daarom links nu d00d is.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
misschien is je voeding gaar, dat zal ik eerst even nameten voordat je je nieuwe eindtrap er weer uitblaast

Verwijderd

Vooral je gelijkrichter(s) .

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
OK, eindtrappen heb ik vervangen. Er komt nu wel geluid uit, maar het kraakt heel erg... Ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen. De soldeerverbindingen zijn prima...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Stuurtrappen ook vervangen? , denk eraan dat als een transistor opgeblazen is hij vrijwel altijd een kortsluiting vormd.

Waardoor de stuurtransistoren er ook uit kunnen liggen.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ja die heb ik ook vervangen.
Pagina: 1