PC reboot steeds

Pagina: 1
Acties:

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 15:31

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Om te beginnen de specs:
Abit SL6
PIII 866 Mhz
128 MB pc133 Apacer ram
Sparkle TNT2 agp
SB Live
Maxtor HD (C: 20 GB, D: 20GB)
LG dvd
Plextor writer
floppy
Aopen case met standaard voeding

Eerst stond er win ME op en steeds na het opstarten (op het moment dat de startbalk en de background apps worden geladen) rebootte de pc automatisch. Dus dacht ik direct aan een software probleem.

Voor de zekerheid eerst met ghost een backup genomen (partition dump) van schijf C naar D. C geformat en begonnen met de install van win2k pro. Dit liep allemaal zonder problemen tot het moment dat de pc terug aan het punt komt van het laden van de startbalk en begint weer automatisch een reboot.

Dus toch geen software probleem? :?

Dan maar ff alle condensatoren nagekeken, want ik weet dat bij een abit bord het wel eens kon voorvallen dat een condensator begon te lekken of zo. Maar hier is niets abnormaals aan vast te stellen.

Ondertussen heb ik al getest met ander geheugen, een andere VGA kaart en de SB verwijderd. Allemaal echter met hetzelfde resultaat.

Zelf begin ik stillaan aan de voeding te denken dat deze misschien wat gaar is. Dat ga ik nog proberen te testen bij iemand anders.

Jammer genoeg kan ik de cpu en het mobo niet appart testen :/

Heeft er hier soms nog iemand een idee wat het probleem is aan deze pc want ik word zo stillaan radeloos.

Volvo Classic Club Belgium

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Kijk voor de zekerheid eens de koeler van de cpu na. Ik heb laatst een p4 hier gehad met hetzelfde probleem, toen ik in de bios keek bleek dat de processor constant op 100 graden zat te lopen, bleek dat de bevestiging van de koeler kapot was.

[ Voor 1% gewijzigd door Falconey op 05-05-2003 15:31 . Reden: typo ]

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Ben ik idd vergeten te vermelden, in de bios wordt de proc maar 34°C, dus dat kan ook het probleem niet zijn. De pc was in elkaar gezet door een winkel en heeft een hele tijd dus zonder problemen gewerkt. Dit is nu pas opgedoken zonder dat er wijzigen zijn gedaan aan de hardware (software weet ik niet, maar aangezien het ook bij een clean install problemen geeft ...)

Net ook kunnen testen met een andere voeding, maar het probleem blijft :'(

Verwijderd

Heb jij toevallig een netwerkkaart ingebouwd o.i.d. wat je misschien vergeten bent te vermelden of aan je ged88 is ontschoten. Als dat zo is, probeer dan die extra apparaat te verwijderen. kijk ook eens naar de aansluitingen van printer of scanner o.i.d.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
pc is nog niet gewijzigd (van binnen dan), van printers en scanners weet ik niet wat er aan hangt (pc is niet van mij maar van een kennis), ik ben zelf aan het testen met scherm, toetsenbord, muis en powerkabel, dat is al

alle hardware dat erin zit staat vermeld in mijn openingspost en is zo aangekocht als geheel

Verwijderd

misschien een draadje van de voeding wat brak is (kan me niet voorstellen maar toch) of hdd wat niet zuiver meer is? Hoewel, in het laatste geval dan zou ik zelf zeggen dat het systeem gewoon hangt. Je krijgt ook geen BSOD te zien? Probeer es Windows 98 of desnoods 95.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
ik zou de oplossing iig ook graag willen weten heb zo'n beetje 't zelfde probleem !!
MSI K7T266 Pro2-RU
AMD Athlon 2000+ (50 graden)
512Mb Kingston DDR
Ati Radeon 8500 64Mb
2x Maxtor 80Gb
Creative Labs DVD Encore Kit (Dxr3)
LiteOn 24102B
Chieftec case met standaard chieftec 340W voeding

mijn pc loopt spontaan vast (soms bij opstarten als ie de startbalk etc net weergeeft soms als ie gewoon "idle" staat te draaien (hij draait niet echt idle vanwege de }:O

I'm not weird, I'm a limited edition

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Ik heb wle eens gehad dat de power knop bleef hangen en dat die shutdownde na 4 seconden en daarna weer aan ging. Heel erg vervelend als je dat niet door hebt (2 dagen aan besteed :( )

Die herstart, is dat niet gewoon een reboot bij een crash zoals een blauw scherm, maar dan zonder blauw scherm? (is geloof ik een optie ergens in windows)

Verwijderd

Heb je al eens getest met een andere HDD? Misschien ligt het probleem daaraan, kijk ook eens goed het mobo na, kijk eens of als je nergens geen "verbrand" ziet ofzo, een draadje dat er niet meer goed insteekt, had ik eens voor bij mijn USB vanvoor ;)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Je moet idd de optie uitschakelen dat hij opnieuw opstart als hij vastloopt. In de faq van windows op got staat hoe dat moet. Je kan dan kijken welke fout de computer geeft. Die kan je hier posten en je kan met bijv. google op internet zoeken wat die fout inhoud.

Verwijderd

brouwerpower schreef op 05 mei 2003 @ 16:44:
Je moet idd de optie uitschakelen dat hij opnieuw opstart als hij vastloopt. In de faq van windows op got staat hoe dat moet. Je kan dan kijken welke fout de computer geeft. Die kan je hier posten en je kan met bijv. google op internet zoeken wat die fout inhoud.
/me gaat zun socket 7 mobo onderzoeken :Y) die reboot ook voor de gein :|

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Die optie dat de pc automatisch reboot bij een probleem is dat niet vanaf win XP?

In ieder geval, de win 2K setup is nog niet volledig afgelopen, die moet nu juist beginnen aan het grafische deel waar je de landinstellingen en zo moet opgeven. Het ziet er dus naar uit dat er een grafisch probleem is, maar met een andere schermkaart blijft het probleem. Zou er misschien een probleem zijn met de AGP bus op het mobo? Het probleem is er zelfs met de onboard schermkaart.

Iig ga ik wel ff met een andere HD testen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
brouwerpower schreef op 05 May 2003 @ 16:44:
enige probleem is dat hij dat niet kan. de pc reboot spontaan voordat hij echt in windows zit, waardoor hij dus niet de tijd heeft om die optie uit te zetten.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45

RumaNoV

Folding

Heb je ook al in veilige modus proberen opstarten? Als het een softwarematig probleem is, dan mag hij *normaal niet in veilige modus herstarten. Mocht hij dan nog herstarten, dan moet het zowieso een hardwarematig probleem zijn vrees ik.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
RumanoVVV schreef op 05 mei 2003 @ 18:36:
Heb je ook al in veilige modus proberen opstarten? Als het een softwarematig probleem is, dan mag hij *normaal niet in veilige modus herstarten. Mocht hij dan nog herstarten, dan moet het zowieso een hardwarematig probleem zijn vrees ik.
bij win ME blijft het probleem in veilige modus, aangezien de installatie van win2K niet af geraakt, kan ik hier niets over zeggen

Net ook getest met de installatie van Win98 SE, ook hierbij hetzelfde probleem :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Youk op 05-05-2003 19:32 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. De ene keer kan ik 3 uur achter elkaar werken zonder reboot, en dan ineens start ie opnieuw op. De andere keer start ie de pc vanzelf zo'n 10 keer in het uur opnieuw op. Erg vaag dus...
Ik heb alles al vervangen, behalve de voeding. Dus ik denk dat dat het is.

Verwijderd

Kijk anders even naar de voltages... dit klinkt namelijk inderdaad als een voedingprobleem (zelf ook pas gehad). Gewoon even in je bios of met MBM (mainboard monitor) naar de voltages kijken. Zo waren die bij mij echt te laag vaak en dat resulteerde in een reboot, bij mij weken ze zo'n 15-20% af soms :P

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29

Kama

Aritifical Intelligenticus

Ik heb een Intel Server gehad die spontaan bootte. Win2K (server) wou er alleen met heel veel pijn en moeite en reboots die me om de oren vliegen op geinstalleerd worden (kostte me anderhalve dag)

Toch maar es de helft van het RAM eruit gehaald om te zien of er misschien rotte modules tussen zaten. En jahoor, met de helft van het RAM zat heel Win2K server er binnen een paar uurtjes op. Aangevuld met nieuw RAM (alleen nog maar ECC vanaf nu) en ook dat werkte prima. Sindsdien geen spontane boots meer gehad.

Moraal van het verhaal: Check je RAM ook maar... Haal de helft eruit en kijk wat ie doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Kama op 06-05-2003 09:53 ]

Niels

• Youk

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Heb net de voltages toch nog maar eens nagekeken en die zien er gewoon schitterend uit. Wat betreft het ram, dat heb ik er dus ook al uit gehad en er een ander latje in gestoken.

Ik heb echt de indruk dat het iets met de AGP-bus op het mobo is, eens kijken of ik een PCI kaartje kan vinden.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Kama schreef op 06 May 2003 @ 09:52:
Ik heb een Intel Server gehad die spontaan bootte. Win2K (server) wou er alleen met heel veel pijn en moeite en reboots die me om de oren vliegen op geinstalleerd worden (kostte me anderhalve dag)

Toch maar es de helft van het RAM eruit gehaald om te zien of er misschien rotte modules tussen zaten. En jahoor, met de helft van het RAM zat heel Win2K server er binnen een paar uurtjes op. Aangevuld met nieuw RAM (alleen nog maar ECC vanaf nu) en ook dat werkte prima. Sindsdien geen spontane boots meer gehad.

Moraal van het verhaal: Check je RAM ook maar... Haal de helft eruit en kijk wat ie doet.
hmm... beetje lullig als je maar 1 module hebt en geen andere kan regelen... :(

I'm not weird, I'm a limited edition

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

lowrider schreef op 06 May 2003 @ 15:51:
[...]

hmm... beetje lullig als je maar 1 module hebt en geen andere kan regelen... :(
gelukkig is er memtest86 :Y)

Hoi

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:45

RumaNoV

Folding

Kama schreef op 06 May 2003 @ 09:52:

Dat kan het idd zijn! Vorige week stond er bij ons op de TD ook zo een gevalletje, herstarte constant. Memtest er op losgelaten en jawel hoor een error. Reepje eruit en nieuw eringeplaatst en computer werkt perfect.

Ik vind het zelf ook raar dat de pc door een brak reepje herstart :?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, volgens mij heb je zo'n beetje alles al geprobeerd tot op dit punt. Kijk eens of je je mobo+proc. uit het systeem kan halen, en dat aan kan sluiten bij een bekende. Dus het geheugen en de vid. kaart + voeding van die persoon lenen.
Gaat het nog fout dan is het je mobo of processor, moet je alleen nog even kijken welke het is.
Nix is irritanter dan een spontaan vastlopend/bootend systeem om de meest rotte momenten :'(

Verwijderd

idd, bij mij geeft het proggie memtest een foutmelding na ongeveer 22 minuten: unexpected interupt halting.
Pagina: 1