Toon posts:

Wie wil mij aankoopadvies geven?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de computermarkt, omdat ik van plan ben een goede computer aan te schaffen. Wie kan mij wellicht vertellen wat ik in ieder geval in mijn toekomstige computer nodig zal hebben en waar ik die het best kan kopen (internet, Aldi/Lidl, gerenommeerde computerzaak).
Ik zal vaak gebruik maken van de computer, veel werken met grafisch hoogwaardige programmaŽs, vaak gebruik maken van (snel!) internet en veel opslagruimte nodig hebben (30 GB is te weinig). Graag schaf ik een computer aan die met alles snel werkt (dus veel werkgeheugen: 512MB?). En het allerliefste ook nog een TFT-flatscreen....

Daarnaast wil ik voor de ontspanning ook zo af en toe een film op de computer kunnen zien en evt. een spelletje kunnen spelen. Kortom, ik ben op zoek naar een goede, snelle computer, met alles er op en eraan. Is dat mogelijk voor de richtprijs van ± € 1000,- ?

Goed, ik heb dus een aardig hoog eisenpakket, maar wil gewoon de beste aanbieding/computer die ik kan krijgen met mijn budget. Hoop dat hier mensen zijn die mij daarmee kunnen helpen.

Groet,

Zovrolijk

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 20:27
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml] :P
Als laatste gaan ook de topics als Wat moet ik kopen? en Is dit een goede configuratie? op slot. Natuurlijk mag je altijd vragen wat de Tweaker een beter stuk hardware vindt, maar verwacht niet dat wij je hele PC gaan samenstellen.

no animals were harmed during the production of this message

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Denk trouwens persoonlijk niet dat je een computer zoals jij beschrijft voor 1000 euro redt.
Kom je makkelijk aan 1500 euro denk ik.

offtopic:
Dat grote wat voor systeem zal ik nemen topic, bestaat dat niet meer?

Verwijderd

Beste Zovrolijk, ik zou zeggen : verdiep je even een uurtje in de materie. Ben jij een stuk wijzer, en wordt iedereen hier net Zovrolijk als jij. ;) Succes.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met andere woorden, een grote HD, een snelle videokaart, Snelle processor, Vet veel geheugen, en een Groot TFT scherm.

En dat voor € 1000 ? :?

Verwijderd

Probeer eerst eens heel goed op een rij te krijgen wat je er echt mee wil. Daar past dan wel weer een budget bij ;)

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

pak de tweakers.net pricewatch er maar eens bij

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Het is te doen. Je zult het in de richting van een 15" TFT moeten zoeken, en verder kom je met een AMD2400+ en 512MB RAM een eind. Harde schijf van 120GB is prima. Verder simpel moederbordje, speakers zitten er nog niet bij (wil je 5.1/4.1/2.1?) en DVD en CD-brander wel.
Videokaart zal niet spetterend zijn, en je kunt het beste je onboard geluid + onboard LAN gebruiken.

Voor ongeveer € 1200.- moet dit samen te stellen zijn.

Voor een office/internetbak is dit prima. Wil je wat meer (games). Een computer die met alles snel werkt zal een high-end bak moeten zijn, en dat red je (lang) niet voor €1000. Als je een high-end machine wilt hebben die praktisch alles aankan zul je eerder richting de €2000 - €3000 moeten denken. Het snelste is nu eenmaal niet beschikbaar voor €1000.

Heb je verder nog specifieke eisen? Kijk dan naar het onderdeel wat je daarvoor nodig hebt. Kort lijstje:

- games : videokaart
- videobewerking : HDD / CPU / RAM
- graphics : CPU / RAM
- internet : niets speciaals
- films : geluidskaart, boxen, DVD speler

Zo kun je zelf bedenken waar je je geld aan wilt spenderen. Kun je, of wil je je er niet zo in verdiepen dan zou ik je aanraden naar een goede computerzaak te gaan, en daar je verhaal te vertellen. Ze zullen dan een PC samenstellen naar jouw wensen. Dit is echter wel duurder dan zelf de componenten bij elkaar zoeken en bijvoorbeeld via internet bestellen.

LET OP: Realiseer je dat je bij "A-merk" PC's vaak al veel software (windows + office) erbij krijgt, terwijl dit bij een zelf samengestelde PC niet het geval is.

[ Voor 69% gewijzigd door tweakerbee op 05-05-2003 16:50 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

/me heb hier orinele windows 2000 cd :/ doe er niks mee :/ XP werkt veel relaxter vind ik :| en strax komt er toch weer een nieuwe versie uit, kan je weer een nieuwe cd kopen :|

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Kom op, hier heb je geen topic voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.