linux als windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:37

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Topicstarter
Heb een klein vraagje.

4 weken geleden kwam een leverancier bij mij met het prachtige verhaal dat je nu ook linux had in de vorm van windows 2000 server het pakket heette connectux
(http://www.connectux.nl).
Het was goedkoop en voor het MKB (wij hebben hier 16 clients computers) dus ik dacht dat is wel wat voor ons omdat er een exchange server en alles inzat.
Hij zou het een keer (de proefversie) voor mij installeren zodati k het kon testen.

Nu heb ik op die website rondgekeken. Maar met alles wat ik wil moet ik het makkelijk zelf in elkaar draaien.
De server hoeft dan alleen:
- VPN verbinding met mxstream
- Inkomende VPN (MXSTREAM)
- de profiles storen (dit kan volgens mij met samba)
- een exchange server te draaien (is volgens mij wel ergens te krijgen) die outlook aankan. En de outlook.pst bestanden staan op een aparte fileserver dus daar moet hij naar toegewezen worden.

Dat hoeft hij alleen maar te doen.
Dus inprincipe hoef ik helemaal niks aan te schaffen en gewoon met linux aan de slag gaan.

Heb nu nog een pentium 4 2.0 Ghz vrij staan met 512 MB ram (dit lijkt mij voldoende).
Deze pc lijkt mij krachtig genoeg. Hij hoeft geen file te storen.
We hebben al een eigen fileserver + daar staan ook de outlook.pst op.

Dit lijkt me wel een leuk projectje alleen die profiles te storen (zodat iedereen de eigen E-mail en bestanden heeft op elke computer, programma's worden allemaal lokaal gedraaid) zie ik niet zo zitten.

iemand nog tips?

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Ja, lees de nos policy :+ Hier in nos is het de bedoeling dat je zelf eea probeert en zoekt. Wat jij wil kan, en is al door 100'en mensen gevraagt zowel op dit forum als op internet. Kijk dus ff door google, de search en The Linux Documentation Project voor meer info. Dit topic gaat op slot. Success :)

Dit topic is gesloten.