Toon posts:

Netware 5.1 SYS volume corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Probleem hier: Vers geinstalleerde netware 5.1 evaluation op een Athlon-800 met 768M intern. 80G Maxtor op U133 met een Abit KT7A moederbord. Een testopstelling dus (geladen device drivers: IDEATA,IDECD)

Het verhaal gaat als volgt: Novell installatie gaat goed, geen gekkigheid geinstalleerd, alleen Novell FTP-server als extra. NDS-Tree aangemaakt en uiteindelijk installatie succesvol. Installatie komt met melding om systeem te rebooten.

Systeem boot opnieuw, maar komt gelijk op met VREPAIR voor het sys-volume. het aantal fouten vliegt ongeveer naar rond de 800 (o.a. bij directory structuur en mirror disk) en na een paar seconden quit vrepair en sta ik voor een soort veilige-modus-prompt die enkel begint met een ':'.

Dus ik denk, SYS maar eens mounten, MOUNT SYS start direct vrepair weer en die vind dit keer iets minder fouten. Vervolgens wil de server doorstarten, maar komt veel met meldingen dat het geen bestanden kan laden voordat <nogwat>32.nlm is geladen. Nou blijkt dat die hele file niet meer op het systeem staat, compleet verdwenen dus, inclusief nog een reeks bestanden.

Eerst dacht ik natuurlijk aan een kapotte harddisk, maar dat is zeker niet het geval, want een WDC-40G schijf gaf precies dezelfde problemen. Nu met die 80G Maxtor (net vers bij de vobis :+) doet 'ie het weer.

Nu is m'n vraag, wat is hier aan de hand? Heeft iemand dit vaker gehad? Op deze testmachine draait normaal gesproken op een IBM-80G een windows 2000 server voor thuis zonder enkel probleem...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Kapotte/exotische IDE controler?

Verwijderd

Topicstarter
Dan had ik dat toch wel moeten merken onder win2k?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Wat voor moederbord heb je dan?
En een voorbeeld van een exotische IDE controller is bijvoorbeeld de CMD640... werkt redelijk onder windows, onder linux alleen met speciale driver...

Verwijderd

Topicstarter
Abit KT7A (zie boven). Inmiddels een biosupdate uitgevoerd. Ben benieuwd of dat het probleem oplost. Het is een van de betere moederborden, ik neem aan dat daar geen cmd640 op zit.

Verwijderd

Ik geloof niet dat ( correct me if i'm wrong ) er een Novell driver is voor een Via IDE controller..

edit:

overigens is het wel interresant welke nlm er gevraagd word...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 18:46 ]

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
oeps :)

maar je hebt toch niet je hd op je RAID-poorten zitten he? die doet het nl onder novell niet echt vrolijk

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 18:45:
Ik geloof niet dat ( correct me if i'm wrong ) er een Novell driver is voor een Via IDE controller..
IDEATA.HAM ondersteunt gewoon VIA controllers.

Verwijderd

Topicstarter
oke mensen, novell 6 sb maar geinstalleerd en draait inmiddels prima. Bedankt voor de tips, maar ik verdenk nog steeds ideata.ham.

Verwijderd

Je Nlm's staan op het :sys volume. Dus logisch dat ie hem niet kon vinden.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

Arfman

Drome!

Ik heb ook het vermoeden dat je NW5.1 evaluatie CD nog SP0 of SP1 was, klopt dit ? Vanaf SP3 zijn er echt stukken betere IDE drivers, die ook de wat meer exotische controllers beter ondersteunen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
nw5.1sp0 was het dus.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

Arfman

Drome!

Dank u, dank u, handtekeningen na afloop :D

Maar even serieus: bij een nieuwe installatie is het verstandig om altijd de laatste Overlay image van Novell te gebruiken, ben je meteen op het goede patchlevel, en voorkomt al dit soort dingen die je onnodig veel tijd kosten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Download eerst de Sp6 overlay cd van de Novell support website. Dan voorkom je mogelijke installatie problemen.

http://support.novell.com...ad/sec/pub/nw51sp6ed.exe/

Zorg verder voor de laatste versie ideata / idecd en idehd drivers. De laatste versie ondersteunen pas Ultra DMA. Dit scheelt enorm veel in performance. Ik weet niet zeker of ze in Sp6 wel zitten maar in Sp5 iig. nog niet.

Op de developer website stond laatst een versie 24 november 2002. Met Nw5.1 Sp6 zitten wel nieuwere zo te zien. ff nakijken dus.

Verwijderd

Topicstarter
Server draait nu Novell 6 met GW 6.5. Bevalt vanaf heden best. Bedankt allemaal voor de tips.

Verwijderd

Ik zou zeker even het geheugen nachecken
Pagina: 1