[JAVA SWING] Calendar maken

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey,

Ik wil graag een calendar maken waar je een maand overzicht ziet met items die op die dag gepland staan. Nou heb ik wel iets gelezen op java.sun.com over de klasse calendar die je kan aanroepen maar ik kan nergens echt een goed voorbeeld vinden.

Dus heeft iemand een voorbeeld of iets dergelijks hoe je een calendar maakt ? en dan gaat het bij mij meer om het grafische gedeelte, de rest komt later wel

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
de Calendar class heeft niets te maken met UI het is gewoon een classe om te werken met Datums . (> Date). Wel handig is dat je met deze klasse te weten kan komen hoeveel dagen er is eender welke maand zijn enzovoorts.

Voor UI. tja keuze genoeg: zoek eens op de SwingConnection. Persoonlijk zou ik het in een JTable steken, met Custem Cell Renderers, maar gewoon een Grid met JComponents kan natuurlijk ook. Heb je ooit al eens iets met Swing gemaakt - dan kunnen we je wat meer direct helpen

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Jawel ik ben volop bezig met Swing. Ik ga wel ff kijken of ik iets kan brouwen met een JTable maar ik kwam dat tegen en dacht mischien zit er ook een UI in