Toon posts:

Lan's en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op school met een groot Netwerk. Lan. Als ik Internet Explorer opstart zit ik meteen op het net. Hoe kom ik dan met een spel meteen op het net?? Watn dat lukt niet.

Verwijderd

Op zich zou je zeggen dat het spel wat je via het internet wilt spelen op dezelfde manier verbinding maakt met het internet als je browser.
Dit is echter 'meestal' niet het geval.

Binnen het TCP/IP protocol staan een groot aantal poorten ter beschikking. Deze poorten worden gebruikt om verschillende soorten verbindingen op te bouwen tussen machines op het internet. Zo wordt voor het websurfen standaard poort 80 benut. Deze poorten kunnen door de beheerder van jouw netwerk individueel open en dicht gezet worden. Wordt bijvoorbeeld poort 80 dichtgespijkerd, dan kun je niet meer internetten.

Het spel wat jij wilt spelen maakt dus waarschijnlijk gebruik van een poort die niet voor jouw toegankelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik dit veranderen??

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20

Rashann

Zoek de hond...

slijmen bij je systeembeheerder :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat lukt niet. Had ik laats al ruzie mee. Ik zette spelle op de fileserver waar iedereen bij kon. En dat vond hij niet echt leuk.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15

Metzie

Nyaano !

Poorten die spellen gebruiken zitten vastgebakken, en kan je meestal niet weizigen.
Wel kan je proberen een dealtje te maken met de administrator om bepaalde poorten open te zetten. Maar of dat gaat lukken..?? :?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoef ik niet eens te proberen.

Pech dan maar

Verwijderd

Welke poorten wel en niet beschikbaar zijn kun je uiteraard als standaard gebruiker niet veranderen.

Een oplossing is dus om het spel eenvoudigweg niet op school te spelen ;)
Wat waarschijnlijk wel mogelijk is is het spelen van simpele web-spelletjes. Spelletje die je via een webpage kunt spelen.
Maar dat wil je waarschijnlijk niet.

Bovendien vind ik dat als je systeembeheerder zegt dat je geen spellen op de server moet installeren, je dat moet respecteren en het dus ook niet moet doen.
Maar hij zal je inmiddels toch wel in de smiezen houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje raar is die gast.
Een klasm8 had er een cd met gekraakte programma's en spellen opgezet en die laat hij erop staan. Maar een legaal spel niet.

Verwijderd

Misschien had die beheerder die CD met gekraakte spellen zelf ook nog niet ;)
Datie ze daarom er nog ff op laat staan.

Verder kan ik het me wel voorstellen dat hij niet wil dat iedereen maar van alles gaat zitten installeren. Denk bijvoorbeeld eens aan het risico van virussen? en de schijfruimte die voor alle users achteruit gaat doordat jullie hele cd's erop zetten. Al deze data wordt waarschijnlijk ook nog eens onnodig gebackuped. Ach je begrijpt het wel.

Ik ben zelf ook systeembeheerder, en hier wordt er NIETS op het netwerk geinstalleerd zonder mijn tussenkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ach het netwerkschijf is net 2 dagen oud. Dus als hij wat zegt is het van "Ja we testen de boel ff"

Maar vandaag stond Sub7 er al op.
Pagina: 1