(2de)Router achter thuisnetwerk zetten kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Is het mogelijk om een (2de) router op te nemen in een thuisnetwerk? Het is niet helemaal gangbaar en ik kan er ook niks over vinden in de search. Maar wat ik graag wil is een router aansluiten op het thuisnetwerk en vanaf daar mijn computers in te pluggen.

Dus zoiets als een hub. Alleen dan met een (draadloze) router. Zo kan ik mijn eigen werkplek (3laptops) binnen een paar minuten compleet installeren in studentenhuis van me vriendin en ook bij mijn ouders thuis.

Nu alleen de vraag. Doet de router het? Hij doet het rechtstreeks op de adsl/kabel modem maar daar is het voor gemaakt. Maar doet een router het ook als het signaal van de kabel eerst via een server (of router) wordt verzonden?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ipv nog een router er in te pleuren, waarom gebruik je geen wireless accespoint ?

Verwijderd

Tuurlijk. Wordt in veel bedrijfen zelfs gedaan. Je kan je netwerk dan zien als een soort van internet, met de PC's achter je router als bijvoorbeeld jezelf en je toch meer dan 1 PC op chello. Veel routers kunnen trouwens ook bridgen, ik denk dat dat meer iets voor jou is in plaats van routeren.

• Paul_
SileX schreef op 05 May 2003 @ 16:06:
ipv nog een router er in te pleuren, waarom gebruik je geen wireless accespoint ?
Omdat als dat mogelijk zou zijn. Ik meteen een 2de vraag heb. Mijn 3laptops sharen van alles zodat ze gebruik kunnen maken van elkaars hardeschrijven. Is het dan mogelijk om mijn 3laptops van de andere computers in het netwerk af te schermen? Zodat zij geen gebruik kunnen maken van mijn data.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Je kunt toch gebruikers aanmaken en dat met rechten afschermen, mits je geen W98 hebt ;)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Paul_ schreef op 05 May 2003 @ 16:12:
[...]

Omdat als dat mogelijk zou zijn. Ik meteen een 2de vraag heb. Mijn 3laptops sharen van alles zodat ze gebruik kunnen maken van elkaars hardeschrijven. Is het dan mogelijk om mijn 3laptops van de andere computers in het netwerk af te schermen? Zodat zij geen gebruik kunnen maken van mijn data.
tuurlijk !!

Als je shares aanmaakt, gebruik dan een $ achter de share naam...eg: share$ Op die manier is de share 'onzichtbaar'.

Owja, maak goed gebruik van usernames + passys

• Paul_
OK, dat doe ik nu eigenlijk ook. Maar ik zit nu in een netwerk met huisgenoten die ik wel vertrouw. Ik dacht misschien maakt zo'n router het nog veiliger t.o.v. een accesspoint. Maar bij me vriendin zitten 2 studentenhuizen in 1netwerk en ik ken ze allemaal niet goed.

Maar waarom ik echt aan een router denk is omdat ik op korte termijn ga verhuizen en dan toch zo'n ding nodig heb. En een router plus accesspoint lijkt me lastiger dan alleen een draadloze router.
Pagina: 1