[remote desktop] Netop ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nexusonline/Anders/netop.gif
Ik heb mijn Suse 8.1 bak niet in de buurt staan, wel binnen mijn 100mbit netwerk.
Ik heb er Netop Remotrecontrol 7.5 op gezet, en nu wil ik hem vanaf mijn kamer besturen.
So far so good. alles werkt!
Maar het probleem is dat de Linux bak niet vooruit is te branden (net als vroeger als je een GUI met een 2 mb videokaart wou bekijken)
De linuxbak zelf is wel snel genoeg, ik denk dat het aan de compressie over de lijn ligt.

Netop is normaalgesproken wel ontzettend snel., mijn andere winxp bak kan ik gewoon bijna real time besturen.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gemerkt en er iets op hebben gevonden?
Is er misschien andere (linux compitabele) software aan te raden?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 23:20
zie dat je op de achter grond een groot bestand aan het kopieren bend.
Pak deze niet je complete bandbreedte?

Verwijderd

-Nexus schreef op 05 mei 2003 @ 14:54:...
Is er misschien andere (linux compitabele) software aan te raden?
erm, ssh met X11 forwarding :?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
midget schreef op 05 May 2003 @ 14:55:
zie dat je op de achter grond een groot bestand aan het kopieren bend.
Pak deze niet je complete bandbreedte?
Oh jah oops... thanks!!!
Nee geintje ik had het namelijk al eerder opgemerkt (wel goed gezien trouwens :D)

SSH ? onbekend met dit pakket. Ga het een uitzoeken!
Nogmaals zoek naar richtlijnen en ervaringen niet naar een uitgekauwde link naar de search (ik zeg het maar alvast :))

Verwijderd

Als je in je eigen 'thuis'-netwerkje blijft kan je gebruik maken van XDMCP dan hoef je in de standaard config van KDE in SuSE 8.1 maar een optie om te zetten en op je windows machine een client te installeren (bijv: x-Win32)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Installed SuSE niet standaard krfb mee? In dat geval kan je gewoon in KDE via config center -> network -> desktop sharing de VNC server starten. Vervolgens voor windows even de TightVNC client (tightvnc-<versie>_x86_viewer.zip van http://www.tightvnc.com/download.html) downloaden en het zou moeten werken.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Hier op kantoor hebben ze d'r een duur pakket voor aangeschaft (Exceed). Thuis heb ik http://www.cygwin.com/ laaggeladen en geinstalleerd. Werkt goed & snel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Exceed kan niet tippen aan het genot van Cygwin. Op school werken we met Exceed, ziet er gewoon brak uit, terwijl Cygwin/XFree86 gewoon snel en mooi is.

Verwijderd

Vind ik ook. PuTTY voor de CUA & Cygwin voor het grafische werk en je integratie tussen windows en *nix is een feit.

** Nu weet iedereen het, gauw je aandelen Exceed lozen! ** :*)
Pagina: 1