Toon posts:

Ik ontving mail van een andere @home gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ontving ik een mailtje op een van mijn 3 email accounts die ik bij @home heb. Wat het rare was is dat het mailtje die aankwam op die email adres niet eens bestemt was voor mij maar voor een andere email adres.

Ik ga mijn echte email adres niet hier opgeven maar als voorbeeld zeg ik dat mijn email adres test@home.nl is.

Ik ontving het mailtje op test@home.nl maar in de TO: adres stond een heel andere adres iets van t2glol@home.nl dus ik de source van het mailtje bekijken en nergens stond er mijn email adres (test@home.nl). Ik dacht misschien komt het omdat mijn email adres in het bcc veld staat maar dan nog dan zou mijn email adres in het TO: field moeten staan of in de RECIPIENTS: veld maar in geen van beide staat die erin.

In kort in ontvang ander mensens emails.

Als je ook @home gebruikt voor mailen en ontvangen van mail controleer goed dat er ook niet bij jou zoiets gebeurt want als er meer mensen zjn die dit hebben dan heeft @home iets behoorlijks fout ingesteld bij hun email servers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 16:41 . Reden: foutje in original message ]

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je in de Bcc lijst staat... Dan zie je jezelf er inderdaad niet tussen staan

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:35:

Ik ga mijn echte email adres niet hier opgeven maar als voorbeeld zeg ik dat mijn email adres test@home.nl is.

Ik ontving het mailtje op test@home.nl maar in de from adres stond een heel andere adres iets van t2glol@home.nl dus ik de source van het mailtje bekijken en nergens stond er mijn email adres (test@home.nl).
From... nogal logisch dat die anders is ;)
Bedoel je misschien het TO veld...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt meerdere adressen hebben voor 1 postvak.

Ik heb bijvoorbeeld de provider Kabelfoon. Dan geldt het volgende:
user@kabelfoon.nl & user@borg.kabelfoon.nl zijn dezelfde. Stuur maar eens een test mailtje naar het secundaire adres. Waarschijnlijk komt die gewoon netjes bij jou aan.

Verwijderd

Het is mogelijk dat iemand in zijn mailprog het foute emailadres heeft ingevuld, in dit geval dus het jouwe, en dat ook verkeerd heeft doorgegeven aan vrienden, kennissen, etc. (of ze replien naar het verkkerd ingevulde adres)
In dat geval krijg jij dus die mails binnen, want ontvangen op jouw adres kan die andere gebruiker niet...

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Lijkt me igg sterk dat dit ook maar iets te maken heeft met de mail-servers van @Home ;)

Welkom @ GoT iig! :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zoeit noem ik meestal spam, zijn dus niet bestaande adressen in het to veld, en in de bcc, welke niet zichtbaar is in het mailtje (noch de headers) sta jij dan met nog miljoenen andere mensen, vrolijk spam te ontvangen...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm waarom pikken de mail servers van @home het mailtje dan vraag ik me af want als mijn email adres er in eerste instantie niet in staat dan moet het ook niet aankomen. Staat er dan een verborgen To veld in het mailtje? en zo ja waarom pikken de mailservers dit?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:44:
Hmmm waarom pikken de mail servers van @home het mailtje dan vraag ik me af want als mijn email adres er in eerste instantie niet in staat dan moet het ook niet aankomen. Staat er dan een verborgen To veld in het mailtje? en zo ja waarom pikken de mailservers dit?
Het 'verborgen to-veld' heet gewoon Bcc en is in elke mail-cliënt te vinden. Nix raars aan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik het mailtje weggegooid. Die bcc veld die staat uiteraad in de header maar moet die er dan
bcc: {Email adres}
zo uit zien? Zo ja dan stond dat er niet tussen

Verwijderd

Als je in de BCC staat, is jouw eigen mailadres voor jezelf altijd te zien hoor. Alleen jij ziet het niet van anderen en anderen zien jou niet in de lijst staan.
Wat voor mail was het dan? spam waarschijnlijk?

Verwijderd

En daar Bcc een standaard mail propertie is, gaan deze dus zonder errors worden verstuurd over de mail.

Daarbij, komt dit meerdere malen voor, stuur dan een email naar de persoon terug van wie jij de email hebt gekregen en leg hem uit dat je verkeerde emails krijgt van hen etc etc.

Mocht dit alles nog niet helpen, voer dan een rule in dat alle Email waar jij niet in de To of CC staat direct van de server verwijdert moet worden (of haal het binnen in je Deleted items ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het was spam, maar het rare is dus dat mijn goeie email juist negens stond in de source van het email dus ik vroeg me af hoe komt ie dan bij mij aan, maar blijkbaar heeft die email adres een alias bij @home, zou wel heeel raar zijn want ik heb nooit een aangevraagd. Dat zou het verklaren waarom het mailtje bij mij aankwam.

Ik heb de headers van het mailtje gevonden en nergens in het mailtje inc de body staat mijn echte email adres.

Return-Path: <julie@winning.com>
Received: from mx5.home.nl ([213.51.128.90]) by webmail3-sh.home.nl
(InterMail vM.5.01.05.17 201-253-122-126-117-20021021) with ESMTP
id <20030505034700.CNID21591.webmail3-sh.home.nl@mx5.home.nl>;
Mon, 5 May 2003 05:47:00 +0200
Received: from c-66-176-133-247.se.client2.attbi.com (c-66-176-133-247.se.client2.attbi.com [66.176.133.247])
by mx5.home.nl (8.12.9/8.12.9) with SMTP id h453kuS4006681;
Mon, 5 May 2003 05:46:57 +0200
Received: from lj451.jflncx7.org (HELO l0s0e8n) ([147.17.254.85]) by c-66-176-133-247.se.client2.attbi.com with ESMTP id <076423-03761> for <chicie@home.nl>; Sun, 04 May 2003 23:43:18 -0500
Message-ID: <40-y$48fhwx-lu-d2$94r74@pn3c2l>
From: "Carole Hale" <julie@winning.com>
To: chicie@home.nl
Subject: Hot Iraqi woman raped and sodomized mgskpvbkr k xt
Date: Sun, 04 May 03 23:43:18 GMT
X-Mailer: Microsoft Outlook, Build 10.0.2627
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="6_8ED_D._E3EF_A.EF9_8"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Status: RO

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

SMTP envelope headers/BCC dus. Dat was best wel te vinden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.