Toon posts:

Nieuwe PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben net ff aan de slag geweest met het bouwen van een nieuwe pc. Volgens mij staat ie helemaal goed in elkaar. Alleen naar het aanzetten krijg ik geen beeld. Wat heb ik gedaan?

* Floppy losgehaald
* Kabels harde schijf gecheckt
* Andere monitor geprobeerd
* DVD speler en cd writer losgemaakt (om zeker te weten dat het hier niet aan ligt)

na dit nog steeds geen beeld :(

Merk wel op dat het toetsenbord wel steeds opligt, maar daarna ook niet meer reageert. Het lijkt erop dat bij elke boot de systemspeaker ook steeds wel geluid maakt. De coolers van de videokaart en de processor draaien ook goed (met lekker veel lawaai misschien zodat ik niet weet of de harde schijf wel werkt :P)
de LED van de harde schijf doet het trouwens niet (die is niet verkeerd aangesloten want die is inmiddels ook al omgedraaid)

config:

asus a7n8x
kingston pc2700 ram
club3d radeon 9100

Wat kan er nou in eerste instantie aan de hand zijn? wat moet ik als eerste checken?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
videokaart druit/drin, dat is voor 90% de oplossing

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:21:
Het lijkt erop dat bij elke boot de systemspeaker ook steeds wel geluid maakt.
misschien wat piepjes?
heb je al gekeken of je vid. kaart goed zit?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart er nog niet in en uit gehaald nee.. het zou natuurlijk kunnen dat ie niet goed zit. Zou ik moeten checken

over die piepjes... de pc waar ik nu aan zit geeft ook telkens een piep bij het opstarten (memory check ofzo?)

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

inderdaad videokaart checken, alle overbodige apparaten loskoppen van spanning en mobo (dus floppy's, hdd, usb devices, pci devices etc.)

Alleen keyboard, speaker, reset knop, power knop, videokaart met monitor, processor, koeler, fans en geheugen er in laten zitten en weer proberen. (hopen dat ik niks vergeet ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ok, pc staat niet hier, maar een eindje hier vandaan

ben even alles loshalen en weer in elkaar aant zetten

als het dalijk nog niet werkt ben ik hier wel weer te vinden :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oftewel: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Probeer die tips, als het nog niet lukt, post dan je bevindingen van de troubleshooter in je openingspost :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.