Toon posts:

[NT4] probleem fysieke geheugen dump 0A *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heeft de pc van mijn moeder het volgende probleem:
Ze was aan het werken en opeens krijg ze een bsod en kon niets meer doen. Dit was de error:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

*** STOP: 0x0000000A (0x6FF000FD, 0x000000FF, 0x00000000, 0x804169D1)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** Address 804169D1 base at 80400000, DateStamp 39760637 - ntoskrnl.exe

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
Fysieke geheugendump compleet. Neem contact op met uw systeembeheerder of technische ondersteuningsafdeling

Zie ook dit topic: [rml][ BC3] Geheugendump[/rml]

Zelfde probleem alleen geen oplossing die werkt.
Het os is trouwens anders. het betreft hier windows NT 4.0

Verdere specs:
128 mb geheugen
800 mhz
32 mb videokaart

Toen heeft mij ma haar pc gereboot. Weer ingelogd en na een paar seconde kreeg ze deze melding weer. Ze kan dus niet veel doen.

heeft iemand tips wat hiertegen t doen. Format zit er niet in want er staan gegevens op die nog niet zijn gebackuped.

En helaas kan ze het geheugen niet testen want er zit geen inet op de pc.

Trouwens nog iets. De pc maakt ook een raar geluid. Soorrt van prrrrrrrrr.

Overigens is de pc 3 jaar oud, en sinds die 3 jaar heeft er geen enkele software matige verandering plaats gevonden.

Zou het overigens ook aan de hd kunnen liggen?

Ik hoop dat jullie genoeg info hieraan hebben.

Edit: Ik zie net dat ik ben vergeten de os aan de topictitel toe te voegen. Misschien kan een modje zo aardig zin win4.0 toe te voegen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 14:28 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Er staat Windows XP en 2000 BSOD in de titel maar misschien heb je hier wat aan:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Daar staan weer links naar 2 MS KB artikelen.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
thx voor je antwoord. ik ga morgen naar die pc toe en dan zal ik even kijken wat de fouten precies zijn en even in dat topic kijken wat het betekend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien kan een modje zo aardig zin win4.0 toe te voegen?
O-)
Trouwens welkom op GoT! Ik moet zeggen (afgezien van het sticky topic bij de buren, maar dat zei je wel vergeven ;) ) voor een eerste topic een hele goede topicstart! Het gaat wel eens anders :*

Ik gooi je meteen naar de buren van Windows Operated Systems, maar waarschijnlijk kom je er al goed uit met blackd's goede Windows XP en 2000 BSOD guide + de extra tips bij bijv. zoeken op GoT cq. Google en support.microsoft.com naar STOP 0x0000000A.
Format zit er niet in want er staan gegevens op die nog niet zijn gebackuped.
Je kan altijd nog van ellende de harde schijf uitschroeven & in een WinNT/2k/XP machine er tijdelijk in zetten om te backuppen :)
En helaas kan ze het geheugen niet testen want er zit geen inet op de pc.
www.memtest86.com <-- bij jou alvast een bootdisk / CD maken met memtest lijkt me handig, dan kan je evt. gaan testen als je bij haar bent.
Trouwens nog iets. De pc maakt ook een raar geluid. Soorrt van prrrrrrrrr.
Schroef de kast open en luister welk onderdeel; HDD of (voeding/CPU) fan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)