Ik ben voor een website bezig met een beheerderspagina zodat de tekst op de site eenvoudig is aan te passen. Voor het gedeelte bedrijfsinformatie gebruik ik voor de invoer een php-script met de volgende opbouw: (van beneden naar boven lezen is misschien logischer
)
als ik nu een wachtwoord invoer krijg ik netjes het form te zien om de tekst aan te passen. Als ik de tekst aanpas en submit krijg ik het eerste form weer te zien om het wachtwoord in te voeren, terwijl de data in de database gestopt zou moeten worden.
Is het wel mogelijk om zo 2 forms te gebruiken, of moet ik het tweede form toch maar naar een ander bestand(bv database_invoer.php) laten submitten?
Of maak ik een stomme fout?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| if($submit1) //wachtwoord ingevoerd { if($wachtwoord=="wachtwoord") //wachtwoord goed? { if($submit2) //tekst aangepast en gesubmit { (data in database stoppen) echo "data in database gestopt"; } else //tweede form om tekst aan te passen { (aan te passen data uit de database halen) echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"> <input type=\"hidden\" value=\"$id\" name=\"id2\"> Tekst:<br> <textarea name=\"tekst2\" rows=\"17\" cols=\"100\">$tekst</textarea><br> <input type=\"submit\" value=\"Aanpassen\" name=\"submit2\"></form><br>"; } } else //wachtwoord fout: { echo "Wachtwoord fout"; } } else //eerste form om een wachtwoord in te voeren { echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"> Wachtwoord:<input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br> <input type=\"submit\" value=\"Bevestigen\" name=\"submit1\"></form><br>"; } |
als ik nu een wachtwoord invoer krijg ik netjes het form te zien om de tekst aan te passen. Als ik de tekst aanpas en submit krijg ik het eerste form weer te zien om het wachtwoord in te voeren, terwijl de data in de database gestopt zou moeten worden.
Is het wel mogelijk om zo 2 forms te gebruiken, of moet ik het tweede form toch maar naar een ander bestand(bv database_invoer.php) laten submitten?
Of maak ik een stomme fout?