Toon posts:

subwoofer, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me pc aangesloten op een yamaha ax-490, maar ik heb ook een rel quake.
Ik wil me subwoofer aansluiten op m'n computer aangezien me yamaha geen sub uitgang heeft, maar ik heb alle uitgangen van me onboard geluids kaart geprobeert en alle speaker instellingen nagelopen.
Ik heb hem ook al op 5.1 7.1 enz geprobeert maar het wil maar niet:(
Hij is aangesloten met aan me sub zo'n rode en witte plug en in me pc met een gewone okptelefoon plug [hoe heet dat ook alweer :? ]

Hoe gaat me subwoofer nu werken ?

Abit at7-max2
ac97 audio codec alc650
driver version 5.10.0.3910
audio controler via 3059

hij heeft btw 5 uitgangen. en ja ik heb ze allemaal geprobeert:)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmmm en die sub kan je niet gewoon 'analoog' aansluiten ?? Dus voor je speakers ?? Uit je geluidskaart lijkt me namelijk sterk, dan zou je ook de gewone kanalen doorsturen... daar kan je sub nix mee

Deze plek is te koop.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Een Rel Quake is een actieve sub toch? Heeft je amp geen line-out waar je je sub op kan zetten? Want die Rel filtert zichzelf wel...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee een line out is niet goed. Als je dan aan de volumeknop draait, gaat de REL niet mee harder of zachter. Dat heb je dus ook niet als je hem direct op je geluidskaart aansluit.

Je moet dus de "high input" gebruiken, Je moet hem aansluiten op de speakeruitgangen van je versterker dus. Zie de handleiding van je Quake hoe dat moet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Skef schreef op 05 May 2003 @ 14:30:
Een Rel Quake is een actieve sub toch? Heeft je amp geen line-out waar je je sub op kan zetten? Want die Rel filtert zichzelf wel...
jawel , dat had ik eerst , maar klinkt echt niet, het is idd een activesub , hij hing aan tape 2 rec out, en dan ruist die ook als er een bas is

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 05 May 2003 @ 14:40:
Nee een line out is niet goed. Als je dan aan de volumeknop draait, gaat de REL niet mee harder of zachter. Dat heb je dus ook niet als je hem direct op je geluidskaart aansluit.

Je moet dus de "high input" gebruiken, Je moet hem aansluiten op de speakeruitgangen van je versterker dus. Zie de handleiding van je Quake hoe dat moet.
ik heb me rel quake van iemand geërfd , dus geen handleiding, kan je me mischien heel even snel uitleggen hoe dat moet, de high intup is zo'n grote plug, en ik heb echt geen id van wat dat is / doet ?

/edit , deze is het btw
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nadsub1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 15:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt daar een speciale kabel voor nodig... Op www.rel.net kan je de handleiding van de quakeII vinden, en zo'n kabel zal je dan even bij de hifi-zaak moeten zijn te kopen / bestellen (een echte hifizaak dus ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

High-input is een ingang welke je op de luidspreker-uitgang van een versterker kan zetten. Ik zou alleen wel even uitzoeken tot welk wattage deze high-input kan gaan.

@JvS: You're right, and you got meel ;)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Skef ik denk dat het met dat maximum wattage wel mee zal vallen, in principe is het gewoon een ingebouwd scheidingsfilter, de hoge(re) tonenen gaan via de high out er weer uit, en de low pass wordt dmv een flinke weerstand verlaagd naar line niveau. Om oversturen te voorkomen moet je gewoon de volumeknop van de sub erg laag zetten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
hang er gerust een extra versterkertje tusse, moet je alleen wel dat volume appart regelen

Verwijderd

Topicstarter
Stijnd schreef op 05 May 2003 @ 17:29:
hang er gerust een extra versterkertje tusse, moet je alleen wel dat volume appart regelen
wat bedoel je?
Pagina: 1