Toon posts:

[Access] Formulieren - keuzelijsten - optellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken voor een programma waarmee een aantal eenheden kan worden berekend, eenheden die worden gebruikt voor het instellen van een pomp van diabetes.

Een database is al gemaakt in gevuld, voor eigenschappen zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/tabel.gif

Een formulier is gemaakt, waarbij je 3 gerechten/items kan kiezen als ontbijt, met daarachter een keuze van het aantal van het item. zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/form.gif

Nu wil ik het volgende, als er bij bovenstaande een selectie is gemaakt en het aantal is ingevuld, wordt er een aantal koolhydraten weergegeven. Dit is een optelling van 1e item x 1e aantal + 2e item x 2e aantal enz.

Dus als voorbeeld: 1e item = aalbessen, 1e aantal = 1, 1 x bijbehoorend aantal koolhydraten van 1e item = 1 x 7 = 7 koolhydraten, die ook voor 2e en 3e item

In het onderste vak moet een aantal eenheden worden berekend a.d.h.v. het aantal koolhydraten.

|:( Probleem is, het lukt met niet om de bijbehorende koolhydraten te selecteren, te vermenigvuldigen met het aantal en vervolgens op te tellen bij de andere, en daarna weer te laten geven in het vak koolhydraten.

Kan iemand mij een hint geven over hoe te werk te gaan...

Maikel

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die weet hoe dat kan, ok, dan een simpele vraag:

Is t mogelijk om t bijbehorend aantal koolhydraten van n gerecht in n tekstvak te krijgen, dan zou ik er mee verder kunnen.

Dus al ik aalbessen selecteer, dat er dan 7 in dat tekstvak komt te staan.

Zou iemand mij kunnen helpen, ik kom er gewoon niet uit! :'(

Maikel

Verwijderd

Mag ik er even op wijzen dat je database niet klopt??

- Aalbes: 7 koolhydraten per gram.
- Gerecht: 20 aalbessen
Dan wil je weergeven: 140 koolhydraten, neem ik aan.
Waar is de koppeling tussen aalbes en gewicht?

En even nog dommer... Thee, zonder suiker heeft aantal koolhydraten X per gram. En in je gerecht zet je 2 eenheden thee... Dat lijkt me dan geen 2 gram; waar is dus je omrekentabel: 1 eenheid thee = zoveel gram = zoveel koolhydraten?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

met een stukje VB code zoeken in de tabel naar het geselecteerde item en de bijbehorende waardes invullen in de rest van de velden

als je er niet uitkomt mail hem maar ff, dan doe ik het wel ff voor je.

[ Voor 46% gewijzigd door Force op 05-05-2003 19:51 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Alle waarden komen uit een boekje, als je uit de keuzelijst wilt selecteren staat de eenheid ernaast vermeld.

Het aantal van aalbessen klopt niet, die moet 1 zijn, namelijk 1 schaaltje. De koppeling is niet nodig, omdat deze berekening is al gemaakt, die is een eenheid waarvan de waardes statisch zijn, er wordt gekeken naar het aantal eenheden en niet naar het aantal grammen.

De thee, daarvan is de eenheid kop, het aantal koolhydraten is 0, tis maar even dat je het weet

Verwijderd

Euh... Tabel 1, kolom 4:

koolhydraten/gram

???

Verwijderd

Topicstarter
Koolhydraten per gram, deze eenheid is al berekent

Verwijderd

Ja, maar sorry hoor... Misschien was het maar een voorbeeld, maar je stelt als gerecht iets samen van 20 SCHAALTJES aalbessen??

offtopic:
Modjes, als jullie me even niet lief vinden in dit topic, verwijder ze posts dan maar

Verwijderd

Topicstarter
Anywhay,

Doel is dus om het aantal koolhydraten/gram van de aalbessen in een tekstvak te krijgen. De berekening kan worden uitgevoerd en voor de netheid kan ik dit veld verbergen. :*)

Maar helaas heb ik geen verstand van VB, wel van C++ en Pascal, dus lezen een btj, maar schrijven dat lukt met nog niet.

dussss, ik wacht af op ZINVOLLE reacties
Pagina: 1