Toon posts:

wingate soms werkt het en soms niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
eerst had ik een proxy server maar nu heb ik wingate ondekt en het werk veeeel beter dan een proxy server want het lijkt net alsof internet op de client pc rechtstreeks is aangesloten :D
Maar nu doet wingate het soms opeens niet meer en moet ik reinstall doen om het weer te laten werken
het liefst wil ik dit programma blijven gebruiken want ik kan hiermee zonder allemaal dingen te instellen cs spelen
de server zit op win xp pro pc en client op win2k pro...
het vreemde is dat ik gewoon nog wel gedeelde bestanden van de xp pc kan halen maar de wingate server ziet hij niet :'(
Iemand enige idee wat ik kan doen of is er nog zo'm zelfde programma die na de setup gewoon gelijk werkt(en blijft werken ;) )

Thx

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Welkom op Got Amsterdamage

met onderstaande links kom je denk ik wel uit je probleem

Hoe deel ik Internet ?

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

p.s.

Als je voortaan een topic opent moet je eerst ff de faq doorlezen zodat je weet wat je er het beste in kunt zetten, zodat je snel geholpen kan worden.

edit:
mocht je er otch niet uitkomen moet je even even wat meer gegevens geven in de FAQ Network Troubleshooting staat wat je erin moet zetten

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamer op 05-05-2003 19:27 . Reden: ff vergeten :P ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

ICS anders gebruiken dan kan je lekker CS'en ;) das 1 vinkje zetten bij de netwerkkaart waar het internet aan hangt

welkom op GoT overigens :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx :)
ik weet wel hoe ik internet deel maar wingate doet een beetje vaag...
hier is wat info:
protocol TCP/IP
kabel UTP crosscabel
netwerk kaart op xp(server) is VIA VT6105 RHINE III fast ethernet(PCI) en op win 2000(client dus) zit een NE2000 compatible(ISA), ze zitten beide op 10mb.
En heb de gehackde adsl modem die op een Realtek RTL8139 Family PCI kaart zit.

Ik weet zeker dat het aan wingate ligt want me proxyserver werkte altijd gewoon maar ik wil wingate dus wel blijven gebruiken(of een ander programma dat ook zo makkelijk is ;) ), heb ook winroute gebruikt maar daar snapte ik niks van hehe

ik heb ook al wingate zelf gemailed maar tot nu toe geen reactie :(

Verwijderd

Topicstarter
hmm ICS werkt dat echt zo goed?
ga dat dan maar ff proberen :)

Verwijderd

Ander programma dat net zo makkelijk is (IMO makkelijker) = ComTun. Kost ook weinig trouwens (ik dacht ergens rond de $ 30).

Ik gebruik het nu al een tijdje om een casema/wanadoo kabelverbinding te delen en het werkt prima. Was het enige programma dat (goed) werkte met mijn kabelverbinding (ook WinGate geprobeerd maar dat werkte niet goed)).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb het aan gedaan maar heb geen idee wat ik nu in die win 2000 pc moet instellen
nog wat info:
adsl - 10.0.0.15
xp netwerk - 192.168.0.3
2k netwerk - 192.168.0.2

die setup disk van xp werkt alleen op win 9* :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:22:
Ander programma dat net zo makkelijk is (IMO makkelijker) = ComTun. Kost ook weinig trouwens (ik dacht ergens rond de $ 30).

Ik gebruik het nu al een tijdje om een casema/wanadoo kabelverbinding te delen en het werkt prima. Was het enige programma dat (goed) werkte met mijn kabelverbinding (ook WinGate geprobeerd maar dat werkte niet goed)).
heb je dat ook getest met cs(of half life ;))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 21:26:
[...]

ICS werkt prima trust me voor als je niet teveel wensen hebt. Overigens raad ik je deze knop aan: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wat moet ik dan instellen op die win 2000 pc?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:30:
maar wat moet ik dan instellen op die win 2000 pc?
pak de netwerkkaart waar het internet aanhangt, eigenschappen en dan zie je bij de tabs iets staan van "gebruikers mogen via deze verbinding internet op" en daar zet je een vinkje bij :)

ff zoeken en anders ff de faq in de I&T

Verwijderd

Topicstarter
zat net in windows help te kijken en kwam via dat bij Network Setup Wizard en toen was ie dus ff wat aan doen en opeens kreeg ik BSOD :o
en nu zie ik bij network connections dit staan: Network Bridge - unplugged
erg vaag... ik probeer het nog is en hoop dat windows niet weer crashed :(

Verwijderd

Topicstarter
ok hij is niet gecrashed :) maar die setup disk doet het dus niet op win 2000 dus wat moet ik dan daar instellen (client!)

The Network Setup Wizard can only be run on computers using Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, or Windows XP :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 21:26:
[...]

Dude, UTS. Het werkt met NAT (Network Adres Translation). Dit betekent dat je op de client pc's alleen het ip van de gateway moet instellen en dat dan ieder programma automagisch werkt. NAT zorgt er namelijk voor dat het voor de client pc's net lijkt alsof ze direct met het inet zijn verbonden.
edit:
ik had &^%$@!&$& de link erbij gegeven! Kijk even voordat je iets vraagt aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:53 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Ik zelf gebruik winroute pro maar in principe werkt elk programma (dat met NAT werkt) goed. Zodat je cs kunt spelen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
http://www.kerio.com/kwf_home.html

Gebruik ik en ben regelmatig te vinden op cs servers en het werkt perfect.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.