[R9500 Pro] Compatible met Gigabyte GA-6VXC7-4X?

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Allereerst wil ik even duidelijk maken dat ik gezocht heb, het antwoord ook enigzins heb gevonden, maar toch heel erg twijfel of ik het nou wel goed heb begrepen of ik het goed heb. Daarom dus dit topic.

Mijn 'probleem', ik wil morgen een ATI Radeon 9500 Pro (128 MB) kopen, die dus 1.5V nodig heeft. Mijn moederbord, de Gigabyte GA-6VXC7-4X heeft op z'n site het volgende staan:
1 x AGP slot supports 4X mode & AGP 2.0 compliant
Na een beetje rondvragen kon iemand bevestigen dat een Radeon 9500 (Pro) AGP versie 3.0 heeft, niet gelijk aan de versie van m'n moederbord dus. Ik baalde al. Maar toen keek ik nog een keer in de FAQ van V&B en zag ik op een plaatje iets wat mij weer een beetje hoop gaf:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.jpg

Wat viel mij nou op? Nou bij D zie ik staan dat als je een Universal AGP videokaart hebt (wat de Radeon 9500 Pro dus is) dat die wel zal passen in een moederbord die 3.3V levert, mijn Gigabyte moederbord dus.
Nu zal je denken, je hebt het antwoord toch, maar dan snap ik toch iets niet helemaal. Waarom past een videokaart die niet zoveel Volt nodig heeft op een moederbord die eigenlijk teveel Volt geeft?
Want bij B zie je dat een videokaart die 3.3V nodig heeft niet op een nieuw moederbord past die minder levert, waarom zou het andersom dan wel gaan?

Mijn vraag dus ietwat samengevat:
Past een Radeon 9500 Pro die 1.5V vereist op mijn Gigabyte GA-6VXC7-4X die 3.3V levert?

The devil is in the details.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
volgens mij werkt het gewoon. Daar komt nog bij dat de radeon 9500pro ook een aansluiting nodig heeft direct vanaf de voeding.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Volgens mij gaat dat gewoon. Hij schakeld dan gewoon terug, want ik denk niet dat je vga kaart het leuk vind als hij meer dan 2x zoveel stroom krijgt ;)

Je had eerst een TNT2? Hoeveel V is die? Want ik heb laatst een 9500 Non Pro geinstalleerd bij iemand die daarvoor een TNT2 M64 had (mobo was een MSI d8 ik)

En ook precies wat Cougar zegt, hij word ook nog door 1 BERG connector gevoed.

[ Voor 12% gewijzigd door Pubbert op 05-05-2003 14:19 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Hahn
Ik heb nu nog een TNT2 M64 ja, morgen als het goed is dan een Radeon 9500 Pro :)
Cougar schreef op 05 May 2003 @ 14:16:
volgens mij werkt het gewoon. Daar komt nog bij dat de radeon 9500pro ook een aansluiting nodig heeft direct vanaf de voeding.
Dat is niet zo'n probleem, alleen hopen dat de voeding het wel trekt... (250W, anders moet daar ook een nieuwe voor komen :P)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 05 mei 2003 @ 14:20:
Ik heb nu nog een TNT2 M64 ja, morgen als het goed is dan een Radeon 9500 Pro :)

[...]

Dat is niet zo'n probleem, alleen hopen dat de voeding het wel trekt... (250W, anders moet daar ook een nieuwe voor komen :P)
Het gaat wel werken, maar je moet wel meer watt hebben. Neem nou een 300 watt (minimum) of hoger. Ik ben bang dat de 250watt voeding het niet zal trekken. :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:39:
[...]

Het gaat wel werken, maar je moet wel meer watt hebben. Neem nou een 300 watt (minimum) of hoger. Ik ben bang dat de 250watt voeding het niet zal trekken. :)
Ik las laatst iemand op GoT die icm met een AMD TB 1400 en dvd + brander en 9500 of 9700 (weet ik niet meer welke) aan een 230 watt voeding genoeg had :Y)

Maar probeer ut gewoon, en anders nog, een 300watt heb je al vanaf 15 euro ofzo.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Hahn
Der net een gesprekje gehad over of een 250 Watt voeding een Radeon 9500 Pro trekt in #Spielerij en volgens vrijwel iedereen daar zal dat wel gaan. Er zijn mensen die met evenveel Watt of zelfs minder een stuk meer hardware hebben dan ik.
En uiteraard zal ik het eerst gewoon uitproberen en als het niet lukt koop ik een 300(+) Watt voeding :)

Bedankt voor de verduidelijk iedereen :Y)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Koop nou geen voeding van 15 euro, dikke kans dat de voeding die je nu hebt meer levert

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

dual-zip schreef op 05 mei 2003 @ 14:53:
Koop nou geen voeding van 15 euro, dikke kans dat de voeding die je nu hebt meer levert
in elke pc die ik voor vrienden en kennisen bouw doe ik een 300watt no-name voeding :) Werken super fijn.

Zelf geef ik ook de voorkeur aan een Enermax 350w Dual Fan met noise control, maar niet iedereen is net zo gek als mij om meer dan 70 euro aan een voeding uit te geven >:)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Hahn
Ik heb de kaart nu een aantal uur en ik heb er Neverwinter Nights, Counter-Strike en Aliens VS Predator 2 mee gespeeld en geen probleem qua stabiliteit gemerkt. Dus de kaart werkt gewoon op m'n moederbord en de voeding kan het goed aan :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Dr past in mijn GA-6VXE (AGP 1.0 :P) ook een radeon 9500 pro. draaide als een trein :)
Helaas was et alleen als test voor iemand anders.. :P

• Hahn
Op de doos van mijn videokaart (Sapphire Radeon 9500 Pro) stond ook AGP 1x (3.3v), AGP 2x (1,5v) en AGP 4x (0,8v). Daar stond dus duidelijk aangegeven dat die kaart wel op mijn moederbord zou kunnen. Alleen kon ik dat niet zo duidelijk op internet vinden, wat niet zo slim was. Maar ja, het werkt allemaal :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb zelf ook nog maar weinig meegemaakt dat kaarten ivm agp non-compatabilitiy niet werken.

Ik denk dat je voor zo'n systeem ook geen 300watt nodig had.

[ Voor 194% gewijzigd door Pubbert op 07-05-2003 08:25 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1